Sponsoring/Reclame bij NRK

Auteur Topic: Sponsoring/Reclame bij NRK  (gelezen 5685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2005, 07:54:37
en hoe zit het dan met voertuigen van het RK waar een logo en bedrijfsnaam van de garage op staat? Iets dergelijks 'Garagebedrijf Pietersen helpt het Rode Kruis, U toch ook?'. Dat lijkt me in die zin toch iets anders dan een schenking.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2005, 22:41:15
Ik was erbij op de 4-daagse... De mensen van het detachement (degenen die niet uit Nijmegen komen) hadden een shirt aan met op de achterkant het rode kruislogo, en op de voorkant een niet nader te noemen merk blarenpleister. Het rode kruis (althans, die afdeling) kreeg hier GEEN geld voor, alleen die shirts om de kosten van 6 polo's per persoon te besparen.
Deze mensen moesten namelijk een dag of 4-6 in Nijmegen verblijven, en de afdelingen waar deze mensen vandaan kwamen hadden simpelweg niet genoeg shirts om mee te geven, danwel geen trek in het nutteloos aanschaffen van tig extra shirts...
Ik ben overigens tegen deze vorm van sponsoring, maar een andere oplossing kan ik ook niet bedenken. Het geld moet er toch komen...
Arts  www.alphalog.nl


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2005, 16:07:15
Natuurlijk kun je geld vragen voor diensten.
Denk daarbij vooral bij de EH verlening bij evenementen.

Dat is ook niet meer dan logisch toch. En wat daarbij komt.
Als je betaalt dan weet je ook dat je gedegen en getraind personeel over de vloer krijgt.
Want dat is een vereiste als je geld vraagt voor je diensten.

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2005, 17:35:21
Maar geld vragen voor evenementen heeft niets te maken met met sponsoring. Lijkt me logisch dat daarvoor betaald wordt.

Het dragen van kleding/plaatsen van reclame of iets dergelijks in ruil voor geld (dus sponsoring) is iets geheel anders.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #24 Gepost op: 27 januari 2005, 13:46:03
uit bedrijfseconomisch oogpunt zal een afdeling het totaalplaatje in de plus moeten houden. Dus zal er voor hulpverleningen voldoende betaald moeten worden, ook om de overhead (secretriaat etc) te kunnen betalen, maar ook de andere activiteiten van het NRK die alleen maar geld kosten te financieren. Wanneer een bedrijf daar iets aan wil bijdragen, bv onderhoud van een bus of zo, en daar een reclame sticker op de wagen wil plakken denk ik dat dit alleen maa positief is. Ik denk dat je in deze tijd nog blij mag zijn dat er sponsoring is door bedrijven, de meesten draaien namelijk de geldkraan dicht.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


bjorn

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 26 april 2005, 15:08:06
Ik was erbij op de 4-daagse... De mensen van het detachement (degenen die niet uit Nijmegen komen) hadden een shirt aan met op de achterkant het rode kruislogo, en op de voorkant een niet nader te noemen merk blarenpleister. Het rode kruis (althans, die afdeling) kreeg hier GEEN geld voor, alleen die shirts om de kosten van 6 polo's per persoon te besparen.
Deze mensen moesten namelijk een dag of 4-6 in Nijmegen verblijven, en de afdelingen waar deze mensen vandaan kwamen hadden simpelweg niet genoeg shirts om mee te geven, danwel geen trek in het nutteloos aanschaffen van tig extra shirts...
Ik ben overigens tegen deze vorm van sponsoring, maar een andere oplossing kan ik ook niet bedenken. Het geld moet er toch komen...

he delta, ik loop zelf ook de 4-daagse mee. Wij als detachement wandelgroep krijgen ook t-shirts van het rode kruis.
Binnen deze wandelgroep vallen ook veel niet-rode kruisers en ik neem aan dat er ook meerdere niet-rode kruisers ingedeeld zijn op posten.
Deze personen moeten wel allemaal herkenbaar zijn als hulpverlener.

Bovendien, onze afdeling draait autonoom, dus niet op sponsoring. Helaas hebben wij dan ook maar 1 polo, 1 broek en 1 parka. En in die kleding ga ik dus niet 4 dagen wandelen (dan hoef je niet meer herkenbaar te zijn, dan ruiken ze dat je van het rode kruis bent)

Ik weet dat er wel afdelingen zijn die gesponsord worden en als kleine tegenprestatie een klein merkteken op hun kleding voeren. Volgens den Haag is dit toegestaan.

Als je denkt aan uniformiteit ben ik wel van mening dat sponsor logo's niet zichtbaar moeten zijn op kleding of tassen. maarja dat is mijn persoonlijke mening.

verder vindt ik het prima als een afd. besluit gesponsord te worden, ook omdat men het anders niet kan trekken.


Paul NHN

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 28 april 2005, 22:00:23
Citaat
Helaas hebben wij dan ook maar 1 polo, 1 broek en 1 parka.

Ik moet zeggen dat ik niet veel afdelingen ken die meerdere hebben hoor,  het is ook veel te duur als je iedereen daarvan moet voorzien.


ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2005, 14:18:47
Ik vind dat sponsering best kan, maar dan wel in dingen als clubladen en nieuwsbrieven en zo, maar op de uniformen vind ik heel raar. Dat moet gewoon discreet en Rode Kruis zijn en niets meer. Een EHV-er moet zich ook geen reclamebord gaan voelen.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #28 Gepost op: 15 mei 2005, 22:50:31
sponsoring moet kunnen in geld en goederen.

Bij ons in Vlissingen is bijvoorbeeld de caravan gesponserd en aed`s, t-shirts met de afdelingsnaam op inkoopsprijs etc je moet gewoon de juiste bronnen kennen. Veel banken lionsclubc  etc hebben potjes geld je moet alleen met een goed uitgave plan hebben en je hebt er weer een aed ofzo bij. Wat is daar slecht aan ?

Je moet er wel voor zorgen dat als je bv compeed op je borst draagt (iedere vierdaagse rode kruiser haat compeed) je daar ook achterstaat.

Het is dus makkelijker  om een caravan te krijgen van een garage met daarop in het klein garage brugman ofzo.