Hmm, echt goede plaatjes worden het niet (ik wil niet iemands privacy schenden, dat beperkt de mogelijkheden nogal...
Evenementenoverzicht
Alle aanvragen komen in dit overzicht binnen. Ik kan normaal een lijst zien waarin alle nog te komen evenementen zichtbaar zijn, met hun status. Hiermee zie ik in een oogopslag welke evenementen nog aandacht behoeven, waar ik nog over moet communiceren of werven.
Het evenement zelf bestaat uit dit record. Alle info die op dit tabblad zichtbaar zijn, wordt door de server geimporteerd uit het ingevulde webformulier: dit hoef ik dus allemaal niet in te typen. Vanuit hier kan ik echter wel communiceren met alle andere disciplines. Het aanvragen van een PAM is zo simpel als aanvinken hoeveel ik er nodig heb.
Daarna maak ik een offerte, die netjes ge-exporteerd wordt tot een PDF
Hierna kan ik materiaal aanvragen:
Ik klik aan wat ik nodig heb, en het magazijn wordt automatisch op de hoogte gebracht.
Verder kan ik vanuit de inzet direct op ons intranet zien, en zien en beheren wie is ingeschreven, met alle relevante informatie over de vrijwilligers. Gezien de privacy laat ik dit niet zien
Na afloop kunnen teamleiders inloggen en een inzetverslag maken:
Alle slachtofferrapportages komen geanonimiseerd in de database, en plus en verbeterpunten worden ingetypt. Een SO verslag kan eventueel naar de klant verzonden worden.
Als een magazijnmedewerker inlogt, ziet deze direct welke nieuwe aanvragen er zijn gedaan, en welke aanvragen er deze week moeten worden voldaan.
Datgene wat ik net aangevraagd had, komt hier in beeld. Zij registeren welke tassen ed er worden uitgegeven (en aan wie!), en hoeveel materiaal er verbruikt is. De kosten worden daarmee ook direct inzichtelijk.
(NB: Het zijn voornamelijk dames in het magazijn, en in een melige bui heb ik de layout roze gemaakt. Het beviel, dus is het gebleven)Dan de vrijwilligersdatabase
Hier staat alle info over de vrijwilligers qua NAW gegevens, ingescande documenten, inzetten, gevolgde lessen, beschikbaarheid, kleding etcetera.
Lessen
Vanuit een les kan direct de aanwezigheid geregistreerd worden, en eventueel behaalde examens worden ingevoerd. De namen van de cursisten zijn hier eventjes weggeblokt. Omdat alles aan elkaar gekoppeld is, kan het magazijn registreren wie welke kleding heeft, en opleidingen (bijvoorbeeld) registreren wie er EHBO competent is.
En wat heeft de vrijwilliger nou aan zo'n grote database?
Vanuit het intranet kan iedereen zijn eigen webdossier inzien, en alle info die in de server verzameld staat, wordt hier weergegeven. Voorbeeldje:
Er zitten nog veel meer functies in, maar het is om een idee te geven