Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?

Auteur Topic: Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?  (gelezen 17735 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #10 Gepost op: 16 april 2013, 13:11:29
De politie zou helemaal geen tijd moeten hebben voor gebakjes. Als er sprake is van zoveel geweld om ons heen heeft de politie wel iets beters te doen. Bijvoorbeeld snelheidscontrole of op twitter berichten sturen dat iedereen met de vingers van anderen moet blijft.

Er valt helemaal niets te vieren als de politie haar werk gewoon goed doet. Je geeft een chirurg ook geen gebak als een keer een patient een blindedarmontsteking zou overleven en er bij hem al 100 mensen zijn overleden aan hetzelfde.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 16 april 2013, 13:13:48
De politie zou helemaal geen tijd moeten hebben voor gebakjes. Als er sprake is van zoveel geweld om ons heen heeft de politie wel iets beters te doen. Bijvoorbeeld snelheidscontrole of op twitter berichten sturen dat iedereen met de vingers van anderen moet blijft.
Ach joh, maak je niet zo druk. Ook wij genieten af en toe van een bakkie koffie en een donut.  ::) We zijn net mensen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 16 april 2013, 17:03:43
Wanneer zou jij een hulpverlening stoppen als je wordt bedreigd of er sprake is van geweld?

Ik heb me eigenlijk nog nooit echt onveilig gevoeld met een HV. Tuurlijk kan ik inmiddels een boek schrijven omtrent geweld-gerelateerde meldingen zoals huiselijk geweld, uitgaansgeweld, alcohol / drugs gerelateerd geweld, misdrijven, etc. Welke HV-er niet? Maar bij dit soort incidenten wordt er altijd eerst politie vooruit gestuurd. Bij  sein veilig komen wij ook eens kijken. We wachten wel op de hoek van de straat, met draaiende motor..

Gejoel en gejubel van omstanders, en soms wat verwensingen, ach ja, dat schaar ik ook meestal onder drugs / alcohol. Uiteraard zijn bij mij wel verhalen bekend van hulpverleningen die worden afgebroken / opgeschort i.v.m. incidenten. Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel een keer een wolk pepperspray opgevangen van de politie met m'n snufferd, en wel eens liggen worstelen met bepaalde patiënten, maar nooit onveilig gevoeld.

Maar je vraag is> Wanneer zou jij een HV stoppen?

Als ik aan denk te voelen dat het mis gaat, of kan gaan, dan is dat gevoel niet voor niets en zal ik mijn maat motiveren op te krassen, met z'n tweeën. Wel eens uit voorzorg de deuren vergrendeld en in sommige gevalletjes even ge-dubbel-checked waar die noodknoop ook alweer zit, om vervolgens mijn duim in de buurt van deze knop te laten ''rusten''.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #13 Gepost op: 16 april 2013, 19:12:12
Primair kies je niet voor situaties waarin geweld en bedreiging voorkomt, anderzijds denk ik dat je als ambulancebemanning wel weet dat je het tegen gaat komen. Dus min of meer kies je er wel voor.

Het mooie is inderdaad wel dat we met draaiende motor op de hoek kunnen wachten, en de blauwe kolommannen even voor laten gaan  O0
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #14 Gepost op: 17 april 2013, 16:12:18
eigen veiligheid eerst?  ::)


Als ik (en het team) me niet veilig voelt/ bedreigd; dan haak ik tegenwoordig af   :-X
(met elkaar)

helaas al iets te veel van mee gemaakt en ik laat niet meer toe dat werkgerelateerde agressie, later mijn privé op zijn kop zet.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #15 Gepost op: 17 april 2013, 18:50:57
De politie zou helemaal geen tijd moeten hebben voor gebakjes. Als er sprake is van zoveel geweld om ons heen heeft de politie wel iets beters te doen. Bijvoorbeeld snelheidscontrole of op twitter berichten sturen dat iedereen met de vingers van anderen moet blijft.

Er valt helemaal niets te vieren als de politie haar werk gewoon goed doet. Je geeft een chirurg ook geen gebak als een keer een patient een blindedarmontsteking zou overleven en er bij hem al 100 mensen zijn overleden aan hetzelfde.

Wat een triest reactie dit zeg. Laten we dan maar 12 uurs diensten invoeren en pauzes afschaffen..............  :-\
Gelukkig zijn er zat mensen wel blij met het werk van de politie, het komt dan ook regelmatig voor dat we op wat voor manier dan ook dankbaarheid krijgen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 17 april 2013, 19:03:28
Wat een triest reactie dit zeg. Laten we dan maar 12 uurs diensten invoeren en pauzes afschaffen..............  :-\
Gelukkig zijn er zat mensen wel blij met het werk van de politie, het komt dan ook regelmatig voor dat we op wat voor manier dan ook dankbaarheid krijgen.

Hoezo een trieste reactie, hier heb je nog meer mensen die niet zo blij zijn met de prestaties van de Nederlandse politie;

Tweede Kamer debat 16 april 2013 (16:28 - 18:11):

http://debatgemist.tweedekamer.nl/debatten/het-dertigledendebat-over-het-bericht-pakkans-nagenoeg-nihil


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #17 Gepost op: 17 april 2013, 19:25:50
Voordat we volledig off-topic gaan  ::)

eigen veiligheid eerst?  ::)

Als ik (en het team) me niet veilig voelt/ bedreigd; dan haak ik tegenwoordig af   :-X
(met elkaar)

helaas al iets te veel van mee gemaakt en ik laat niet meer toe dat werkgerelateerde agressie, later mijn privé op zijn kop zet.
Maar hoe haak je af? dat is wel een lastige denk ik. Want afhaken kan nog meer agressie opwekken...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #18 Gepost op: 17 april 2013, 19:37:16
Voordat we volledig off-topic gaan  ::)
Maar hoe haak je af? dat is wel een lastige denk ik. Want afhaken kan nog meer agressie opwekken...

De rol van de politie benoemen is on-topic.

De politie is er namelijk om de openbare orde te handhaven. Het is te idioot voor woorden als artsen, SEH verpleegkundigen of ambulanceverpleegkundigen nu al moeten gaan nadenken over het vraagstuk wanneer ga je vluchten en breek je een behandeling af.

Het vraagstuk moet zijn wat doet de politie er aan, waarom duurt het zo lang voor ze er zijn, waarom pakken ze het tuig niet aan, etc, etc.

Ik begrijp wel dat het allemaal erg gevoelig ligt op dit forum, echter hoeft niet ieder forumlid de politie te bewonderen omdat ze zulke mooie zwaalichten en prachtige uniformen hebben.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #19 Gepost op: 17 april 2013, 19:42:02
De politie zou helemaal geen tijd moeten hebben voor gebakjes. Als er sprake is van zoveel geweld om ons heen heeft de politie wel iets beters te doen. Bijvoorbeeld snelheidscontrole of op twitter berichten sturen dat iedereen met de vingers van anderen moet blijft.

Er valt helemaal niets te vieren als de politie haar werk gewoon goed doet. Je geeft een chirurg ook geen gebak als een keer een patient een blindedarmontsteking zou overleven en er bij hem al 100 mensen zijn overleden aan hetzelfde.

En als ze in hun vrije tijd het bakkie koffie doen? En al zou het onder werktijd zijn...wij krijgen op het werk ook regelmatig wat lekkers voor bij de koffie van blije patienten en klachten van ontevreden patienten.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear