De eerste LED Traffic Advisor varianten van Whelen waren met de inmiddels verouderde 5mm 500 series.
They did the job, fel genoeg als pure TA. Zie hier een voorbeeld van zo'n 5mm Traffic Advisor achterkantje
pic via elightbars.org
In de USA werd al heel snel van de 5mm 500 serie LED afgestapt en werd de TIR6 als vervanger in de Liberty en Patriot balken ingezet. Dit mede omdat de USA balken óók de oranje LED's achter laten meeknipperen in warning patterns met het red/blue, dus moest het net zo fel zijn als een reguliere rode of blauwe TIR6.
pic via lightbars.net
De TIR6 is standaard geleverd op de Liberty's die o.a. in gebruik waren bij NHN, en ja, de TIR6 is wel een klappie feller dan de 5mm series. Eigenlijk, persoonlijk gesproken, al wat té fel.
In de USA werden de Liberty's met TIR6's langzaam maar zeker uitgefaseerd en met LIN units (LIN8=ballast, LIN6=passive) uitgerust, en ja OOK aan de achterkant om mee te kunnen flitsen met de buitenste LED's.
pic via galls.com
De LIN6 als TA vind ik zelf veel te fel op vol vermogen, een nacht-stand houdt het nog acceptabel.