Zelf werkzaam in de zorgsektor ambulance vervoer, kan ik het niet laten om niet te reageren.
Natuurlijk is het sterk overdreven dat er zowiezo helicopters ingezet worden bij gelegenheden waar 4000 mensen aanwezig zijn. Bijvoorbeeld bij een hartstilstand, duur het veel te lang dat een helicopter ter plaatsen is en de bemanning bij het slachtoffer. Met zo'n apparaat kun je nou eenmaal niet overal veilig landen, zeker niet in een stad. Of men moet er opuit zijn de krant te halen, door meer slachtoffers te maken.
Waarom niet gewoon een paar ambulances inhuren met kwaliteit aan boord. 2 zou voldoende zijn, en stukken goedkoper. Zelf heb ik ruime ervaring met evenementen en kan ik gerust zeggen dat je bij grote evenementen het makkelijk afkan met een plaatselijke EHBO en 1 ambulance ter plaatsen. Ja en de sponsor zou ook goedkoper uit zijn, waardoor hij zijn producten ook wat goedkoper kan leveren. Kost het ons alle ook wat minder geld.
Van mij mogen ze die duren appparaten uit de lucht houden. Veel meerwaarden heeft hij toch niet.