Schoeisel in de auto

Auteur Topic: Schoeisel in de auto  (gelezen 5132 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Target77

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 25 april 2005, 23:22:19
Is dat nu wat ze noemen een held op sokken? ;D

Of last van zweetpoten  :P ;D ;D

ellebasi

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 26 april 2005, 10:47:34
Bij ons hier in België is er wel één en ander te vertellen over schoeisel in de auto! Hier ben je verplicht tijdens het autorijden gesloten schoenen te dragen of schoenen die achter aan je hiel dicht zijn of met riempje! Als je deze niet draagt en een ongeval tegenkomt kan de verzekering hierover moeilijk gaan doen vanwege het niet veilig zijn...

firemanr

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 27 april 2005, 09:41:22
Bij ons hier in België is er wel één en ander te vertellen over schoeisel in de auto! Hier ben je verplicht tijdens het autorijden gesloten schoenen te dragen of schoenen die achter aan je hiel dicht zijn of met riempje! Als je deze niet draagt en een ongeval tegenkomt kan de verzekering hierover moeilijk gaan doen vanwege het niet veilig zijn...

Aha, dan denk ik dat ik mijn idee hierover van de buren heb gehoord..... ;)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #13 Gepost op: 27 april 2005, 22:10:34

Ik ben 's avonds ook wel eens op mijn (toendertijd grote muizen) sloffen naar de pomp gereden.
Het rijd prima,alleen met een schoen aan is het minder krampachtig.
Maar dat er een verbod op bepaald schoeisel is,nooit van gehoord,raar ook,want ieder moet toch zelf weten wat 'ie aan z'n voeten doet? ???
  Ta

firemanr

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 april 2005, 12:09:10
Ik ben 's avonds ook wel eens op mijn (toendertijd grote muizen) sloffen naar de pomp gereden.
Het rijd prima,alleen met een schoen aan is het minder krampachtig.
Maar dat er een verbod op bepaald schoeisel is,nooit van gehoord,raar ook,want ieder moet toch zelf weten wat 'ie aan z'n voeten doet? ???

Mits de veiligheid van het rijden niet in gevaar komt, meende ik, maar hier in Nederland maakt dat niet uit dus..... ::)

;D

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #15 Gepost op: 28 april 2005, 13:32:20
Mits de veiligheid van het rijden niet in gevaar komt, meende ik, maar hier in Nederland maakt dat niet uit dus..... ::)
 ;D

Zo is het maar net. Anders komen we weer uit bij het zgn. kapstok artikel van de wegenverkeerswet, art. 5; zich zodanig gedragen dat op de openbare weg gevaar of hinder ontstaat of kán ontstaan.
Maar om dat nu voor een paar slippers toe te passen....Daar wordt de OvJ niet echt blij van.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

jr

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 3 mei 2005, 17:58:34
alles in en om het verkeer wat jezelf en andere in gevaar kan brengen is verboden..... waar niet altijd een wetsartikel voor is wordt weggestreept onder artikel 5 het kapstok artikel....  mvg jr

brw_sluis

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2005, 10:30:54
Je mag toch klompen aandoen als je hak dicht is