De luiheid bij het korps ambtenaren is iets waarbij we, ook, de hand in eigen boezem moeten steken. Er is maar een beperkt aantal collega's bereid om op een vrije dag te komen werken. Uiteraard is de ontstane krapte in de sterkte de verantwoording van management!
idd,je hebt gelijk. En weet je waarom de baas die diensten niet meer rond krijgt? Omdat steeds meer collega's de pest erin krijgen dat de bazen de boel lopen te ver :-Xten, vervolgens de ellende naar beneden schoppen en het voetvolk voor de shit laten opdraaien. Zelf draaien de gouden haantjes vrijwel geen onregelmatigheid maar ze geven ons alle ellende die er bestaat in het onregelmatige rooster. En ze lopen te blaten als een krolse lama als er schade gereden wordt, maar ze hebben zelf al jaren niet meer met een dienstauto boven de 120 km/u gereden.
Alleen al in het ploegje van de VD (ff 40 man) is het overnemen van diensten in de afgelopen jaren meer dan gehalveerd. Men doet het nog voor een enkeling puur omdat men het een voor elkaar over heeft. Voor de baas gebeurd het zelden meer. Zelfs voor het organiseren van bepaalde activiteiten laat men het al af weten. Men is het aankloten van de leiding meer dan zat.
Dus mijn reactie is niet kort door de bocht, het is keiharde realiteit. En ik ben er niet op tegen, in tegendeel. Maar misbruik moet je voorkomen, en het valt mij op dat vrijwilligers steeds meer misbruikt worden om de ellende van de werkvloer op te lossen. En de inzet van vrijwilligers is geen oplossing, want als die goedwillende vrijwilligers wegvallen wat dan?? Goed leidinggevend personeel dat is de oplossing, maar ja er zitten helaas stapels blauwe niksnutten op plekken waar ze in de afgelopen jaren gedumpt werden omdat ze niet functioneerden en nu met de NP komen die ineens uit de kast...
Maar gelukkig zijn er naast de vrijwilligers ook nog de nieuwelingen die voor de goude haantjes de hete kastanjes uit het vuur halen.