Snelheidscorrectie voorrangsvoertuigen

Auteur Topic: Snelheidscorrectie voorrangsvoertuigen  (gelezen 4290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

devilfish

  • Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #10 Gepost op: 18 april 2013, 12:57:38
Ik denk dat je bij dit probleem er niet vanuit kan gaan dat je een simpel model kan maken met een factor. Ik werk in mijn opleiding vrij veel met modellen en dit is zeker iets wat je op moet splitsen.
Je zou in dit geval rekening moeten houden met naar mijn mening in ieder geval de volgende factoren:

wegtype (snelweg, N weg, bebouwde kom) en het percentage daarvan
Tijd (spits, geen spits)
aantal verkeerslichten/ kruisingen

in je model zal je aan de hand van de data die je al hebt moeten kijken welke van deze (en andere) factoren een significante invloed heeft.
Het getal dat vervolgens uit je model rolt geeft je een indicatie hoeveel sneller je bent met A1


Dklaassen

  • Rode Kruis (EHBO en verbindingen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • LinkedIn
Reactie #11 Gepost op: 18 april 2013, 13:05:13
Waarom beantwoording via PM? Het is hier een openbare discussie, die niet opeens via PM verder moet gaan.
Iedereen is hierin geïnteresseerd voor de professionals in dit board kan het niet specifiek genoeg zijn.
Bovendien is het antwoord op de laatste vraag van Caprice voor iedereen belangrijk om te weten.
Als jullie het willen weten zal ik het dan hier nog even zeggen, geen probleem :) Mijn analyse gaat niet direct op basis van de rittenstaten maar op basis van de gegevens die uit ons ERP systeem komen. Het ERP systeem geeft in de output geen overzicht van de tijd dat het voertuig terug was.

Develfish: Bedankt voor de suggestie, ik zal in ieder geval gaan opslitsen naar binnen/buiten de stad, ik denk dat dat inderdaad al wel een veel realistischer beeld geeft.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 18 april 2013, 17:58:12
Misschien nog eentje om in de berekening mee te nemen is het soort voertuig.

Het ene voertuig kan meer dan het andere.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 18 april 2013, 18:27:04
Tijdwinst haal je niet uit hard rijden, dat zijn vrij simpele sommetjes... tijdwinst haal je uit niet stilstaan... midden in de nacht van Amsterdam naar Zaandam is de tijdswinst met ogs veel kleiner dan op vrijdagmiddag om half 5.... en met vrijstellingen als een busbaan haal je ook al een hoop terug op dat traject, met mijn eigen auto doe ik er 45 minuten over, met een ambu zonder spoed 25 en met spoed 19...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dklaassen

  • Rode Kruis (EHBO en verbindingen)
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • LinkedIn
Reactie #14 Gepost op: 18 april 2013, 19:30:02
Dat kan ik me voorstellen jvo, goed punt inderdaad! :)
Wat de reactie van HIT betreft, het zijn personenwagens. Veel zijn bijvoorbeeld Volkswagen Tourans.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 18 april 2013, 19:38:11
Dat kan ik me voorstellen jvo, goed punt inderdaad! :)
Wat de reactie van HIT betreft, het zijn personenwagens. Veel zijn bijvoorbeeld Volkswagen Tourans.

Ja dat snap ik, echter het verschil tussen een fiat panda of een fiat panda 100hp is al bijna 3sec in het optrekken en 2sec in de remvertraging.

En de Touran is een personenwagen, maar een Brabus Citan kan dat ook zijn. En ik kan je verzekeren dat nr 2 in dit geval graag geruild zou worden voor de nr 1.  0098

Om een simpel voorbeeld uit de praktijk te geven bij de KMar gebruikten wij vroeger de VW T3 echter deze waren qua rijden niet te vergelijken met de VW T3 van de rijkspolitie. De laatste waren veel rigider en beter te handelen in het bochtenwerk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #16 Gepost op: 18 april 2013, 20:39:52
Op de rittenstaten zien hoe lang er over de terugweg van een A1 rit gedaan is, op de rittenstaat staan immers de tijden wanneer de koelbox is afgegeven in het ziekenhuis en wanneer de chauffeur weer retour bij Sanquin is dus dat lijkt mij geen openstaande vraag te moeten zijn.

De ene A1 rit is de andere niet. Meerdere A1 ritten naar hetzelfde ziekenhuis kunnen elke keer verschillende tijden opleveren door diverse oorzaken, laat staan dat de terugweg (ervan uitgaande dat er niet nog een A2 rit via een ander ziekenhuis loopt) aan die vele omstandigheden onderhavig is. Zoals gezegd, de rittenstaten laten gewoon de tijden zien zoals door de receptie en chauffeur ingevuld. Maar, de vertrektijd op de rittenstaat is soms te optimistisch en moet er bij de uitgifte nog gewacht worden op een box, kan zomaar 3 minuten schelen, of op de terugweg wordt het voertuig nog even afgetankt. Diverse uncertainty indicators, teveel om een betrouwbare omrekenfactor op uit te kunnen voeren, volgens mijn verder niet-wetenschappelijk maar door ervaring onderbouwde mening,

Als ik vragen mag, wat is de grondslag voor deze berekeningen, wat zou er met die berekeningsfactor gedaan kunnen worden?

Misschien enigzins een late reactie. Maar ik sluit me geheel aan bij wat Caprice eerder op de dag heeft gezegd.
Als je het specifiek wilt hebben zou je doormiddel van de blackbox statussen moeten kunnen verzenden of bij het voertuig een diensttelefoon verstrekken. Dan bellen of smsen op het moment dat je gaat rijden en wanneer je aankomt.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.