Grote brand (schuur en woning) Kanaaldijk - Koedijk 21-04-2013

Auteur Topic: Grote brand (schuur en woning) Kanaaldijk - Koedijk 21-04-2013  (gelezen 3477 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2013, 23:16:59
KOEDIJK In een schuur aan de Kanaaldijk in Koedijk is zondagavond rond 22.30 uur brand uitgebroken.
De Veiligheidsregio Noord-Holland Noord meldt op Twitter dat de brand is overgeslagen naar de woning. De brandweer rukt met groot materieel uit om het vuur te blussen. Een persoon wordt behandeld door ambulancepersoneel voor het inademen van rook. De Kanaaldijk is afgezet ter hoogte van Nauertogt en Vlasgat. Nutsbedrijf Liander is gealarmeerd voor het afschakelen stroom.

Later meer.....

Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/103281/Grote%20brand%20in%20Koedijk


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2013, 23:18:54
Of er staan voertuigen op de weg parallel aan de Kanaaldijk gepositioneerd. Op de Achtergraft. Daar kan GWT wel van nut zijn gok ik.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2013, 23:21:25
Ik weet waar een GWT uit bestaat.
Maar wat is de meerwaarde ten opzichte van het laten afleggen van open water door de voertuigen ter plaatse?
Die mogelijkheid is er namelijk zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde (Achtergraft).


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2013, 23:34:54
Ik zie op een foto van rtvnh de slang van het GWT lopen langs ik vermoed de lange zijde van het pand. Dus richting de Achtergragt. Ze zullen het daar blijkbaar nodig hebben.


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #14 Gepost op: 21 april 2013, 23:39:48
Herstel... Die slang ligt op de Kanaaldijk als ik het zo bekijk. Blijft koffiedik kijken, hij ligt er niet voor niets. Misschien is die dijk toch te stijl en te lang om daar met een ts water vandaan te halen.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Reactie #15 Gepost op: 21 april 2013, 23:50:07
Herstel... Die slang ligt op de Kanaaldijk als ik het zo bekijk. Blijft koffiedik kijken, hij ligt er niet voor niets. Misschien is die dijk toch te stijl en te lang om daar met een ts water vandaan te halen.

ook al is de afstand kort, soms is het toch fijn om met een WTS meer voertuigen te kunnen voeden.


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Reactie #16 Gepost op: 21 april 2013, 23:50:32
Dus... Ik bekijk alles via de iPhone, dus ook de foto's. En dat geeft een vertekend beeld. Het lijkt een grote dikke slang op de voorgrond maar is zo gefotografeerd dat ik zit te kijken naar een fietspad wat dus lijkt op een slang. Ik ga maar eens slapen denk ik.  :-X :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 22 april 2013, 00:23:31
Uitslaande schuurbrand in Koedijk
Uitslaande schuurbrand in Koedijk
 AmoureusMedia·  
Gepubliceerd op 21 apr 2013
Citaat
In een schuur aan de Kanaaldijk in Koedijk is zondagavond 21 april 2013 een uitslaande brand uitgebroken. De brand brak omstreeks kwart voor elf uit. De metershoge vlammen sloegen over naar een woning. De brandweer schaalde op naar grote brand. Een persoon werd door ambulancepersoneel behandeld voor het inademen van rook. De brand is ontstaan in een caravan. Over de oorzaak is nog niets bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #18 Gepost op: 22 april 2013, 06:30:09
p2kflex
23:12:19 21-04-13GROUP-1Prio 2 contact ac botteliers
0201088BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar Centrum) (Lichtkrant)
0201060BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Botteliers)
0200171BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting binnenstad)
0200172BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Dynamische afsluiting Frieseweg)
0201089BRW Noord-Holland Noord (Alkmaar) (Lichtkrant Gemeente)