Nieuwe brandweerhelm HPS7000

Auteur Topic: Nieuwe brandweerhelm HPS7000  (gelezen 30185 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rennuuhh

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 16 april 2013, 16:10:59
Al mensen ervaring met de nieuwe Draeger helm HPS7000? Hij ziet er in iedergeval wel 100 keer beter uit dan de Duitse pot die ze eerst hadden! Ben erg benieuwd!

Kevin R.

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2013, 18:31:51
die ze eerst

Wie bedoel je met ze?

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2013, 19:15:32
Wie bedoel je met ze?

Wat denk je van Dräger ???
Mij is het wel duidelijk, kwestie van begrijpend lezen. 998765

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2013, 19:24:55
Wat denk je van Dräger ???
Mij is het wel duidelijk, kwestie van begrijpend lezen. 998765
Of gewoon elkaar even helpen met een plaatje. ::)

http://www.draeger.nl/NL/nl/products/personal_protection/head/cre_hps_7000.jsp

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 16 april 2013, 19:30:36
Of gewoon elkaar even helpen met een plaatje. ::)

http://www.draeger.nl/NL/nl/products/personal_protection/head/cre_hps_7000.jsp

Even vooropstellen dat ik deze helm nog nooit op gehad heb, maar ook deze helm heeft een lamp voorop de helm zitten. Ik heb van collega's uit andere posten (met een ouder model helm) begrepen dat het extra gewicht van de lamp aan de voorzijde de helm minder comfortabel maakt en dat de helm bij het voorover bukken naar voren helt....

Overigens is het idee van een lamp wel ideaal; alhoewel ik nog steeds zweer bij losse 'hanglampen' die je aan het pak kan vastclippen. Daarmee kan je namelijk ook onder de rooklaag schijnen, dat wordt met een helmlamp wat moeilijker. Ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers!
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 16 april 2013, 19:45:47
Even vooropstellen dat ik deze helm nog nooit op gehad heb, maar ook deze helm heeft een lamp voorop de helm zitten. Ik heb van collega's uit andere posten (met een ouder model helm) begrepen dat het extra gewicht van de lamp aan de voorzijde de helm minder comfortabel maakt en dat de helm bij het voorover bukken naar voren helt....

Overigens is het idee van een lamp wel ideaal; alhoewel ik nog steeds zweer bij losse 'hanglampen' die je aan het pak kan vastclippen. Daarmee kan je namelijk ook onder de rooklaag schijnen, dat wordt met een helmlamp wat moeilijker. Ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers!

Ik ken dit type helm ook nog niet. Hij ziet er een beetje vreemd uit, ik krijg een beetje een bromfietshelm gevoel erbij. En persoonlijk heb ik ook liever een losse lamp, die kunnen we mooi vast klippen aan ons pak. Handjes vrij, en lamp direct beschikbaar om iets beter te kunnen belichten.
Ik ben ook wel benieuwt naar de ervaringen van de gebruikers van deze helm. Zeker voor wat betreft het comfort van de helm. Kunnen we een draagtestdag bij de firma Draeger regelen?  8) ;D

verbeekrik

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 april 2013, 16:06:50
Als Dräger slim is geweest hebben ze dat lampen systeem bovenop de helm het zelfde gemaakt als bij de Rosenbauer Heros Xtreme.
Daar kan je de zwarte kap boven op de helm namelijk losklikken, en hem vervangen door een kap waarop een lamp bevestigd is, mocht dat hier ook zo zijn zal je er dus zelf voor kunnen kiezen ;)

Jarco_B

• jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2013, 17:09:16
Als Dräger slim is geweest hebben ze dat lampen systeem bovenop de helm het zelfde gemaakt als bij de Rosenbauer Heros Xtreme.
Daar kan je de zwarte kap boven op de helm namelijk losklikken, en hem vervangen door een kap waarop een lamp bevestigd is, mocht dat hier ook zo zijn zal je er dus zelf voor kunnen kiezen ;)

Als je op de site kijkt bij afbeeldingen(onder de foto linksboven) zie je dat er meerdere kleuren kappen zijn met en zonder lamp ;)http://www.draeger.nl/NL/nl/products/personal_protection/head/cre_hps_7000.jsp
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 17 april 2013, 17:40:35
Vandaag de vertegenwoordiger op bezoek gehad.
Mooie doorontwikkelde helm.
Iets zwaarder dan de huidige.
Als je hem goed instelt zakt hij niet naar voren. (Nekbandjes aantrekken)
Veiligheidsbril is aan twee kanten bedienbaar en ook naar voren te zetten zodat je eigen bril er onder past. Verder zit er een zacht randje voor op je neus.

Scherm is vast te zetten zodat deze niet naar beneden zakt in je chemiepak.
Nekflap is van hetzelfde materiaal als de binnenzijde van je bluspak en een stuk breder. Sluit goed af.

Al met al een goed doorontwikkelde helm.

firehouse13

• HBT te Bergen-NH
  • Junior gebruiker
  • **
  • Brandweer Bergen Blusgroep Schoorl
Reactie #9 Gepost op: 17 april 2013, 22:24:58
inderdaad een prima helm (FPS7000). goed in te stellen, beide beugelsystemen voor gelaatstukken van Dräger zijn, zonder de bevestiging op de helm te vervangen, te gebruiken en ondanks dat de helm iets zwaarder is als de FPS 6200 is het gewicht niet hinderlijk.de helm helt niet naar voren (mits de nekbandjes goed zijn afgesteld), maar die afstelling is ook bij de oude helm al zeer belangrijk. ook de oortjes zijn goed in de nieuwe helmen in te bouwen met een kleine adapter. al met al een uitstekende verbeterde opvolger voor de FPS 6200.