Nieuw voertuig Lelystad Airport

Auteur Topic: Nieuw voertuig Lelystad Airport  (gelezen 3726 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #20 Gepost op: 1 mei 2005, 20:48:52
Even een rare vraag, hebben ze daar wel een kazerne voor hun materiaal, want in zie altijd alles buiten staan.

En hoe is het daar geregeld, hebben ze beroepspersoneel???
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


unimarc

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 1 mei 2005, 21:10:33
Ze plaatsen hun voertuigen in de technische dienst stalling
en het personeel van de technische dienst en de verkeersleiding heeft brandweer als neventaak


Smoke

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
Reactie #22 Gepost op: 3 mei 2005, 18:06:41
OK dan, maar hebben ze er dan geen 24 uurs bezetting?????
BRANDWEERMAN/VROUW WORD JE NIET, DAT BEN JE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 3 mei 2005, 18:14:50
OK dan, maar hebben ze er dan geen 24 uurs bezetting?????

Klopt, ze vliegen daar volgens mij na 7 of 8 uur ook niet meer. Ik was daar toen na half 8 ofzo en toen was het helemaal stil en geen vliegtuigen die meer landen. Alleen de verlichting van de banen.


Bart S

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 3 mei 2005, 20:37:56
Klopt, ze vliegen daar volgens mij na 7 of 8 uur ook niet meer. Ik was daar toen na half 8 ofzo en toen was het helemaal stil en geen vliegtuigen die meer landen. Alleen de verlichting van de banen.
Daar kan ik je nog een heel leuk verhaal over vertellen maar dat valt buiten de onderwerpen op dit forum  ;)

Om terug te komen op de bezetting van de brandweer op Lelystad. Zoals Unimarc al aangaf wordt de normale bezetting geleverd door personeel dat werkzaam is op de luchthaven, tijdens de openingsuren van het veld. In het verleden is men bezig geweest om een bezetting op te zetten die permanent aanwezig is tijdens shows en evenementen (in combinatie met het Aviodrome). De bemanning was op vrijwillige basis afkomstig van de diverse civiele en militaire luchthaven brandweerkorpsen in Nederland. Ik weet niet of dit uiteindelijk ook geheel gerealiseerd is. Tijdens de afgelopen Airshow Lelystad bijvoorbeeld werd de brandweerzorg in zowel mensen als materiaal geleverd door de Luchtmacht (Soesterberg) , de Marine (De Kooy) en de Luchthaven Schiphol.

Groetjes,

Bart


Quido

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2005, 17:20:20
Citaat
Zoals zo vaak op internet wederom een babylonische spraakverwarring :-)
De MAC-11 staat sinds kort op Lelystad en is afkomstig van Schiphol inderdaad
De wagen van Lelystad is wel degelijk een MAC-12 en geen 11. Zo zit er in deze 12 geen poederketel en heeft hij aparte motor voor de pomp ook zitten er geen slanghaspels in. wat de bediening betreft is deze ook weer anders dan in de 11 hier kun je van binnenuit alleen de bumpermonitor bedienen en moet je naar buiten voor de dakmonitor bij de 11 kan alles van binnen uit. En zo zijn er nog een heleboel andere zaken die anders zijn.

Groetjes,

Quido


AP

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 8 mei 2005, 17:35:49
Allebei een beetje gelijk!
Schiphol heeft in in 1987 1 en in 1990/1991 nog 4 MAC-11's in gebruik genomen (tankinhoud 10000/600 + H50)
In 1994/95 zijn deze 5 ge"upgrade" tot MAC-12 (tankinhoud 12500/600).
De oudste is naar Maastricht-Aachen Airport gegaan.
Twee andere  zijn door Rotterdam Airport overgenomen.