Service Medical Heli Overlast

Auteur Topic: Service Medical Heli Overlast  (gelezen 11680 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 april 2005, 16:19:33
Klagen omdat je naast het vertrekpunt woont of mopperen in een dorp waar het ongeluk is gebeurd vind ik niet hetzelfde. Ook al is het nog zo nuttig, iedereen heeft een grens aan z'n incasseringsvermogen. Een helicopter zes keer per dag over je huis onder het motto je mag niet zeuren want ooit, misschien ooit heb je 'm zelf een keer nodig... dus moet je nu alles goed vinden, nee dat werkt niet.

Henk

Er is geen heli die zes keer op een dag overvliegt! En ja legerheli's als er dan minder heli's mogen vliegen doe dan die legerheli's in de ban of laat ze op verschillende tijden vliegen!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 29 april 2005, 16:29:01
Er is geen heli die zes keer op een dag overvliegt!


uche uche uche

nou die politiehelikopter vliegt hier op een mooie dag (zoals vorig weekend) zeker een keer of 6 7 op een dag over, en ja het is dezelfde en ja ik heb fotos

[verwijderd door de admin]
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 29 april 2005, 16:29:42
en ik heb nog meer fotos maar die gaik niet hier posten ivm de ruimte en dat ze toch bijna het zelfde zijn (p.s genomen uit mijn raam, zonder inzoomlens)

k heb er totaal geen hekel aan, net zo als ambulances die herie maken en brandweer en politie, die mensen zijn er om andere te helpen en al die mensen lopen te zeuren over geluidsoverlast
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 29 april 2005, 16:36:32
uche uche uche

nou die politiehelikopter vliegt hier op een mooie dag (zoals vorig weekend) zeker een keer of 6 7 op een dag over, en ja het is dezelfde en ja ik heb fotos

Die zijn dan ergens naar op zoek


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 29 april 2005, 18:35:59
nee ze zijn niet ergens naar op zoek, ik woon onder de ''aanvlieg''route en zodoende vliegen de helikopters over mijn huis, zo en zo 4 keer per dag en meestal vaker, ook midden in de nacht, volgas en erg laag, ik vind dit samen met bijna alle mensen bij mij uit de buurt niet erg.

het mooiste is als de heli geen toestemming krijgt om schiphol te naderen, dan circelt die een minuut of 10 rond mijn huis :D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 29 april 2005, 18:42:03
en nu vliegt de lifeliner one over ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 30 april 2005, 11:53:16
en nu vliegt de lifeliner one over ;D

Als je wat mooie foto's hebt en je wilt ze wel aan mij geven dan moet je even naar mij mailen


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2005, 14:53:45
Service Medical zijn mensen die weten war ze het over hebben urli zijn bijna allemaal ambulance verpleegkundige van Maastricht en omstreken.


limboke

  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 629
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #18 Gepost op: 1 mei 2005, 14:56:41
Hier zijn twee foto's van de desbetreffende helikopters maar hier in Maastricht heb je meer last van de vliegtuigen die op luik (Belgie) vliegen dan van twee helikopters die een oogje op de sporters houden vanuit de lucht.

[verwijderd door de admin]


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2005, 17:02:10
Nee, het geluid van een helicopter is een faktor honderd (115 dba/25m wordt makkelijk gehaald) van een auto. Ook draagt geluid veroorzaakt op een hoogte van 3 tot 600 meter véél verder. Ook wordt het geluid door de neerwaardse luchtstroom naar de grond gericht.

Overlast door geluid is subjectief: als ik het geluid van Gordon doe kan het niet hard genoeg en belt niemand de politie. Doe ik Lange Frans (zinloos) op hetzelfde volume regent het klachten.

Iemand die van het geluid van een helicopter houdt vindt iemand die zich daaraan stoort maar een zeur.

Iemand die van z'n nachtrust houdt vindt het maar dwaas dat een ander daar juist op kickt.

Dat is nu juist wat er mis is in deze wereld. Er is niet een beetje begrip voor elkaar.

Henk

http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geluid.html
Een helicopter op 30 meter(107dB) hoogte zit of in de landing of in zijn start. De minimum vlieghoogte van een vliegtuig is minimaal 500ft(ongeveer 185 meter) ,nog even buitenbeschouwing gelaten een vliegtuighelicopter zijn minimum veilige hoogte voor dat toestel moet aanhouden. De Geluidsterkte neemt met 6dB af als de afstand verdubbelt. (bron. :
http://www.sobane.be/nl/lawaai/pdf/fiches_law.pdf
Een heli die dus op 180m overvliegt, zit dan ergens tussen de 90 en de 95 dB.  

Een ambulance mag maximaal 120dB sirene voeren. Plus dat reflecties in de bebouwing het geluid in een richting kunnen versterken.


Het argument dat het geluid veel verderdraagt ben ik niet helemaal met je eens. Een ambulance die bij mij in het dorp rijd op een 2km afstand hoor ik langer dan een helicopter die op meer dan 200 meter overvliegt.  Mijn ervaring met helicopters die overvliegenbij mijn huis of een ambulance, is dat een ambulance langer hoorbaar blijft.

Ben het wel helemaal met je eens dat geluidsoverlast een beleving is van iemand. Puur naar geluidsterkte bekeken maakt een ambu niet uit tenopzichte van een heli. of de traumaheli moet op 10 meter achter je vliegen in het verkeer  ::)

een ambu op 30 meter met sirene aan vind ik harder klinken dan een helicopter die voorbij vliegt op 1 meter hoogte en 30 meter  horizontaal voor me.
Dit geld voor de oude bolkow en de nieuwe LL1.  :D
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken