Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?

Auteur Topic: Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?  (gelezen 26693 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

mark21

• Forum gebruiker
Gepost op: 7 april 2013, 12:09:41
Goedendag allemaal!

Ik had ergens gehoord dat niv 2 Surveillant politie ging verdwijnen?
Weten mensen hier meer over?

Met vriendelijke groet Mark.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 april 2013, 13:48:32
Dat wordt al jaren geroepen. Onder het bewind van Ter Dorst was het plan dat niv2 opgeleid zou worden door ROC's waarna er daarna een baan bij de politie werd gegarandeerd, of een dergelijke constructie in ieder geval. Dat is gelukkig niet doorgegaan. Vooralsnog worden sowieso alle vrijwilligers dit jaar opgeleid tot surveillant en bestaat de reguliere opleiding ook nog. Helaas ontbreekt het aan vacatures.

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 7 april 2013, 14:21:11
En de nieuwe vrijwilligers krijgen ook maar een verkorte opleiding
Deze is dus niet vergelijkbaar met surveillanten opleiding. Denk dat men zoekende is.
Huidige beroeps surveillanten zie je in ons korps veel bij vht, arrestanten zorg of balie werk.

mark21

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 april 2013, 14:36:43
En de nieuwe vrijwilligers krijgen ook maar een verkorte opleiding
Deze is dus niet vergelijkbaar met surveillanten opleiding. Denk dat men zoekende is.
Huidige beroeps surveillanten zie je in ons korps veel bij vht, arrestanten zorg of balie werk.

Ik dacht juist dat Surveillant ook heel erg veel op straat aanwezig waren. maar dat zal misschien wel verschillen per eenheid.
of doen dat werk tegenwoordig die toezichthouders?

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #4 Gepost op: 7 april 2013, 15:30:28
Wij (mijn klas) zijn de eerste groep vrijwilligers in Nederland met de nieuwe opleiding. Als het goed is ben ik over een paar maanden klaar. Ons is altijd verteld dat we surveillant zouden worden maar er bestaat nu toch wat onduidelijkheid over. Het gerucht gaat inderdaad dat surveillanten gaan verdwijnen, maar volgensmij is hier nog niets officieel over naar buiten gekomen.

Golf-10

• Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 april 2013, 15:44:41
Volgens mij verdwijnt het nu nog niet. Mijn zoon gaat binnenkort naar de academie voor niveau 2. Wat ik wel weet is dat dit vooralsnog de laatste opleiding is die start. Hij heeft dus echt mazzel...

mark21

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 7 april 2013, 15:47:02
Ik bedoel ook meer het beroeps Surveillant volgens mij gaat dat verdwijnen

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 7 april 2013, 15:48:42
De geruchten gaan volop.
Ook over de VP en welke strepen je zou gaan krijgen na de opleiding.

Ik ben hopelijk zaterdag na het examen milieu klaar met de oude vp opleiding.
En dan blijft het onduidelijk of we doorkunnen naar nivo 3 VP.
Laten we hopen dat er snel duidelijk komt. Nationale politie zou daar wel voor moeten zorgen lijkt me.

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 7 april 2013, 18:28:03
Wij (mijn klas) zijn de eerste groep vrijwilligers in Nederland met de nieuwe opleiding. Als het goed is ben ik over een paar maanden klaar. Ons is altijd verteld dat we surveillant zouden worden maar er bestaat nu toch wat onduidelijkheid over. Het gerucht gaat inderdaad dat surveillanten gaan verdwijnen, maar volgensmij is hier nog niets officieel over naar buiten gekomen.
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden...

7194

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 april 2013, 18:05:04
De surveillanten binnen de wijkteams (basiseenheden) sterven langzaam uit. Men gaat richting de ondersteunende diensten (arrestantenzorg, parketpolitie, VHT of balie), of de geschikte lui stromen door naar niveau 3. Ervaring leert dat de huidige klassen met niveau 2 studenten rechtstreeks naar de ondersteunende diensten gaan. Wat mij betreft een slechte zaak. De surveillanten zijn wat mij betreft een aanwinst voor elke basiseenheid!