Grote brand (schuur) Voskuilerdijk - Woudenberg 27-04-2013

Auteur Topic: Grote brand (schuur) Voskuilerdijk - Woudenberg 27-04-2013  (gelezen 6822 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Betuwe

  • MVK, HVK en bevelvoerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Geniet van elke dag.
Reactie #30 Gepost op: 3 mei 2013, 14:45:08
De opkomsttijd van Scherpenzeel is behoorlijk snel. Ruim onder de 4 minuten in ieder geval. Zelfs wanneer Woudenberg direct na de melding uit zou rukken zou Scherpenzeel nog eerder kunnen zijn.

Op de route voor Scherpenzeel zijn er geen obstakels. Het is links de kazerne uit. Direct weer links. Daarna Direct over de Rotonde rechtdoor, en dan bij de eerste kruising linksaf en de bevelvoerder meld zich terplaatse.  :)

Brandweer Woudenberg kan op verschillende manieren aanrijden. Of via de drukke Randweg met een aantal verkeerslichten. En dan bij de brandweerkazerne van Scherpenzeel via de rotonde linksaf, en dan dezelfde route als Scherpenzeel.
Andere route is via de drukke Randweg, en dan achter het industrieterrein langs.
De laatst mogelijke route is via de Geeresteinselaan. Hierbij komt Woudenberg diverse verkeerslichten tegen, en moeten ze door het dorpscentrum heen. Voordeel is dat ze dan aan het begin van de Voskuilerdijk oprijden en dus niet ergens halverwege uitkomen.

De Doorschakeling is natuurlijk geen exacte tijd over te geven. Maar het is wel bijzonder te noemen dat een korps als Scherpenzeel, die aan 3 kanten aan de regio Utrecht grenst geen externe alarmering heeft. Zeker gezien een korps als Ederveen dit wel heeft.

Zo te lezen zit jij bij Scherpenzeel. De voordelen van Scherpenzeel opnoemen en alle nadelen van Woudenberg opnoemen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #31 Gepost op: 3 mei 2013, 15:10:28

Brandweer Woudenberg kan op verschillende manieren aanrijden. Of via de drukke Randweg met een aantal verkeerslichten. En dan bij de brandweerkazerne van Scherpenzeel via de rotonde linksaf, en dan dezelfde route als Scherpenzeel.
Andere route is via de drukke Randweg, en dan achter het industrieterrein langs.
De laatst mogelijke route is via de Geeresteinselaan. Hierbij komt Woudenberg diverse verkeerslichten tegen, en moeten ze door het dorpscentrum heen. Voordeel is dat ze dan aan het begin van de Voskuilerdijk oprijden en dus niet ergens halverwege uitkomen.


Sinds wanneer heeft Woudenberg een aantal stoplichten.... ;D ik kom niet verder dan 1 volledige VRI-kruising en een fietsoversteekplaats...


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #32 Gepost op: 3 mei 2013, 15:14:52
Zo te lezen zit jij bij Scherpenzeel. De voordelen van Scherpenzeel opnoemen en alle nadelen van Woudenberg opnoemen.

Dat laatste zou ik snel weer vergeten want dat is absoluut niet zo. Ik denk dat hier het probleem simpelweg ligt in het alarmeren van een andere regio waarbij in Utrecht Woudenberg als eerste uit het uitrukvoorstel rolt. Dat is hetzelfde verhaal als met Utrecht en Gooi en Vechtstreek. Ik ben benieuwd naar het dekkingsplan wat hier in de regio wordt opgesteld en hoe dat gevolg gaat hebben voor bijv. Scherpenzeel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 3 mei 2013, 15:21:46
Sinds wanneer heeft Woudenberg een aantal stoplichten.... ;D ik kom niet verder dan 1 volledige VRI-kruising en een fietsoversteekplaats...
En die stoplichten en oversteekplaats liggen om de hoek van de kazerne van jullie 8) ;D ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 3 mei 2013, 15:25:21
Ik ben benieuwd naar het dekkingsplan wat hier in de regio wordt opgesteld en hoe dat gevolg gaat hebben voor bijv. Scherpenzeel.
Je kunt er vanuit gaan dat er gebied overgaat naar een andere buurregio, en er gebied wellicht bij gaat komen en er sommige situaties ongewijzigd zullen blijven. Het zou dus zomaar kunnen dat deze situatie kan gaan veranderen, maar als uit statestieken gaat blijken dat Scherpenzeel nauwelijks eerder terplaatse kan zijn, kan het zomaar zijn dat de situatie niet wijzigt. En zoals als al eerder is gemeld, dan wordt er breder gekeken dan Google-maps of km aan rijafstand. ;)


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #35 Gepost op: 3 mei 2013, 15:29:24
Je kunt er vanuit gaan dat er gebied overgaat naar een andere buurregio, en er gebied wellicht bij gaat komen en er sommige situaties ongewijzigd zullen blijven. Het zou dus zomaar kunnen dat deze situatie kan gaan veranderen, maar als uit statestieken gaat blijken dat Scherpenzeel nauwelijks eerder terplaatse kan zijn, kan het zomaar zijn dat de situatie niet wijzigt. En zoals als al eerder is gemeld, dan wordt er breder gekeken dan Google-maps of km aan rijafstand. ;)

Dat eerste leek me ook al niet te voorkomen aangezien sommige kazernes "om de hoek" zitten. Ach goede zaak, de burger heeft tenslotte recht op de snelste hulp en of nou auto A of auto B aan komt rijden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #36 Gepost op: 3 mei 2013, 15:38:19
Zo te lezen zit jij bij Scherpenzeel. De voordelen van Scherpenzeel opnoemen en alle nadelen van Woudenberg opnoemen.

Tja. Scherpenzeel heeft niet zo veel nadelen. Het is precies achter hun kazerne, dus zoveel nadelen zijn er niet te bedenken. Ik zit zeker niet bij Scherpenzeel. Ik zit zelfs niet eens in Scherpenzeel.

Sinds wanneer heeft Woudenberg een aantal stoplichten.... ;D ik kom niet verder dan 1 volledige VRI-kruising en een fietsoversteekplaats...

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht dat de kruising bij de Laagerfseweg ook verkeerslichten had.  :-X
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens