Wanneer zou jij een hulpverlening stoppen als je wordt bedreigd of er sprake is van geweld?
Ik heb me eigenlijk nog nooit echt onveilig gevoeld met een HV. Tuurlijk kan ik inmiddels een boek schrijven omtrent geweld-gerelateerde meldingen zoals huiselijk geweld, uitgaansgeweld, alcohol / drugs gerelateerd geweld, misdrijven, etc. Welke HV-er niet? Maar bij dit soort incidenten wordt er altijd eerst politie vooruit gestuurd. Bij
sein veilig komen wij ook eens kijken. We wachten wel op de hoek van de straat, met draaiende motor..
Gejoel en gejubel van omstanders, en soms wat verwensingen, ach ja, dat schaar ik ook meestal onder drugs / alcohol. Uiteraard zijn bij mij wel verhalen bekend van hulpverleningen die worden afgebroken / opgeschort i.v.m. incidenten. Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel een keer een wolk pepperspray opgevangen van de politie met m'n snufferd, en wel eens liggen worstelen met bepaalde patiënten, maar nooit onveilig gevoeld.
Maar je vraag is> Wanneer zou jij een HV stoppen?
Als ik aan denk te voelen dat het mis gaat, of kan gaan, dan is dat gevoel niet voor niets en zal ik mijn maat motiveren op te krassen, met z'n tweeën. Wel eens uit voorzorg de deuren vergrendeld en in sommige gevalletjes even ge-dubbel-checked waar die noodknoop ook alweer zit, om vervolgens mijn duim in de buurt van deze knop te laten ''rusten''.