Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?

Auteur Topic: Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?  (gelezen 17705 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #20 Gepost op: 17 april 2013, 19:48:37
En als ze in hun vrije tijd het bakkie koffie doen? En al zou het onder werktijd zijn...wij krijgen op het werk ook regelmatig wat lekkers voor bij de koffie van blije patienten en klachten van ontevreden patienten.

Ik geef politie geen gebak omdat ze bij uitzondering een keer hun werk doen *), ik betaal belasting en hun onzinnige bekeuringen om ze te laten werken. Zoals ik al eerder zei dit vraagstuk behoort niet bij medici of verpleegkundigen te liggen maar bij de handhavers van de openbare orde.

*) zie 2e kamer debat, 1.8% van het tuig dat steelt, rooft, mishandelt, verkracht enz. wordt opgespoord, aangehouden en gestraft. Voorts lopen er duizenden rond die van de rechter naar de gevangenis moeten maar zich weigeren te melden, de politie heeft geen idee waar deze mensen zijn. Vermoedelijk SEH zusters en ambulance broeders in elkaar trappen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #21 Gepost op: 17 april 2013, 19:57:26
Ik geef politie geen gebak omdat ze bij uitzondering een keer hun werk doen *), ik betaal belasting en hun onzinnige bekeuringen om ze te laten werken. Zoals ik al eerder zei dit vraagstuk behoort niet bij medici of verpleegkundigen te liggen maar bij de handhavers van de openbare orde.

*) zie 2e kamer debat, 1.8% van het tuig dat steelt, rooft, mishandelt, verkracht enz. wordt opgespoord, aangehouden en gestraft. Voorts lopen er duizenden rond die van de rechter naar de gevangenis moeten maar zich weigeren te melden, de politie heeft geen idee waar deze mensen zijn. Vermoedelijk SEH zusters en ambulance broeders in elkaar trappen.
Volgens mij chargeer je een beetje, volgens mij doen we met z'n allen ons stinkende best om zoveel mogelijk boeven te vangen. Je kan het de individuele straatdiender niet aanrekenen dat hij zijn best niet doet. Dat je de organisatie op zich wat kwalijk neemt, prima, dat moet je zelf weten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #22 Gepost op: 17 april 2013, 20:44:18
Volgens mij chargeer je een beetje, volgens mij doen we met z'n allen ons stinkende best om zoveel mogelijk boeven te vangen. Je kan het de individuele straatdiender niet aanrekenen dat hij zijn best niet doet. Dat je de organisatie op zich wat kwalijk neemt, prima, dat moet je zelf weten.

Als de politie haar stinkende best doet had dit onderwerp de media niet eens gehaald. De politie heeft toch ook van die Melkertbaan-agenten die werken als parkeerpolitie, hondenpoeppolitie, flitspolitie etc. Misschien moet je de prioriteiten dan verleggen, iets minder hondenpoepcontrole of snelheidscontrole maar iets vaker politiemensen op de SEH zetten.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #23 Gepost op: 17 april 2013, 20:49:02
Ik geef politie geen gebak omdat ze bij uitzondering een keer hun werk doen *), ik betaal belasting en hun onzinnige bekeuringen om ze te laten werken. Zoals ik al eerder zei dit vraagstuk behoort niet bij medici of verpleegkundigen te liggen maar bij de handhavers van de openbare orde.

*) zie 2e kamer debat, 1.8% van het tuig dat steelt, rooft, mishandelt, verkracht enz. wordt opgespoord, aangehouden en gestraft. Voorts lopen er duizenden rond die van de rechter naar de gevangenis moeten maar zich weigeren te melden, de politie heeft geen idee waar deze mensen zijn. Vermoedelijk SEH zusters en ambulance broeders in elkaar trappen.

Geen enkele beroepsgroep, geen enkel mens is onfeilbaar. Bekeuringen kan je vermijden door je aan de regels te houden die zijn opgelegd door de wet. Niet door de handhavers hiervan. Afgelopen week heb ik mijn huisarts een compliment gegeven, zo heeft een koppel agenten die ook wel eens van mij gehad bij een fijne samenwerking. Maar ik klaag ook wanneer ik iets onterecht vindt of dat ik baal dat de gestolen Iphones nog niet terug zijn...dader bekend.

