Planning

Auteur Topic: Planning  (gelezen 14020 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Redcrosser

• Forum gebruiker
Gepost op: 11 april 2013, 17:15:09
Beste allemaal,

Even een vraag: Hoe doen jullie op dit moment de planning van de evenementenhulp? Ik zou graag naar de andere idee'n willen kijken om de inzet makkelijker te maken voor de coördinatoren.

Hoe wij het doen: Wij mailen iedereen met de evenementen, daarin kunnen de vrijwilligers reageren en plannen wij ze weer in.

Hoe doen jullie dit nu?

Alvast bedankt,

Redcrosser!

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2013, 17:52:01
Bij ons in Zaanstreek Waterland gebruiken we Joomla met een evenementen plugin.
De coördinator voert de inzetten in op de website waarna je je als hulpverlener kan inschrijven.
Op het moment dat de inzet wordt gesloten kiest de coördinator de hulpverleners uit en deze worden in de beschrijving van het evenement gezet.

Op zich een handig systeem, alleen bij ons vind ik de uitvoering iets minder.
Ik denk er aan om zelf een systeem te ontwikkelen speciaal voor het NRK voor het plannen van inzetten.

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2013, 19:19:28
Hallo Dion,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Helaas gebruiken wij geen joomla site, maar hebben wij gewoon de website van het Rode Kruis zelf.. Dit gaat hem dus niet worden. Mocht je meer informatie hebben voor het systeem dat jij misschien wilt ontwikkelen, hou ik mij van harte aanbevolen om uit te proberen. (Als hij natuurlijk voor het RK beschikbaar komt.)

In ieder geval bedankt.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2013, 20:00:41
Kijk is bij www.alphalog.nl deze is van een ander forumlid genaamd DELTA.
Deze heeft een heel goed plan programma.
Hij is zelf ook werkzaam bij het rode kruis geloof ik.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2013, 20:53:35
Kijk is bij www.alphalog.nl deze is van een ander forumlid genaamd DELTA.
Deze heeft een heel goed plan programma.
Hij is zelf ook werkzaam bij het rode kruis geloof ik.
Alphalog is inderdaad een heel goed programme, echter is deze voor een ander doeleinde gemaakt dan waar de TS het over heeft.
Het loggen (registreren van porto verkeer) is iets anders dan het toewijzen van hulpverleners aan een inzet.  O0

Hallo Dion,

Hartelijk bedankt voor je reactie. Helaas gebruiken wij geen joomla site, maar hebben wij gewoon de website van het Rode Kruis zelf.. Dit gaat hem dus niet worden. Mocht je meer informatie hebben voor het systeem dat jij misschien wilt ontwikkelen, hou ik mij van harte aanbevolen om uit te proberen. (Als hij natuurlijk voor het RK beschikbaar komt.)

In ieder geval bedankt.
Ik zal je proberen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen  ;)

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2013, 00:07:27
Ik heb besloten om het systeem te gaan ontwikkelen.
Regelmatig zal ik hier voortgang plaatsen, om zo nodig tips van jullie te kunnen verwerken.
Het systeem gaat, wanneer klaar voor gebruik, beschikbaar worden gesteld voor alle Rode Kruis districten in Nederland.

Bij deze een paar plaatjes van de ontwerpfase  :)

Bij het bekijken van de evenementen zijn er 2 weergaven mogelijk.
De versie zoals hierboven te zien met 'tegels' en in een lijstweergave.

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 12 april 2013, 21:29:52
Hallo Dion,

Ziet er al heel leuk uit!

Groet, Jacob.

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2013, 21:38:50
Ik heb trouwens een vraagje: Waarom zal het alleen beschikbaar zijn voor de districten?

