Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?

Auteur Topic: Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?  (gelezen 26692 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 8 april 2013, 22:08:49
En nog steeds wordt er tijdens het wervingspraatje verteld dat de surveillanten de ogen en oren op straat zijn...

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 9 april 2013, 07:39:29
...als je de ramen van je parketbus opendoet wel ja :p

Ach, ik heb het al eens meer geroepen: maak de gemeenteBOA's surveillant van politie. Ze zijn dan breder inzetbaar en je hebt veel minder overheadkosten (aparte uniformen, opleiding, voertuigen, ict, etc). Dan ben je als politie ook gelijk veel meer in de wijk en dat is weer goed voor je informatiepositie.

Ik zie wat dat betreft dus juist heel veel potentie in het voortbestaan van de politiesurveillant, maar het lijkt erop dat we een andere kant op gaan...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

mark21

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 april 2013, 13:14:47
Naja als er een vacature vrij komt voor Surveillant / Agent ga ik solliciteren maar zal wel pas in 2014 komen..

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2013, 17:42:10
Weet waar je voor solliciteert. Agent is een compleet andere functie dan surveillant. Al is het maar omdat surveillant als hoofdtaak toezicht houden heeft en agent als hoofdtaak noodhulp en daarnaast nog af en toe toezicht mag houden... zeg maar!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 29 april 2013, 14:02:07
De functie surveillant zal zeker niet verdwijnen. De politie zelf bezig om politiemedewerkers bij arresantenzorg en parketpolitie, die enkel een boa bevoegdheid hebben, om te scholen tot surveillant zodat deze mensen breder inzetbaar zijn bij grote politieacties en controles.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2013, 18:13:19
De functie surveillant zal zeker niet verdwijnen. De politie zelf bezig om politiemedewerkers bij arresantenzorg en parketpolitie, die enkel een boa bevoegdheid hebben, om te scholen tot surveillant zodat deze mensen breder inzetbaar zijn bij grote politieacties en controles.

Nou bij ons in ieder geval niet.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2013, 21:02:03

Wat is je bron hier van?
In de meeste regio's gaat surveillant wél verdwijnen, kan me alleen heugen dat bijvoorbeeld A-A en RR wél gebruik blijven maken van surveillanten, maar ook dit is (nog) niet zeker. Niks hierover is zeker.

Dus de conclusie die je trekt (''de functie surveillant zal zeker niet verdwijnen'') is veel te voorbarig.

In ZWB hebben surveillanten te horen gekregen te moeten zoeken naar een andere functie, in 2014/2015 is het voor hun over en sluiten. Dat is aan hen officieel bekend gemaakt, dus ik ga er vanuit dat in ZWB surveillant wél gaat verdwijnen.
If you can dream it, you can do it.

mark21

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 mei 2013, 17:19:47
Ben benieuwd wat het word!

Maxime

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2013, 05:41:36
Zowel de toekomst verhalen als de taken van de surveillant verschillen per eenheid. Ook veranderd er nog ontzettend veel op dit moment. Ik denk dat het afwachten is wat het uiteindelijk gaat worden, maar kun je er op wachten dat ze op straat helemaal gaan verdwijnen..

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2013, 10:43:46
Zowel de toekomst verhalen als de taken van de surveillant verschillen per eenheid.

Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen na invoering van het landelijk functiehuis.

In verband met een essay over de vrijwillige politie heb ik laatst deze vraag gesteld aan een lid van de landelijke expertgroep. Hij gaf aan dat de surveillanten zullen verdwijnen uit de districten en basisteams, maar behouden blijven bij de VHT's en arrestantenzorg. Wat dit op termijn voor gevolgen heeft voor de vrijwillige politie is nog niet bekend. Het tijdperk dat er (in principe) alleen niv-2 medewerkers bij de vrijpol zitten zal ook verdwijnen, dit wordt als te beperkt ervaren.
Senior GGP / Oost-Brabant