Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 29672 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #40 Gepost op: 26 juli 2013, 12:02:21
In de vorige tourans heb ik Honac laten komen om te piep aan te passen. Dit werkte perfect. Iedereen die bij ons dienst deed was jaloers op de zachte piepjes. Helaas is dit wel een hardwarematige truc (stuk schuimrubber achter het bedieningspaneel) anders had ik het af kunnen kijken om het nu zelf te doen. Nu hebben we nieuwe Tourans en een T5, onze onderhoudsman ga ik vannacht een mailtje sturen.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #41 Gepost op: 26 juli 2013, 12:06:11
Is er trouwens iemand die de logica snapt van wel een Traffic Advisor op de T5, maar niet op de Touran? Bij ons mag je zelf kiezen in welk voertuig je noodhulp rijdt, want alles is noodhulp ingericht. Maar eigenlijk rijdt bijna iedereen hier in een Touran. Ik had er voor gekozen om net als bij de bus het stopbord achter de achterruit te plakken.

Zit er dan zoveel Rotterdamse invloed in de LAPV?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #42 Gepost op: 26 juli 2013, 12:10:39
Citaat van: EvEs link=msg=1186380 date=1374833171
Is er trouwens iemand die de logica snapt van wel een Traffic Advisor op de T5, maar niet op de Touran? Bij ons mag je zelf kiezen in welk voertuig je noodhulp rijdt, want alles is noodhulp ingericht. Maar eigenlijk rijdt bijna iedereen hier in een Touran. Ik had er voor gekozen om net als bij de bus het stopbord achter de achterruit te plakken.

Zit er dan zoveel Rotterdamse invloed in de LAPV?
Dat vind ik ook vreemd. Bij ons in voormalig ZHZ rijden er slechts een aantal Transporters, wij mogen niet kiezen. Wij worden ingedeeld op een auto. Wel is het zo dat er voornamelijk bikers en/of lange collega's op de Transporter gaan. Die Traffic advisor zou inderdaad zeker wel op de Touran mogen, is nu echt een gemis.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #43 Gepost op: 26 juli 2013, 12:52:14
Citaat van: MisterQ link=msg=1186222 date=1374784193
Hahaha. Irritant die piepjes he. Moet je nagaan als je 20 a 30 min met blauw blauw moet rijden. Die sirene is al irritant en dan nog die piep erbij :P

Blij dat onze wagens niet piepen als blauwblauw aan staat O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #44 Gepost op: 27 juli 2013, 16:22:15
Citaat van: tcf link=msg=1186383 date=1374833439
Dat vind ik ook vreemd. Bij ons in voormalig ZHZ rijden er slechts een aantal Transporters, wij mogen niet kiezen. Wij worden ingedeeld op een auto. Wel is het zo dat er voornamelijk bikers en/of lange collega's op de Transporter gaan. Die Traffic advisor zou inderdaad zeker wel op de Touran mogen, is nu echt een gemis.
Volgens mij hoorde ik laatst bij honac dat de traffic advisor niet meer toegestaan was ivm de ecenormen en de te hoge lichtintensiteit?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #45 Gepost op: 27 juli 2013, 17:04:13
Wij hebben ook nog een paar Tourans met traffic advisor in de Freedom rondrijden (Flevoland). Als de felheid op High zet dan kan je inderdaad beter een lasbril opzetten maar als hij op Low staat is hij niet feller dan de andere amber lampen.

http://img17.imageshack.us/img17/9670/aseszmmhnnnqgxjzcikqyt.mp4
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 27 juli 2013, 22:36:12
@DiNozzo,

Blauw/Blauw met TA aan is op deze manier niet bepaald duidelijk. Sowieso vind ik de Whelen TA al te snel gaan.

Geen mij maar onderstaande snelheid voor een TA, zoals te zien is op de video van forumlid Caprice.
8bulb Traffic advisor lightbar with FedSig controller


Gast

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 27 juli 2013, 23:13:20
De eerste LED Traffic Advisor varianten van Whelen waren met de inmiddels verouderde 5mm 500 series.
They did the job, fel genoeg als pure TA. Zie hier een voorbeeld van zo'n 5mm Traffic Advisor achterkantje
pic via elightbars.org

In de USA werd al heel snel van de 5mm 500 serie LED afgestapt en werd de TIR6 als vervanger in de Liberty en Patriot balken ingezet. Dit mede omdat de USA balken óók de oranje LED's achter laten meeknipperen in warning patterns met het red/blue, dus moest het net zo fel zijn als een reguliere rode of blauwe TIR6.
pic via lightbars.net

De TIR6 is standaard geleverd op de Liberty's die o.a. in gebruik waren bij NHN, en ja, de TIR6 is wel een klappie feller dan de 5mm series. Eigenlijk, persoonlijk gesproken, al wat té fel.
In de USA werden de Liberty's met TIR6's langzaam maar zeker uitgefaseerd en met LIN units (LIN8=ballast, LIN6=passive) uitgerust, en ja OOK aan de achterkant om mee te kunnen flitsen met de buitenste LED's.
pic via galls.com

De LIN6 als TA vind ik zelf veel te fel op vol vermogen, een nacht-stand houdt het nog acceptabel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 27 juli 2013, 23:21:18
Wij hadden altijd de Federal Signal arrowstick's op de auto's. Ideaal qua zichtbaarheid, langzaam oplopend en mensen snapten de bedoeling. Nu hebben we blauw of amber. Maak het regelmatig mee dat mensen gewoon stil blijven staan achter de auto...

Ik heb het al eerder aangegeven, wij zijn er aardig op achteruit gegaan, we missen een text-matrix en een arrowstick.
Op de Touran ''mist'' ook de zoeklamp, terwijl die op de DHV bus wel gemonteerd zit.
Had een mooie aanvulling geweest op de takedown's en alley-lights!

Persoonlijk had ik ook liever de ''DHV'' noodhulpbus gehad om noodhulp mee te rijden, zowel qua ruimte als qua verlichting!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #49 Gepost op: 27 juli 2013, 23:49:49
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1186873 date=1374959600
Ja, wij komen er qua signalering niet goed vanaf in NHN... Motorisch gezien wel en daarom is iedereen ronduit tevreden over de nieuwe bakken. We hebben trouwens vele uitvoeringen gehad, ook traffic-advisors. Op de Tourans/Zafira's Whelen Liberty's met TIR6, sommige met LIN6, Transporters met losse TA, uitgevoerd met TIR6 of de oude (niet felle) 5mm LED die Caprice aanhaalde.

Van de oude Tourans:
Citaat van: Jerommeke link=msg=757696 date=1272135934







naar de nieuwe:
Citaat van: Bas Witvliet link=msg=1057567 date=1341503049


Van de oude bussen:
Citaat van: Blauwie link=msg=828183 date=1292946487

Citaat van: Blauwie link=msg=828242 date=1292954000

naar de nieuwe:
Citaat van: Jerommeke link=msg=1174114 date=1371408168