Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?

Auteur Topic: Wanneer hulpverlening stoppen bij bedreiging / geweld?  (gelezen 17678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ambubroeder

  • Ambulance verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 292
  • Be the change you want to see
Reactie #70 Gepost op: 22 april 2013, 18:59:01
Ik heb hier mijn afstudeer onderzoek over gedaan, met interviews op micro, macro en meso niveau.

Verassende uitslag toen, goed beoordeeld overigens


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #71 Gepost op: 22 april 2013, 20:16:20
Kun je hier eens een korte samenvatting geven van de bevindingen en aanbevelingen?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #72 Gepost op: 29 april 2013, 21:52:22
Je zit drie uur op het bureau, er wordt een prachtig verhaal geschreven, de dader wordt gepakt, en wandelt vervolgens weer vrolijk fluitend de rechtbank uit omdat meneer de rechter even wat medelijden met de dader had...

Citaat
Een man die vorig jaar onder invloed van cocaïne een arts-assistent van het St Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg mishandelde, heeft een taakstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 maanden gekregen. Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank Breda, die afgelopen donderdag openbaar werd.

http://medischcontact.artsennet.nl/nieuws-26/nieuwsbericht-1/131628/taakstraf-voor-mishandeling-artsassistent.htm

Vonnis op rechtspraak.nl; LJN: BZ8488, Rechtbank Breda , 02/800552-12


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #73 Gepost op: 29 april 2013, 23:08:44
http://medischcontact.artsennet.nl/nieuws-26/nieuwsbericht-1/131628/taakstraf-voor-mishandeling-artsassistent.htm

Vonnis op rechtspraak.nl; LJN: BZ8488, Rechtbank Breda , 02/800552-12

''Grappig' dit soort berichten mbt agressie tegen ambulancemedewerkers en de gerechtelijke uitspraken bij ingestelde vervolging worden niet eens in het landelijke ambulanceblad gepubliceerd, het zou namelijk maar oproepen tot agressie tegen ambulancezorgverleners was het argument van redactie en bestuur van de V&VN Ambulance......
Gelukkig worden de rechtszaken waarbij medici het slachtoffer zijn wel in hun eigen vakblad  genoemd.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod