Planning

Auteur Topic: Planning  (gelezen 14019 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DannyDamen

• Taakveldcoördinator Noodhulp
  • Junior gebruiker
  • **
    • Rode Kruis de Langstraat
Reactie #30 Gepost op: 28 juli 2013, 21:52:43
Wellicht ook de status van de inzet. Dit is dan vooral bedoelt voor de Evenementen Coördinator.
BHV'er  Taken binnen het Rode Kruis; - Taakveldcoördinator Noodhulp - Teamleider Bevolkingszorg (voorheen O&V)

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 28 juli 2013, 22:29:40
Ziet er goed uit maar voordat je straks een grote domper krijgt, hoe denk je aan alle gegevens te komen die in je programma komen te staan?

het College Bescherming Persoonsgegevens heeft hier strikte regels voor, of zeg je van ik bouw alleen het programma en de gebruiker is verantwoordelijk voor de juridische kant van het programma?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 29 juli 2013, 13:52:46
Citaat van: kens62 link=msg=1187068 date=1375043380
Ziet er goed uit maar voordat je straks een grote domper krijgt, hoe denk je aan alle gegevens te komen die in je programma komen te staan?

het College Bescherming Persoonsgegevens heeft hier strikte regels voor, of zeg je van ik bouw alleen het programma en de gebruiker is verantwoordelijk voor de juridische kant van het programma?
Het programma is per regio/afdeling/plaats/dorp etc, er is dus geen sprake van een landelijke database.
Ik ga er van uit dat elke NRK regio/afdeling op dit moment al een eigen personeelsbestand heeft. Eventueel kan ik iets inbouwen dat het in-/exporteren ook wat makkelijker gaat.
Uiteraard is de beveiliging van het programma mede door de vele vertrouwelijke gegevens een belangrijk punt, en daar wordt ook zeker rekening mee gehouden.
Mocht je eventueel tips hebben om zoveel mogelijk aan de eisen van het CBP te kunnen voldoen als programmeur, hoor ik die graag!

Citaat van: DannyDamen link=msg=1187058 date=1375041163
Wellicht ook de status van de inzet. Dit is dan vooral bedoelt voor de Evenementen Coördinator.
Status van de inzet als zijnde aangevraagd, betaald, voltooid etc?
Of bedoel je iets anders?  ;)

DannyDamen

• Taakveldcoördinator Noodhulp
  • Junior gebruiker
  • **
    • Rode Kruis de Langstraat
Reactie #33 Gepost op: 29 juli 2013, 19:50:53
Citaat van: Dion link=msg=1187193 date=1375098766
Het programma is per regio/afdeling/plaats/dorp etc, er is dus geen sprake van een landelijke database.
Ik ga er van uit dat elke NRK regio/afdeling op dit moment al een eigen personeelsbestand heeft. Eventueel kan ik iets inbouwen dat het in-/exporteren ook wat makkelijker gaat.
Uiteraard is de beveiliging van het programma mede door de vele vertrouwelijke gegevens een belangrijk punt, en daar wordt ook zeker rekening mee gehouden.
Mocht je eventueel tips hebben om zoveel mogelijk aan de eisen van het CBP te kunnen voldoen als programmeur, hoor ik die graag!
Status van de inzet als zijnde aangevraagd, betaald, voltooid etc?
Of bedoel je iets anders?  ;)

Ik bedoel inderdaad die dergelijke statussen. Ontvangen, uitgezet, betaald, afgewezen, voltooid etc.
BHV'er  Taken binnen het Rode Kruis; - Taakveldcoördinator Noodhulp - Teamleider Bevolkingszorg (voorheen O&V)

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2013, 19:52:17
Citaat van: Dion link=msg=1186522 date=1374858388
Ik hoor graag van jullie wat de functie's zijn die jullie graag in het systeem terug zien.

Op dit moment is het volgende mogelijk:
- Vrijwilligersbestand (vrijwilligers aanmaken, bewerken etc. + inloggegevens)
- Inzetten aanmaken en bewerken
- Inschrijven/uitschrijven op/van inzetten
- Vergaderingen aanmaken + inschrijven
- Intern berichtensysteem (Berichten sturen naar individuele collega's en naar groepen, b.v. iedereen ingeschreven op een bepaalde inzet)
- Bekijken van inzet gerelateerde tweets

Als er aanvullingen zijn, ik hoor ze graag!

De standaard bedragen die je in een offerte kunt opnemen. (landelijk vastgesteld)
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 31 juli 2013, 21:33:36
discussie over tarifering afgesplitst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=77102.0

chatjozef

• Coordinator verbindingen
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #36 Gepost op: 7 augustus 2013, 23:04:41
Systeem ziet er goed uit.
En vanuit hier is er ook zeker oren naar een nieuwe manier van inzet opgeven.

Belangrijk punten zouden zijn:
- opties in of uitschakelbaar (denk aan bovengenoemde opties, zodat je van simpel naar uitgebreid kan gaan)
- Vrijwilligers kunnen zich opgeven, mail bevestiging maar ook freeze van inzet (niet meer opgeven of juist niet meer verwijderen van opgegeven inzet)
- alertmelding als inzet niet tijdig vol is, denk bijv een mail naar de verantwoordelijke coordinator als inzet 3 dagen van te voren niet vol is.

Daarnaast, wat is het idee? gaat de afdeling dit zelf draaien op een webserver of komt er een landelijk systeem?
en wat zijn de koppelingsmogelijkheden met de al bestaande systemen (Sp@rks, intranet etc?)

Keep up the good work, voor wat ik gezien heb ziet het er al veel belovend uit.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #37 Gepost op: 26 november 2013, 18:15:30
Het Neo systeem is op verzoek van een hoop partijen dan nu toch in ontwikkeling als landelijk systeem...

Zoals de planning nu is, zullen alle lokale afdelingen die toegang willen deze kunnen krijgen. Op het moment zijn we aan het testen met enkele afdelingen om te kijken of het overzetten van een systeem voor 1 afdeling naar een systeem voor ruim 250 afdelingen is gelukt. Begin 2014 moet het voor alle afdelingen toegankelijk worden.
Enige bezwaar zijn de kosten, zoals al mijn software draait ook dit op FileMaker, maar je kan in ieder geval wel vanuit huis werken.
Arts  www.alphalog.nl

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #38 Gepost op: 26 november 2013, 21:00:24
En de eerste resultaten zijn zeer hoopgevend  O0 O0
CN NRK

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 27 november 2013, 23:21:52
Wauw! Ziet er netjes uit.

Wat kan ik mij hier allemaal bij voorstellen?  Vrijwilligers loggen in via een website?