Service Medical Heli Overlast

Auteur Topic: Service Medical Heli Overlast  (gelezen 11911 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #40 Gepost op: 22 mei 2005, 19:23:23
en als je wel klaagt, zal het zin hebben?

ik vind het zoooooooo overdreven dat gedoe over geluidsoverlast

Dan woon jij zeker in een geluidsdichte kelder in Aalsmeer??!!, daar is genoeg geluidsoverlast door oa de Aalsmeer en Buitenveldertbaan lijkt me...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #41 Gepost op: 22 mei 2005, 19:26:52
nee totaal niet, ik vind het gewoonweg niet erg, dan hadden we niet hier moeten gaan wonen maar ergens in zuid oost drenthe tussen de koeien, en zelfs daar zeuren mensen over stankoverlast ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #42 Gepost op: 23 mei 2005, 15:07:48
Dan woon jij zeker in een geluidsdichte kelder in Aalsmeer??!!, daar is genoeg geluidsoverlast door oa de Aalsmeer en Buitenveldertbaan lijkt me...
Geluidsoverlast is subjectief...ik hoor alleen als ik op het terras zit nog vliegtuigen, en 's nachts heb ik veel meer last van de kikkers in de sloot hiervoor dan van vliegtuigen... en ik woon echt onder de rook van... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #43 Gepost op: 23 mei 2005, 20:37:11
Ik zit op een school in Buitenveldert en hierboven vliegen de vliegtuigen om de 3 minuten (als er dan op de buitenveldertbaan gevlogen wordt). Soms is dit heel storend bijvoorbeeld bij het maken van proefwerken of andere belangrijke zaken. Maar bij een les wiskunde is afleiding niet erg;D ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #44 Gepost op: 24 mei 2005, 01:08:08
Of iets subjectief is of objectief, wil nog niet aangeven dat je er desondanks veel last van kan hebben. Daarnaast is het zo dat men d egeluidsoverlast voor schiphol maar ''voor lief'' neemt omdat er ergens anders in d ebuurt van je werk of waar je wilt wonen, het zeer lastig is om een huis te krijgen. Argumenten van ''dan moet je maar ergens anders gaan wonen/daar kies je zelf voor'' zijn wel erg kort door de bocht.

Als t aan Schiphol en d eoverhed had gelegen was inmiddels de gehele Haarlemmermeer een groot vliegveld met 10 banen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


l.pallandt

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 25 mei 2005, 16:29:18
Zelf werkzaam in de zorgsektor ambulance vervoer, kan ik het niet laten om niet te reageren.
Natuurlijk is het sterk overdreven dat er zowiezo helicopters ingezet worden bij gelegenheden waar 4000 mensen aanwezig zijn. Bijvoorbeeld bij een hartstilstand, duur het veel te lang dat een helicopter ter plaatsen is en de bemanning bij het slachtoffer. Met zo'n apparaat kun je nou eenmaal niet overal veilig landen, zeker niet in een stad. Of men moet er opuit zijn de krant te halen, door meer slachtoffers te maken.
Waarom niet gewoon een paar ambulances inhuren met kwaliteit aan boord. 2 zou voldoende zijn, en stukken goedkoper. Zelf heb ik ruime ervaring met evenementen en kan ik gerust zeggen dat je bij grote evenementen het makkelijk afkan met een plaatselijke EHBO en 1 ambulance ter plaatsen.  Ja en de sponsor zou ook goedkoper uit zijn, waardoor hij zijn producten ook wat goedkoper kan leveren. Kost het ons alle ook wat minder geld.
Van mij mogen ze die duren appparaten uit de lucht houden. Veel meerwaarden heeft hij toch niet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 25 mei 2005, 19:41:09
Zelf werkzaam in de zorgsektor ambulance vervoer, kan ik het niet laten om niet te reageren.
Natuurlijk is het sterk overdreven dat er zowiezo helicopters ingezet worden bij gelegenheden waar 4000 mensen aanwezig zijn. Bijvoorbeeld bij een hartstilstand, duur het veel te lang dat een helicopter ter plaatsen is en de bemanning bij het slachtoffer. Met zo'n apparaat kun je nou eenmaal niet overal veilig landen, zeker niet in een stad. Of men moet er opuit zijn de krant te halen, door meer slachtoffers te maken.
Waarom niet gewoon een paar ambulances inhuren met kwaliteit aan boord. 2 zou voldoende zijn, en stukken goedkoper. Zelf heb ik ruime ervaring met evenementen en kan ik gerust zeggen dat je bij grote evenementen het makkelijk afkan met een plaatselijke EHBO en 1 ambulance ter plaatsen.  Ja en de sponsor zou ook goedkoper uit zijn, waardoor hij zijn producten ook wat goedkoper kan leveren. Kost het ons alle ook wat minder geld.
Van mij mogen ze die duren appparaten uit de lucht houden. Veel meerwaarden heeft hij toch niet.

je bent wel lekker positief he  :-X
Die avond en nachtvluchten hoeven niet van je,en eigenlijk kunnen ze volgens jou die heli,s beter helemaal schrappen


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #47 Gepost op: 25 mei 2005, 19:52:23
Inderdaad, volgens mij heeft het personeel van de Traumahelikopters in Nederland toch wel wat levens gered doordat ze snel ter plaatse kunnen zijn...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


R.J. Dolislager

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 28 mei 2005, 12:16:26
Volgens mij is die L. Pallandt iemand waar ze het in het nieuwsbericht http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7643.0 over hebben. Volgens mij is dit iemand die de heli ziet als concurrentie


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #49 Gepost op: 30 mei 2005, 16:05:26
Volgens mij is die L. Pallandt iemand waar ze het in het nieuwsbericht http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=7643.0 over hebben. Volgens mij is dit iemand die de heli ziet als concurrentie

Nee geen concurrentie maar overhet algemeen een boel over de balk gegooide pecunia!

Enlaat die suggestieve opmerkingen over '' t is vast iemand waarover ze het in het nieuwsbericht hebben ..'' voortaanmaar achterwege! met modder gooien is nl. niet zo netjes. >:(
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod