Leden jeugdbrandweer verdacht van negen brandstichtingen - Enkhuizen 2012

Auteur Topic: Leden jeugdbrandweer verdacht van negen brandstichtingen - Enkhuizen 2012  (gelezen 11593 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Vanuit zeer betrouwbare bronnen (dus meerdere) inmiddels begrepen dat het 3 leden van de plaatselijke jeugdbrandweer betreft de vierde persoon is het eerder aangehouden ex jeugdlid.

Een van de drie jeugdleden betreft de mededader van de graffiti op de KLF. Dit betekent voor ons voorlopig een streep door de onderhandelingen over aanvullende schade vergoedingen....
Hopenlijk volgen er snel bekentenissen voor de andere gedupeerden maar, van mij hadden de aanhoudingen nog wel een maandje mogen wachten (ik weet het ik ben een hebbert)

Ik ben bang dat dit verhaaltje nog een langdurige en onverwachte nasmaak gaat brengen...
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
ENKHUIZEN -

Drie van vier jonge Enkhuizers die deze week zijn aangehouden op verdenking van brandstichting zijn lid van de jeugdbrandweer. Dat wordt door betrouwbare bronnen bevestigd.

De oudste verdachte (18), die vorig jaar ook al werd opgepakt en verhoord, was er kort daarvoor mee gestopt.  Deze persoon was tentijde van de branden nog lid van de JBRW Het viertal, in de leeftijd van veertien tot en met achttien jaar, wordt in verband gebracht met negen branden die vorig jaar in Enkhuizen woedden. De jongste verdachte is gisteren voorgeleid aan de rechter-commissaris en daarna vrijgelaten.

bron http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article22032643.ece/Verdachten-branden-Enkhuizen-jeugdblussers?lref=vpet

Het betreft o.a.

Archief 2012 > Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (school) Reigerweg - Enkhuizen 20-07-2012
Archief 2012 > Topic: Middelbrand (paardenschuur) Haling - Enkhuizen 24-01-2012
Archief 2012 > Topic: Middelbrand (reddingsbrigade) Kooizandweg - Enkhuizen 16-06-2012
Archief 2012 > Topic: Middelbrand (schuur) Haling - Enkhuizen 07-07-2012
Archief 2012 > Topic: Middelbrand (sprookjeswonderland) Kooizandweg - Enkhuizen 01-01-2012

en diverse auto en container branden zeker twee van de verdachten zijn ook betrokken bij de vernielingen aan de brandweerbus.
Hulpverleningsforum > Members only (alleen zichtbaar voor leden) > Privézaken > Topic: Alles over de historische brandweerbus KLF in Enkhuizen: van vernielingen tot Goodbears!

Allen zijn bekenden van ons aangezien een van onze eigen jongens ook lid is van de JBRW Enkhuizen

berichten tav de aanhoudingen:
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article21996873.ece/Jongens-aangehouden-voor-branden-Enkhuizen?lref=vptop
http://www.rtvnh.nl/nieuws/103367/EC3A9n+van+de+aangehouden+jongens+in+Enkhuizen+is+oude+bekende
http://www.politie.nl/nieuws/2013/april/22/04-vier-aanhoudingen-voor-negen-branden-2012.html
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Boos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vreselijk boos, meer kan ik er niet over zeggen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Inderdaad boosheid. Het zijn ook niet zomaar "brandjes". Hier werden geen prullenbakken of bankje aangestoken. Maar een schoolgebouw, paardenschuur, pand van reddingsbrigade, een grote schuur, caravan.. Flink straffen deze jongens!
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Schade & leed. imagoschade voor de brandweer, en instructeurs die zich vaak vrijwillig keihard in zetten voor deze doelgroep. En bedankt heh!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Schade & leed. imagoschade voor de brandweer, en instructeurs die zich vaak vrijwillig keihard in zetten voor deze doelgroep. En bedankt heh!
Och, het imago van de brandweer had al hier en daar een knauw opgelopen, dit is niet de eerste keer dat dit soort dingen gebeuren. Die gasten zijn gepakt, dat vindt ik veel belangrijker.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Och, het imago van de brandweer had al hier en daar een knauw opgelopen, dit is niet de eerste keer dat dit soort dingen gebeuren. Die gasten zijn gepakt, dat vindt ik veel belangrijker.

Dat zal best, maar betekend niet dat het dan minder erg is!  En dat ze opgepakt zijn idd....   Keihard aanpakken die gasten!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Dat zal best, maar betekend niet dat het dan minder erg is!  En dat ze opgepakt zijn idd....   Keihard aanpakken die gasten!

Veel meer dan het geven van de reguliere straf voor brandstichting en voor eeuwig verbannen uit de brandweerkazerne kan je ook niet doen... en inderdaad: de brandweer krijgt wel weer een knauw door deze gasten. Maar goed, het zijn niet de eerste brandstichters bij de (jeugd)brandweer en ik ben bang dat het ook niet de laatste zullen zijn. Verdrietig hoor :-X
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Triest hoor, dat zulke mensen lid zijn (geweest) van de jeugdbrandweer...  >:(


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat zal best, maar betekend niet dat het dan minder erg is!  En dat ze opgepakt zijn idd....   Keihard aanpakken die gasten!
Het is inderdaad erg, maar niet te voorkomen vrees ik. Het heeft geen nut om het aannamebeleid voor de jeugdbrandweer te verzwaren, want we zien ook dat volwassen brandweermensen het niet kunnen laten. Hoeveel voorbeelden kennen we daar inmiddels wel niet van.
En die gasten moet je inderdaad gewoon keihard aanpakken, laat ze de schade maar tot op de laatste cent terug betalen laat ze er maar voor werken bv.
Maar ik denk ook dat we als brandweer boven dit soort figuren moet blijven staan en ons duidelijk distantiëren van dat soort gasten. ;)