Maar als ik uit een dergelijk hachelijke situatie wordt gehaald bak ik net liefde een appeltaart voor ze.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #24 Gepost op: 17 april 2013, 20:49:43
Als de politie haar stinkende best doet had dit onderwerp de media niet eens gehaald. De politie heeft toch ook van die Melkertbaan-agenten die werken als parkeerpolitie, hondenpoeppolitie, flitspolitie etc. Misschien moet je de prioriteiten dan verleggen, iets minder hondenpoepcontrole of snelheidscontrole maar iets vaker politiemensen op de SEH zetten.
Klok en klepel?...

Parkeerpolitie? Dat is al jaren in handen van particuliere organisaties als Cition. hondenpoeppolitie vind ik origineel, ik ken ze niet. Er zijn gemeentelijke handhavingsdiensten die zich daar op richten. Dan blijft over de flitspolitie. Dat is inderdaad een veel voorkomende bron van ergenis, daar heb ik geen weerwoord op.

Overigens, politiemensen op SEH afdelingen plaatsen? Gooien we dan gelijk het medisch beroepsgeheim maar overboord? Want als ze er dan toch zijn dan niet alleen voor jullie veiligheid maar ook meteen in het kader van strafrechtelijke opsporing...  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #25 Gepost op: 17 april 2013, 20:53:58
Dan blijft over de flitspolitie. Dat is inderdaad een veel voorkomende bron van ergenis, daar heb ik geen weerwoord op.
Als we dan toch alles gaan charcheren: als de flitspolitie er niet meer is rijden er meer mensen te hard, gebeuren er meer verkeersongevallen en worden de ziekenhuizen nog meer gevuld met mensen die, en ik citeer: "Vermoedelijk SEH zusters en ambulance broeders in elkaar trappen."


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #26 Gepost op: 17 april 2013, 21:56:49
Joh 024, een discussie aangaan met jou heeft totaal geen zin. Je hebt geen flauw idee waar je over praat en denkt hier met wat krachttermen een 'discussie' uit te lokken. Een discussie overigens die onzinnig is! Ik stel voor dat je je eerst eens in wat materie gaat verdiepen alvorens je hier zulke onzin gaat verkopen. Dit heeft niets meer te maken met politie die (in jouw ogen) hun stinkende best niet doet, ik stel voor dat je je persoonlijke frustratie ergens anders gaat uiten. Je doet hier namelijk heel veel mensen die dagelijks hun leven wagen mee tekort.

Ohja, om je een voorzet te geven wat literatuur voor je:

Symbolische functie van de politie (Terpstra), Paradoxale veiligheidsvraag  (Hoogenboom), New public management en vloeibare samenleving van Boutellier.

Ik ben benieuwd wat je mening is na dit gelezen te hebben, dan kan je het in ieder geval onderbouwen. Die punten waar jij mee aan komt zetten is namelijk niet eens aan de politie te wijten (maar het is duidelijk dat je daar geen verstand van hebt).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #27 Gepost op: 17 april 2013, 22:21:08
Joh 024, een discussie aangaan met jou heeft totaal geen zin. Je hebt geen flauw idee waar je over praat en denkt hier met wat krachttermen een 'discussie' uit te lokken. Een discussie overigens die onzinnig is! Ik stel voor dat je je eerst eens in wat materie gaat verdiepen alvorens je hier zulke onzin gaat verkopen. Dit heeft niets meer te maken met politie die (in jouw ogen) hun stinkende best niet doet, ik stel voor dat je je persoonlijke frustratie ergens anders gaat uiten. Je doet hier namelijk heel veel mensen die dagelijks hun leven wagen mee tekort.

Ohja, om je een voorzet te geven wat literatuur voor je:

Symbolische functie van de politie (Terpstra), Paradoxale veiligheidsvraag  (Hoogenboom), New public management en vloeibare samenleving van Boutellier.

Ik ben benieuwd wat je mening is na dit gelezen te hebben, dan kan je het in ieder geval onderbouwen. Die punten waar jij mee aan komt zetten is namelijk niet eens aan de politie te wijten (maar het is duidelijk dat je daar geen verstand van hebt).