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 13 april 2013, 06:35:56
Voor afdeling Nijmegen maken we gebruik van een alles omvattend systeem: de aanvragen komen er op binnen via de site (of worden handmatig ingevoerd), waarna er een offerte kan worden gemaakt, materiaal kan worden aangevraagd en de inzet op het intranet kan worden gezet.
Het magazijn ziet op hun pc een actuele lijst met inzetten, zet materiaal in en voert na afloop het verbrruikte materiaal in. Dit materiaal wordt afgetrokken van decemtrale voorraad die ook door het systeem wordt bijgehouden.
Daarnaast kan opleidingen hun lessen bijhouden, op de site zetten, en van alle vrijwilligers bijhouden of de diplomas nog geldig zijn. Door deze koppeling zien alle vrijwilligers op hun persoonlijke pagina hoeveel uren ze gewerkt hebben, hoeveel kleding ze thuis hebben en wanneer hun diploma verloopt en of dit verlengd moet worden.

Ik zal proberen na het weekend wat plaatjes te posten...
Arts  www.alphalog.nl

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2013, 00:51:19
Hmm, echt goede plaatjes worden het niet (ik wil niet iemands privacy schenden, dat beperkt de mogelijkheden nogal...

Evenementenoverzicht

Alle aanvragen komen in dit overzicht binnen. Ik kan normaal een lijst zien waarin alle nog te komen evenementen zichtbaar zijn, met hun status. Hiermee zie ik in een oogopslag welke evenementen nog aandacht behoeven, waar ik nog over moet communiceren of werven.
Het evenement zelf bestaat uit dit record. Alle info die op dit tabblad zichtbaar zijn, wordt door de server geimporteerd uit het ingevulde webformulier: dit hoef ik dus allemaal niet in te typen. Vanuit hier kan ik echter wel communiceren met alle andere disciplines. Het aanvragen van een PAM is zo simpel als aanvinken hoeveel ik er nodig heb.

Daarna maak ik een offerte, die netjes ge-exporteerd wordt tot een PDF
Hierna kan ik materiaal aanvragen:

Ik klik aan wat ik nodig heb, en het magazijn wordt automatisch op de hoogte gebracht.
Verder kan ik vanuit de inzet direct op ons intranet zien, en zien en beheren wie is ingeschreven, met alle relevante informatie over de vrijwilligers. Gezien de privacy laat ik dit niet zien :)

Na afloop kunnen teamleiders inloggen en een inzetverslag maken:

Alle slachtofferrapportages komen geanonimiseerd in de database, en plus en verbeterpunten worden ingetypt. Een SO verslag kan eventueel naar de klant verzonden worden.

Als een magazijnmedewerker inlogt, ziet deze direct welke nieuwe aanvragen er zijn gedaan, en welke aanvragen er deze week moeten worden voldaan.

Datgene wat ik net aangevraagd had, komt hier in beeld. Zij registeren welke tassen ed er worden uitgegeven (en aan wie!), en hoeveel materiaal er verbruikt is. De kosten worden daarmee ook direct inzichtelijk.
(NB: Het zijn voornamelijk dames in het magazijn, en in een melige bui heb ik de layout roze gemaakt. Het beviel, dus is het gebleven)

Dan de vrijwilligersdatabase

Hier staat alle info over de vrijwilligers qua NAW gegevens, ingescande documenten, inzetten, gevolgde lessen, beschikbaarheid, kleding etcetera.

Lessen

Vanuit een les kan direct de aanwezigheid geregistreerd worden, en eventueel behaalde examens worden ingevoerd. De namen van de cursisten zijn hier eventjes weggeblokt. Omdat alles aan elkaar gekoppeld is, kan het magazijn registreren wie welke kleding heeft, en opleidingen (bijvoorbeeld) registreren wie er EHBO competent is.

En wat heeft de vrijwilliger nou aan zo'n grote database?
Vanuit het intranet kan iedereen zijn eigen webdossier inzien, en alle info die in de server verzameld staat, wordt hier weergegeven. Voorbeeldje:

Er zitten nog veel meer functies in, maar het is om een idee te geven :)
Arts  www.alphalog.nl