Ik zal even moeten kijken, maar ik dacht juist dat de zwarte een zwaardere uitvoering was. Hij is sowieso zwaarder qua gewicht, maar dacht ook kwa het kaliber dat jij tegen houdt.
Waarom heeft een stadswacht een kogelwerend vest nodig.. Een steekwerend snap ik wel. Maar kogelwerend?
Maar je hebt tegenwoordig vesten dat het 2 in 1 is. Dus waarom dan alleen steekwerend? Daarbij waarom zou een handhaver niet onverwachts beschoten kunnen worden?
Eens. Zelfs politie loopt niet altijd met de kogelwerende vesten, alleen bij een melding of incident....
Dat blauw/witte vest is kogel en steekwerend.
Zover ik weet is er geen draagplicht, maar een draagadvies. Iets wat ik mijn afvraag is of je er geen problemen mee krijgt als je iets overkomt en je het vest niet aan had. Want er staat iets in de Arbowet over dat de werkgever verplicht is om beschermingmiddelen uit te reiken aan zijn werknemers. De werknemer is daarop verplicht om alle beschermingsmiddelen die door de werkgever zijn verstrekt te gebruiken.
Dus als je dat hanteert ben je verplicht om het vest te dragen. Ik weet overigens niet of er uitzonderingen zijn.
Ik draag het overigens het witte vest altijd als ik in uniform loop. Op de recherche afdeling waar ik nu werk, draag ik hem alleen als ik de straat op ga.