Schoeisel in de auto

Auteur Topic: Schoeisel in de auto  (gelezen 5162 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Gepost op: 23 april 2005, 00:55:51
Weet iemand of je schoeisel aan moet hebben in de auto of mag je op je blote voeten chauffeuren? Een kleine discussie op mn werk met iemand die altijd op blote voeten rijdt.
Ik meen me te herinneren dat je zeker niet op slippers of klompen achter het stuur mocht zitten, maar blote voeten lijkt me ook niet veilig....

En is je antwoord te staven met een artikel hier of daar????

Bedankt alvast voor jullie antwoord. ;)

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #1 Gepost op: 23 april 2005, 10:16:06
Ehm, hoe had je dat gedacht dan? Mevrouw/meneer, dit is een controle op de draagplicht van het juiste schoeisel tijdens het besturen van een motorvoertuig....
Zit er wel een E keurmerk in uw klompen? Zijn ze wel toegelaten door de Rijksdienst voor het Wegverkeer voor de openbare weg? Nee? kunt u mij dan even de ontheffing daarvoor tonen?;D

Ik zie mezelf al in deze discussie verwikkeld....

Omdat hierover niets geregeld is kan dit dus ook niet onderschreven worden met een wetsartikel.

Ik denk dat je dit moet zien in het gedachtegoed "geef je verstand eens voorrang" welke een belangrijke motivatie is geweest om de wet en regelgeving mbt. verkeer te vereenvoudigen met als gevolg de tot standkoming van het RVV 1990.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

firemanr

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 april 2005, 19:42:29
Ehm, hoe had je dat gedacht dan? Mevrouw/meneer, dit is een controle op de draagplicht van het juiste schoeisel tijdens het besturen van een motorvoertuig....
Zit er wel een E keurmerk in uw klompen? Zijn ze wel toegelaten door de Rijksdienst voor het Wegverkeer voor de openbare weg? Nee? kunt u mij dan even de ontheffing daarvoor tonen?;D

Ik zie mezelf al in deze discussie verwikkeld....

Omdat hierover niets geregeld is kan dit dus ook niet onderschreven worden met een wetsartikel.

Ik denk dat je dit moet zien in het gedachtegoed "geef je verstand eens voorrang" welke een belangrijke motivatie is geweest om de wet en regelgeving mbt. verkeer te vereenvoudigen met als gevolg de tot standkoming van het RVV 1990.

Ik snap dat je er geen controle op kunt houden, maar omdat je dus gezegt was dat je geen klompen en/of slippers aan mocht hebben, dacht ik ook dat er wel hier of daar iets van in het wetboet zou staan....zo niet, ook goed. ;D

Bedankt voor het antwoord. ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 24 april 2005, 12:04:18
Weet iemand of je schoeisel aan moet hebben in de auto of mag je op je blote voeten chauffeuren? Een kleine discussie op mn werk met iemand die altijd op blote voeten rijdt.
Ik meen me te herinneren dat je zeker niet op slippers of klompen achter het stuur mocht zitten, maar blote voeten lijkt me ook niet veilig....

En is je antwoord te staven met een artikel hier of daar????

Bedankt alvast voor jullie antwoord. ;)
trek jij dan je schoenen ff snel aan als je een uitruk hebt  ??? ;D ;)

firemanr

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 april 2005, 21:57:08
trek jij dan je schoenen ff snel aan als je een uitruk hebt  ??? ;D ;)
Ik heb altijd sloffen aan....zomer en winter.... :-X ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 24 april 2005, 22:05:50
ik dacht dat je toch schoenen aan moest hebben in de auto, omdat je dan meer kracht kon zetten en dergelijke maar toch niet  ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #6 Gepost op: 24 april 2005, 23:35:30
ik dacht dat je toch schoenen aan moest hebben in de auto, omdat je dan meer kracht kon zetten en dergelijke maar toch niet ;D
Nee hoor..ik heb ook weleens 800 km op mijn sokken gereden :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 25 april 2005, 09:00:54
kunnen joun sokken zoo snel dan ???

was zeker in de trein :D ;) ;D

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #8 Gepost op: 25 april 2005, 20:03:44

Is dat nu wat ze noemen een held op sokken? ;D
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 25 april 2005, 20:51:17
Is dat nu wat ze noemen een held op sokken? ;D
::) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-