Grote brand (schuur) Voskuilerdijk - Woudenberg 27-04-2013

Auteur Topic: Grote brand (schuur) Voskuilerdijk - Woudenberg 27-04-2013  (gelezen 6697 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 2 mei 2013, 11:50:01
De 3 korpsen Woudenberg (VRU), Renswoude (VRU) en Scherpenzeel (VGGM) werken toch goed samen al jaren lang?

Jammer dat Woudenberg dan eerst naar een brand word gestuurd achter de kazerne van Scherpenzeel. Scherpzenzeel zou hier toch echt vele malen eerder geweest kunnen zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2013, 12:14:29
Ik vermoed dat gewoon het inzetvoorstel is gevolgd voor dit gebied, en er dus keurig gehandeld is zoals KVT het aangeeft en pas na grote brand Scherpenzeel in beeld is gekomen. Ookal omdat de eerste opschaling binnen de minuut van de eerste melding was, die opschaling is door de RAC dus gedaan.
En zolang een inzetvoorstel zeker bij de eerste alarmering aangeeft dat Woudenberg de eerste TS levert, en ook de tweede zul je dit houden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2013, 18:57:02
Ik vermoed dat gewoon het inzetvoorstel is gevolgd voor dit gebied, en er dus keurig gehandeld is zoals KVT het aangeeft en pas na grote brand Scherpenzeel in beeld is gekomen. Ookal omdat de eerste opschaling binnen de minuut van de eerste melding was, die opschaling is door de RAC dus gedaan.
En zolang een inzetvoorstel zeker bij de eerste alarmering aangeeft dat Woudenberg de eerste TS levert, en ook de tweede zul je dit houden.


Helaas. Gemiste kans. Hopen dat er ooit verandering in komt. We willen allemaal de snelste brandweerzorg.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 2 mei 2013, 19:04:10

Helaas. Gemiste kans. Hopen dat er ooit verandering in komt. We willen allemaal de snelste brandweerzorg.  :)
Dat is gelukkig jouw conclussie, en niet de mijne. ::)
 Binnenkort wordt binnen de VRU het dekkingsplan vernieuwt, zoals dat in meer regio's gaat gebeuren. En we zullen  gaan zien of dan Scherpenzeel wel als eerste gaat rijden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #14 Gepost op: 2 mei 2013, 19:08:23
Kan ik hieruit opmaken dat jij denkt dat Woudenberg hier eerder kan zijn als Scherpenzeel?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 2 mei 2013, 19:12:23
Dat is gelukkig jouw conclussie, en niet de mijne. ::)
 Binnenkort wordt binnen de VRU het dekkingsplan vernieuwt, zoals dat in meer regio's gaat gebeuren. En we zullen  gaan zien of dan Scherpenzeel wel als eerste gaat rijden.
Nou Peter, als je even op maps kijkt naar de lokatie, en daarbij de afstanden bekijkt van scherpenzeel en woudenberg dan kan het haast niet anders als dat scherpenzeel daar als eerste ter plaatse KAN zijn. Ik vermoed dat ook hier dat ene streeplijntje wat er erg kort langs loopt een grote rol speelt  :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 2 mei 2013, 19:15:06
Kan ik hieruit opmaken dat jij denkt dat Woudenberg hier eerder kan zijn als Scherpenzeel?
Ik weet niet waaruit je dit opmaakt, maar ik heb dit nergens verteld. ::)
 Er is in het verleden een keer beslist dat Woudenberg rijdt op dit gebied, en Scherpenzeel in beeld komt bij verdere opschalingen. Met het nieuwe dekkingsplan kan dit gewijzigd zijn/worden, maar het kan ook zo zijn dat dit ongewijzigd blijft. We gaan dit vanzelf mee maken.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2013, 19:19:07
Ik weet niet waaruit je dit opmaakt, maar ik heb dit nergens verteld. ::)
 Er is in het verleden een keer beslist dat Woudenberg rijdt op dit gebied, en Scherpenzeel in beeld komt bij verdere opschalingen. Met het nieuwe dekkingsplan kan dit gewijzigd zijn/worden, maar het kan ook zo zijn dat dit ongewijzigd blijft. We gaan dit vanzelf mee maken.
Wat wel opvallend is ( niet voor deze inzet ) is dat het in de 3 noordelijke provincies, in de gemeenten die grenzen aan een regio of provinciegrens sinds de komst van 1 meldkamer echt heel erg goed gaat, dat dit probleem zich daar veel minder ( niet ) voordoet.  Het toont mooi aan hoe het ook kan ( moet ).  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 2 mei 2013, 19:22:49
Ik weet niet waaruit je dit opmaakt, maar ik heb dit nergens verteld. ::)
 Er is in het verleden een keer beslist dat Woudenberg rijdt op dit gebied, en Scherpenzeel in beeld komt bij verdere opschalingen. Met het nieuwe dekkingsplan kan dit gewijzigd zijn/worden, maar het kan ook zo zijn dat dit ongewijzigd blijft. We gaan dit vanzelf mee maken.

Er stond een vraagteken bij. Ik vroeg me af of je dat bedoelde. Het was geen conclusie.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #19 Gepost op: 2 mei 2013, 19:25:16
Nou Peter, als je even op maps kijkt naar de lokatie, en daarbij de afstanden bekijkt van scherpenzeel en woudenberg dan kan het haast niet anders als dat scherpenzeel daar als eerste ter plaatse KAN zijn. Ik vermoed dat ook hier dat ene streeplijntje wat er erg kort langs loopt een grote rol speelt  :-X

Sorry, maar we begrijpen toch hopelijk wel dat het niet zo eenvoudig werkt als "even Google Maps bekijken"?

Wat is de gemiddelde opkomsttijd van Scherpenzeel, wat is de gemiddelde opkomsttijd van Woudenberg?
Wat is de vertraging bij het doorzetten van de melding van Utrecht naar Gelderland-Midden?
Zijn er op beide routes eventuele vertragende verkeersmaatregelen?

Afstand zegt niet alles. In dit soort gevallen moet de buurregio in de praktijk sneller zijn, niet op papier en zeker niet op Google Maps.