Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen

Auteur Topic: Dienstpistool wel of niet ontladen opbergen  (gelezen 29531 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #150 Gepost op: 23 april 2013, 16:39:35
Ik vraag me wel af hoe het wapen reageert als deze afgaat door oververhitting terwijl hij in het holster zit. Trekt hij het holster stuk? Of loopt hij na 1 schot vast omdat hij door de bescherming niet fatsoenlijk kan doorladen...
Ik denk dat tweede. De hoodcap is namelijk best taai!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #151 Gepost op: 23 april 2013, 16:47:12
Goed.

Ik sta hier even met mijn broek op mijn enkels.

De professionals trekken mijn kennis van wapens in dit topic in twijfel. Kan gebeuren. Kan ik accepteren.

Maar de professionals hebben dus nog nooit iets gehoord tijdens het leren schieten met een pistool over limp wristing? Of hoe het basisprincipe van een semie-automatisch pistool eigenlijk werkt?

Wat leren ze jullie eigenlijk op de politieacademie? :-\


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #152 Gepost op: 23 april 2013, 16:50:20
Goed.

Ik sta hier even met mijn broek op mijn enkels.

De professionals trekken mijn kennis van wapens in dit topic in twijfel. Kan gebeuren. Kan ik accepteren.

Maar de professionals hebben dus nog nooit iets gehoord tijdens het leren schieten met een pistool over limp wristing? Of hoe het basispricipe van een semie-automatisch pistool eigenlijk werkt?

Wat leren ze jullie eigenlijk op de politieacademie? :-\
Ik trek niets in twijfel volgens mij, maar goed. Limp wristing zegt me niets, misschien moet je het even in het Nederlands proberen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #153 Gepost op: 23 april 2013, 16:56:56
Goed.

Ik sta hier even met mijn broek op mijn enkels.

De professionals trekken mijn kennis van wapens in dit topic in twijfel. Kan gebeuren. Kan ik accepteren.

Maar de professionals hebben dus nog nooit iets gehoord tijdens het leren schieten met een pistool over limp wristing? Of hoe het basisprincipe van een semie-automatisch pistool eigenlijk werkt?

Wat leren ze jullie eigenlijk op de politieacademie? :-\
DB ik trek jou kennis zeker niet in twijfel, maar ja wat je geleerd word zonder dat jij er verder diepere kennis en heb neem je gewoon aan. Wat betreft jou eerste vraag, nee die ken ik niet heb daar toch even de wiki voor moeten raadplegen en dan word het me nog niet helemaal duidelijk. Echter lees ik wel dat zoiets niet voorkomt bij een deugdelijke 2 handige grip, en aangezien ik die wel aangeleerd heb gekregen dus nog nooit last van gehad. En het basisprincipe ben ik zeker wel bekend mee, iets wat je ook wel enigsinds mee krijg ivm de storingsreactie die je moet doen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #154 Gepost op: 23 april 2013, 16:59:10
Sorry.

Maar hoe werkt een pistool?

Boem, huls eruit, nieuwe patroon erin, wapen is opnieuw gespannen.

Mee eens?

Mooi.

Nu gebeurt er dit.

Boem, huls er maar ten dele uit (schoorsteen of stove-pipe), slede staat half open, actie niet gespannen en geen patroon in de kamer.
Storing van het wapen wordt er dan heel vaak geroepen. Of te zwakke munitie.

Dat noem ik een te premature conclusie. Als de schutter het wapen niet stevig genoeg vast heeft, zonder te veel in het wapen te knijpen (wat weer funest is voor je schotbeeld)  loopt er teveel van de terugslagenergie weg via je pols en onderarm (van daar de term limp wristing) waardoor het wapen zijn cycle niet kan afmaken.

Aangezien het wapen niet wordt vastgehouden als het in een holster zit (wapen en holster liggen los in de kast) zal het wapen in deze casus nooit voldoende energie enkel geconcentreerd op het doen cyclen van het wapen hebben en dus niet doorladen.

Blijft dus nog steeds alleen die ene kogel over die vertrekt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #155 Gepost op: 23 april 2013, 17:04:55
Aangezien het wapen niet wordt vastgehouden als het in een holster zit (wapen en holster liggen los in de kast) zal het wapen in deze casus nooit voldoende energie enkel geconcentreerd op het doen cyclen van het wapen hebben en dus niet doorladen.

Blijft dus nog steeds alleen die ene kogel over die vertrekt.
Ik weet gelukkig precies hoe mijn pistool werkt, bedankt voor de spoedcursus wapenkennis.
Maar goed, lees mijn vragen nog eens terug en je ziet dat het gewoon vragen uit interesse zijn en niet uit onwetendheid. Ik weet bijvoorbeeld echt niet of het holster het overleeft na het eerste schot. (ik heb het nooit getest in ieder geval)
Bovendien weet je niet hoe mijn wapen en holster in de kast liggen. ;) Al met al vind ik je reactie over de kennis ietwat overdreven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #156 Gepost op: 23 april 2013, 18:02:27
Red,

Dit stukje

Of loopt hij na 1 schot vast omdat hij door de bescherming niet fatsoenlijk kan doorladen...

was voor mij reden om jullie kennis m.b.t. wapen- en schiettechniek in twijfel te trekken.
Het niet doorladen heeft niets te maken met het holster. Dikke kans zelfs dat je holster het overleeft.

Het cyclen van het wapen gebeurt namelijk pas nadat de kogel de loop heeft verlaten.

Zoek effe op jouwbuis naar flying bullets.