Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #10 Gepost op: 21 april 2013, 22:18:43
Bij de 'Honac-versie' is het juist 1x kort indrukken. Bij de nieuwste voertuigen staat het zelfs al automatisch aan en kan handmatig uit.
Wij reden en rijden enkel voertuigen, opgebouwd door Honac. Zelfs bij de nieuwste LAPV Tourans (kentekenserie ..-ZBZ-7) moet je nog lang indrukken voor de grootlichtschakeling.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #11 Gepost op: 21 april 2013, 22:22:19
Wij reden en rijden enkel voertuigen, opgebouwd door Honac. Zelfs bij de nieuwste LAPV Tourans (kentekenserie ..-ZBZ-7) moet je nog lang indrukken voor de grootlichtschakeling.
Ok, dan zit er dus kennelijk toch nog verschil in programmering want wij hebben al die jaren alleen maar Tourans/Transporters/Golfjes gehad met Honac opbouw en bij allemaal was en is het nog steeds 1x kort indrukken.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 21 april 2013, 22:59:45
Vind het ook een domme actie om de functie grillflitsers uit en knipperende koplampen op 1 knopje te plaatsen. Heb btw nog helemaal nooit gezien dat de grillflitsers BEWUST werden uitgezet. Zelf ook nog nooit gedaan btw...


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 21 april 2013, 23:08:41
Vind het ook een domme actie om de functie grillflitsers uit en knipperende koplampen op 1 knopje te plaatsen. Heb btw nog helemaal nooit gezien dat de grillflitsers BEWUST werden uitgezet. Zelf ook nog nooit gedaan btw...

Wees blij dat je niet 3 verschillende knopjes hebt om je blauwe lampen aan te zetten, dat is ook nog mogelijk... :o Alles kan wel in één keer aan, maar dan krijg je ook geluid er gratis bij.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #14 Gepost op: 22 april 2013, 07:18:16
Bij de 'Honac-versie' is het juist 1x kort indrukken. Bij de nieuwste voertuigen staat het zelfs al automatisch aan en kan handmatig uit.

Dat heb ik juist gezien bij de 'oude' voertuigen. Daar kon je het met een korte druk in en uitschakelen, bij de nieuwere moet je iets langer drukken!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 22 april 2013, 12:32:37
Vind het ook een domme actie om de functie grillflitsers uit en knipperende koplampen op 1 knopje te plaatsen. Heb btw nog helemaal nooit gezien dat de grillflitsers BEWUST werden uitgezet. Zelf ook nog nooit gedaan btw...

http://www.youtube.com/watch?v=4gzzx85fygg

Rond de 01.00 minuut  998765  8)
Officieel moeten de grill-flitsers uit als het voertuig als buffervoertuig staat in het kader van Incidents Managment. Daarnaast vind ik het met mist wél erg prettig om ze uit te schakelen.

Overigens schijnt HONAC een gebruiksaanwijzing in ieder voertuig te leggen (ik heb ze nog niet gevonden). Ikzelf heb al enkele malen de gebruiksaanwijzing van Venture uitgeprind en/of verspreid  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2013, 20:49:19
Vind het ook een domme actie om de functie grillflitsers uit en knipperende koplampen op 1 knopje te plaatsen. Heb btw nog helemaal nooit gezien dat de grillflitsers BEWUST werden uitgezet. Zelf ook nog nooit gedaan btw...

Sluit ik me volledig bij aan. Een duidelijkere, aparte knop is wat mij betreft zeer gewenst want een groot deel van de collega's begrijpt de werking van de knoppen niet.

En tja, incidentmanagement, leuk en aardig maar ik rij veel vaker met prio 1 dan dat ik me bezig houd met incidentmanagement. Ik bedoel eigenlijk: Het gemis van de kk door niet begrijpen van de knoppen weegt bij mij lang niet op tegen het kunnen uitschakelen van de grilleflitsers.

Gemiste kans van Honac als je mij vraagt. Maar ja, mij is niks gevraagd.  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2013, 21:41:15
Het gemis van de kk door niet begrijpen van de knoppen weegt bij mij lang niet op tegen het kunnen uitschakelen van de grilleflitsers.

Het niet begrijpen van de knoppen? Indrukken tot je het relais hoort klikken achter de achterbank = knipperende koplampen, kort indrukken is grill-flitsers uit. Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?  ??? ::) :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2013, 21:52:02
Sluit ik me volledig bij aan. Een duidelijkere, aparte knop is wat mij betreft zeer gewenst want een groot deel van de collega's begrijpt de werking van de knoppen niet.

En tja, incidentmanagement, leuk en aardig maar ik rij veel vaker met prio 1 dan dat ik me bezig houd met incidentmanagement. Ik bedoel eigenlijk: Het gemis van de kk door niet begrijpen van de knoppen weegt bij mij lang niet op tegen het kunnen uitschakelen van de grilleflitsers.

Gemiste kans van Honac als je mij vraagt. Maar ja, mij is niks gevraagd.  ;)
@HAVP, is dit misschien iets?
Voor de collega's (en geïnteresseerden) hierbij de handleiding, kan aangepast worden naar behoeven (ff via PB) en verspreid worden in de dienstvoertuigen naar behoeven 998765

http://www.venturedesign.nl/werk/Handleiding_H-ECU.pdf


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #19 Gepost op: 1 mei 2013, 22:05:40
Is het alleen bij de politie dat de bovenste lampen, en de grill-flitsers in één knop ingesteld zitten?