Middelbrand (houten schuur naast woning) Groteweg - Wapenveld 08-04-2013

Auteur Topic: Middelbrand (houten schuur naast woning) Groteweg - Wapenveld 08-04-2013  (gelezen 3014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Uitslaande brand verwoest schuur Groteweg Wapenveld

WAPENVELD – In de nacht van maandag acht april is een schuur naast een woning in Wapenveld verwoest door een grote brand. Buurtbewoners hoorden een enorme knal waarna de schuur volledig in brand stond.

Omstreek kwart over twee is de brandweer van Wapenveld gealarmeerd voor de schuurbrand. Enkele minuten later zijn brandweer Hattem en Heerde opgeroepen om te assisteren bij de brand. De brandweer kon voorkomen dat de brand doorsloeg naar de naastgelegen woning. De tankwagen van brandweer Hattem hoefde niet in actie te komen omdat er  voldoende bluswater aanwezig was.

Wat de precieze oorzaak is van de brand is niet duidelijk. Er is geen asbest vrijgekomen bij de brand. Het Team Brandonderzoek (TBO) doet onderzoek naar de oorzaak van van de brand.

Klik hier voor meer foto's

http://112hattem.org/2013/04/uitslaande-brand-verwoest-houtschuur-groteweg-wapenveld/


Uitslaande brand verwoest schuur Groteweg Wapenveld - © 112Hattem.org



Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Voertuig is van de week nog ingezet bij de natuurbrand in Vorden.  :)

Dat voertuig is niet gealarmeerd maar wel ingezet door brandweer Wapenveld.

Op de foto is het de linkse tankautospuit. (06-6842)



Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ik had hem gezien in de video. Ik zag echter de 4x2 van brandweer Wapenveld op een foto elders ook ingezet. Klopt dat? Is de 2de TS van Wapenveld voor waterwinning of is er opgeschaald naar grote brand buiten P2000 om?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Ik meen ooit eens te hebben gehoord dat de tweede tankautospuit van Wapenveld niet (meer) volgens de BZK-eisen is bepakt en daarom dus niet als TS in aanmerking komt voor inzet via P2000. Desondanks kan deze natuurlijk prima gebruikt worden voor dit soort incidenten.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon