Middelbrand (leegstaande bejaardenwoningen) Oranjelaan - Oud-Alblas 24-04-2013

Auteur Topic: Middelbrand (leegstaande bejaardenwoningen) Oranjelaan - Oud-Alblas 24-04-2013  (gelezen 2218 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
22:03:32 24-04-13GROUP-1Prio 1 TS510 Gebouwbrand Woning ORANJELAAN 11 OUD-ALBLAS
1404939BRW Zuid-Holland Zuid (Papendrecht) (Korpsalarm)
p2kflex
22:09:08 24-04-13GROUP-1Prio 1 OD590 TS511 Gebouwbrand Woning (OPS BR: Middel) ORANJELAAN 11 OUD-ALBLAS
MB1404939BRW Zuid-Holland Zuid (Papendrecht) (Korpsalarm)
MB1403096BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (HOvD Infocode)
MB1403066BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (OvD Drechtsteden Noord)




G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
En precies nadat afgelopen week de post in Oud-Alblas is gesloten! Wat zullen de voormalig vrijwilligers balen!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
En precies nadat afgelopen week de post in Oud-Alblas is gesloten! Wat zullen de voormalig vrijwilligers balen!
Sterker, als ik streetview erop loslaat zie ik achter een raam een rode auto met stripping staan. :-\


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Sterker, als ik streetview erop loslaat zie ik achter een raam een rode auto met stripping staan. :-\

Zag ik ook, maar volgens mij is (was) dat een ander adres.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Het betreft hier de leegstaande (voormalige) bejaardenwoningen en niet de brandweerkazerne.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het betreft hier de leegstaande (voormalige) bejaardenwoningen en niet de brandweerkazerne.
OK thanks.  ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
En precies nadat afgelopen week de post in Oud-Alblas is gesloten! Wat zullen de voormalig vrijwilligers balen!
Het betreft hier de leegstaande (voormalige) bejaardenwoningen en niet de brandweerkazerne.

Maar goed, wel naast de brandweerkazerne dus. Ik heb het even gemist, maar wat was de reden van het sluiten van de post? ;)

Edit: bezuinigingen lees ik al...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Peter Stam ‏@peterstam

leegstaand verzorgingshuis in oud Alblas oranjelaan in de fik. is uitslaand


24 april 13 om 10:18

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Peter Stam ‏@peterstam
Alblasserdam · http://www.alblasserdamsnieuws.nl

Brandweer heeft moeite met alle afgesloten hekken om het pand. Brand is niet meer uitslaand. Nog wel veel rook te zien en ruiken. #oudalblas
24 april 13 om 10:25

en knip knip daar gaat weer een hek... #oudalblas #fik  

24 april 13 om 10:28

Het gaat trouwens om het pand waar de inmiddels opgeheven brandweer van Oud Alblas de laatste oefening organiseerde. #oranjestraat
24 april 13 om 10:29

Brandweer zaagt gat in platen. maar komt bedrogen uit. er zit nog een laag achter. #oudalblas
 
24 april 13 om 10:37

hij rookt nog een beetje maar lijkt toch aardig onder controle te zijn. #middelbrand #oudalblas

24 april 13 om 10:42

Conclusie van brandweer: "het viel mee. Brand woedde in soort keuken, sloeg aan achterkant uit maar is niet doorgeslagen" #oudalblas
24 april 13 om 10:47

foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Uitslaande brand in leegstaande bejaardenwoningen in Oud-Alblas

http://www.alblasserdamsnieuws.nl/wordpress/2013/04/25/uitslaande-brand-in-leegstaande-bejaardenwoningen-in-oud-alblas/

OUD-ALBLAS – In de leegstaande bejaardenwoningen aan de Oranjelaan in Oud-Alblas  heeft woensdagavond 24 april een uitslaande brand gewoed. Rond 22.00 uur zagen mensen uit de buurt vlammen uit de achterkant van het pand komen. Tien minuten na de melding kwam brandweer Papendrecht met spoed ter plaatse. Voordat er geblust kon worden moest de deur worden geforceerd. Nadat dit was gebeurd, was de brand , die opgeschaald was naar ‘middelbrand’,  snel onder controle.

De brand heeft, zoals het er nu naar uit ziet, slechts in één woonruimte gewoed en is dus niet doorgeslagen naar boven of naar de zijkanten van het pand.

Het pand staat al langere tijd leeg en is klaar voor de sloop. In maart van dit jaar organiseerde brandweer Oud-Alblas, die naast het complex gesitueerd was met de kazerne, de laatste oefening. Het korps is sinds deze maand opgeheven. De taken van brandweer Oud-Alblas zijn overgenomen door de  korpsen uit de omliggende gemeenten.

Het is zo goed als zeker dat de brand van woensdagavond is aangestoken.



Foto Peter Stam meer foto's op www.alblasserdamsnieuws.nl

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!