Op de rittenstaten zien hoe lang er over de terugweg van een A1 rit gedaan is, op de rittenstaat staan immers de tijden wanneer de koelbox is afgegeven in het ziekenhuis en wanneer de chauffeur weer retour bij Sanquin is dus dat lijkt mij geen openstaande vraag te moeten zijn.
De ene A1 rit is de andere niet. Meerdere A1 ritten naar hetzelfde ziekenhuis kunnen elke keer verschillende tijden opleveren door diverse oorzaken, laat staan dat de terugweg (ervan uitgaande dat er niet nog een A2 rit via een ander ziekenhuis loopt) aan die vele omstandigheden onderhavig is. Zoals gezegd, de rittenstaten laten gewoon de tijden zien zoals door de receptie en chauffeur ingevuld. Maar, de vertrektijd op de rittenstaat is soms te optimistisch en moet er bij de uitgifte nog gewacht worden op een box, kan zomaar 3 minuten schelen, of op de terugweg wordt het voertuig nog even afgetankt. Diverse uncertainty indicators, teveel om een betrouwbare omrekenfactor op uit te kunnen voeren, volgens mijn verder niet-wetenschappelijk maar door ervaring onderbouwde mening,
Als ik vragen mag, wat is de grondslag voor deze berekeningen, wat zou er met die berekeningsfactor gedaan kunnen worden?