De discussie is niet onzinnig, het gaat om hier om verpleegkundigen die niet meer hun werk kunnen doen dankzij tuig. Het probleem hoort niet thuis op het bordje van de zorg. Het is niet de arts of de verpleegkundige die moet gaan bepalen wanneer ze gaan vluchten of afzien van behandeling omdat ze zich zorgen maken om de gevolgen voor hun priveleven. Het tuig-probleem is een probleem van de politie, zij moeten het oplossen.

Het alternatief wat geboden worden is een oproep om vaker aangifte doen bij de politie. Dat is puur symboliek want iedereen weet wel dat aangifte doen bij de politie een tijdrovende zaak is en de kans gering is dat de politie er iets mee doen. Misschien zijn hier wel artsen of verpleegkundigen op het forum die zoveel vertrouwen in de Hermandad hebben dat ze voortaan eerder aangifte gaan doen, ik geloof er niet in en beschouw als zinloze tijdsverspilling.

Ik hoef mijn persoonlijke mening niet voor mij te houden, je gaat hier ook niet aan forumleden die vol bewondering schrijven over de mooie zwaalichtjes van politiewagens om hun persoonlijke mening voor zich te houden. Of hebben al die politie-liefhebbers eerst de door jou voorgeschreven literatuur doorgenomen en beschikken ze over alle kennis van zaken voor ze hun mening over politie hier posten?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #28 Gepost op: 17 april 2013, 22:26:10


Het alternatief wat geboden worden is een oproep om vaker aangifte doen bij de politie. Dat is puur symboliek want iedereen weet wel dat aangifte doen bij de politie een tijdrovende zaak is en de kans gering is dat de politie er iets mee doen. Misschien zijn hier wel artsen of verpleegkundigen op het forum die zoveel vertrouwen in de Hermandad hebben dat ze voortaan eerder aangifte gaan doen, ik geloof er niet in en beschouw als zinloze tijdsverspilling.


Tja, en als we dit allemaal gaan roepen doet er uiteindelijk niemand meer aangifte ::)
Resultaat is dat als er iemand wordt aangehouden, de kans groot is dat zo,n figuur weer zo vrij op straat loopt wegens gebrek aan bewijs. Had voorkomen kunnen worden door aangifte te doen. ::)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #29 Gepost op: 17 april 2013, 22:34:42
Je snapt het niet helemaal, ik ben met je eens dat het verschrikkelijk is dat verpleegkundigen hun werk niet kunnen doen. Dat geldt ook voor brandweermensen en de gehele Nederlandse bevolking die in aanraking komt met criminaliteit.

Waar ik op doel is dat deze discussie geen zin heeft omdat jij niet met steekhoudende argumenten komt. Je roept uit pure frustratie een aantal argumenten die echt kant noch wal raken en absoluut de politie niet aan te rekenen zijn. Dat je gefrustreerd bent kan ik begrijpen, maar wat jij zegt slaat echt als een tang op een varken en komt m.i. voort uit je persoonlijke onvrede jegens de politie.
Nergens in de wereld bestaat 100% veiligheid, dat is gods onmogelijk. Vergeleken met andere landen hebben wij een uitstekend georganiseerde politie die prima werk levert, de zaken die jij roept liggen ook niet in de macht van politie. Ook wij hebben te maken met het beheer en bevoegd gezag boven ons. Als je ook maar enigszins kennis van zaken had, dan had je geweten hoe e.e.a. inelkaar steekt en hadden we hier denk ik een hele interessante discussie kunnen voeren. Ik roep bepaalde termen als de symbolische functie van de politie niet voor niets, een hoog oplospercentage is nou eenmaal onmogelijk (lees de stukken eens, het zal je verbazen!).
Bovendien vind ik het redelijk respectloos hoe je bepaalde dingen hier neerzet, met populistische termen en verkleinwoordjes.

Met andere woorden: je mag roepen wat je wilt, maar ik ga niet meer inhoudelijk reageren in dit topic. Succes met de 'discussie', met mensen zoals jij winnen we de oorlog in ieder geval niet.  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.