Middelbrand (bleek BHV oefening woonzorgcentrum) Lessestraat - Heemskerk 10-04-2013

Auteur Topic: Middelbrand (bleek BHV oefening woonzorgcentrum) Lessestraat - Heemskerk 10-04-2013  (gelezen 3067 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
p2kflex
10:49:44 10-04-13GROUP-1PRIO 1 WATERRIJCK WOONZORGCENTRUM LESSESTRAAT 2 HEEMSKERK BRAND WONING (METERKAST) (MIDDELBRAND) [ 596 645 ]
MB0107581BRW Kennemerland (Heemskerk) (Lichtkrant)
MB0107511BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 1)
MB0107521BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 2)
MB0107531BRW Kennemerland (Heemskerk) (Vrijwilligers ploeg 3)
MB0127860BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Infocode Opschaling)
MB0106581BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode OvD)
MB0108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)
MB0106530BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Noord)
MB0127185BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
p2kflex
10:46:58 10-04-13GROUP-1PRIO 1 WATERRIJCK WOONZORGCENTRUM LESSESTRAAT 2 HEEMSKERK BRAND WONING (METERKAST) [ 757 643 ]
0107484BRW Kennemerland (Beverwijk Oost) (Besturing Kazerne)
0107431BRW Kennemerland (Beverwijk Oost) (Blusploeg)
0107481BRW Kennemerland (Beverwijk) (Lichtkrant)
0107211BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Beroeps)
0107286BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Intern Alarm)
0107281BRW Kennemerland (Velsen Zuid) (Lichtkrant)
0108999BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Monitorcode)


Samen sterk in de hulpverlening!


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Brandweer gebeld tijdens oefening woonzorgcentrum Waterrijck [update]

HEEMSKERK - [update 11.10 uur] De brandweer werd woensdagochtend gealarmeerd, omdat er brand zou zijn in woonzorgcentrum Waterrijck aan de Lessestraat in Heemskerk. Ter plaatse bleek het om een oefening te gaan.

Vermoedelijk is iemand zo overtuigd geweest van een mogelijke brand dat de brandweer werd gebeld. Brandweer en politie hoefde niet in actie te komen.

Bron: http://www.dichtbij.nl/noord-kennemerland/112/artikel/2726698/brandweer-gebeld-tijdens-oefening-woonzorgcentrum-waterrijck-update.aspx


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Hulpdiensten massaal in actie voor ‘brand’ in woonzorgcentrum Waterrijck

http://www.michelvanbergen.nl/2013/04/10/hulpdiensten-massaal-in-actie-voor-brand-in-woonzorgcentrum-waterrijck-heemskerk/
Opgeslagen in: branden 10 apr 2013

Heemskerk – De hulpdiensten kwamen woensdagochtend massaal in actie nadat er een melding bij de meldkamer binnenkwam dat er brand zou woeden in woonzorgcentrum Waterrijck aan de Lessestraat in Heemskerk. Terwijl de eerste brandweerwagens onderweg waren werd ook duidelijk dat het centrum ontruimd zou worden. Hierop heeft de brandweer opgeschaald naar ‘middelbrand’ zodat er een extra bluswagen die kant op ging.
Bij het woonzorgcentrum aangekomen bleek het om een oefening voor het BHV personeel te gaan. Daarbij is enige verwarring ontstaan en heeft men alsnog de brandweer gealarmeerd. Na controle is de brandweer weer terug gekeerd naar de kazerne

Foto Michel van Bergen -www.michelvanbergen.nl



Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Tjesus! als oefenleiding baken je dit toch af. Wij belden altijd de RAC en lieten een kladblokje uitgaan naar de MKA en blauwe tak!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dit is inderdaad een weinig slordig.

Maar wat ik me wel afvraag, is of je in dit soort gevallen van de nood een deugd moet maken. Als je het spul dan toch op de wagen hebt, vind ik het een beetje zonde om als enige lering uit deze oefening het belletje naar de AC zou zijn dat het een oefening is en dat meeneemt voor de toekomst. Die wagens staan toch al voor de deur.  ^-^


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Brandweer en politie hoefde niet in actie te komen.
Heemskerk – De hulpdiensten kwamen woensdagochtend massaal in actie
98uiye


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Dit is inderdaad een weinig slordig.

Maar wat ik me wel afvraag, is of je in dit soort gevallen van de nood een deugd moet maken. Als je het spul dan toch op de wagen hebt, vind ik het een beetje zonde om als enige lering uit deze oefening het belletje naar de AC zou zijn dat het een oefening is en dat meeneemt voor de toekomst. Die wagens staan toch al voor de deur.  ^-^

Klopt, maar probleem wat je dan weer krijgt is dat sommige opleiders dat ''extraatje'' graag mee nemen en het dus regelmatig gaat voorkomen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dit is inderdaad een weinig slordig.

Maar wat ik me wel afvraag, is of je in dit soort gevallen van de nood een deugd moet maken. Als je het spul dan toch op de wagen hebt, vind ik het een beetje zonde om als enige lering uit deze oefening het belletje naar de AC zou zijn dat het een oefening is en dat meeneemt voor de toekomst. Die wagens staan toch al voor de deur.  ^-^
Alleen zal de brandweer er niet aan meewerken. Aangezien de voertuigen die voor de deur staan toch weer zo snel mogelijk inzetbaar moeten zijn. Plus dat als de bemanning vrijwilligers zijn, zij toch wel graag weer snel naar hun eigen werk zal willen gaan. ;)


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Tjesus! als oefenleiding baken je dit toch af. Wij belden altijd de RAC en lieten een kladblokje uitgaan naar de MKA en blauwe tak!
Tsja ... het is inderdaad wel zo slim om dit in samenspraak met de RAC te doen.
Ik ken trouwens voorbeelden vanuit de geestelijke gezondheidszorg waarbij de brandweer meewerkt aan de BHV oefening.
Denk hierbij aan inzet van een ladderwagen (zonder prio) waardoor de zorgvragers in een ordelijke gecontroleerde situatie kan wennen aan iets waarbij ze normaal gesproken helemaal door het lint gaan. O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Alleen zal de brandweer er niet aan meewerken. Aangezien de voertuigen die voor de deur staan toch weer zo snel mogelijk inzetbaar moeten zijn. Plus dat als de bemanning vrijwilligers zijn, zij toch wel graag weer snel naar hun eigen werk zal willen gaan. ;)

Ze zijn er wel hoor. Ken wel een paar oefeningen waar het mis ging en de brandweer het spel mee speelde.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.