Geen defibrillator in politieauto

Auteur Topic: Geen defibrillator in politieauto  (gelezen 9165 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 28 april 2005, 18:12:45
Een kerntaak van de politie is altijd nog wel hulp verlenen aan hen die dat behoeven, op welke wijze staat niet beschreven....Niet alleen en uitsluitend het handhaven van de rechtsorde.
Daarom dat men wel naar onwelwordingen reanimaties e.d. toe gaat. Wat m.i. ook zo moet blijven.

en dan sta je nog 10 minuten te wachten op een ambu...... terwijl je je het zweet op het voorhoofd loopt te reanimeren....

Remkes.... klasse....  :-X


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #11 Gepost op: 28 april 2005, 18:26:27
Ja, als het aan mij lag hadden we al lang een AED in de auto's. Maar ik heb volgens mij al meer dan een jaar geleden de mening van onze voormalige korpschef hier al eens verwoordt, die destijds al riep dat dat niet tot de kerntaken van de politie behoort.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #12 Gepost op: 28 april 2005, 18:27:21
Dergelijke berichten vanuit het ministerie zijn vorige jaar of het jaar daar voor toch ook al geuit? Het is nu meer een herhaling. Ik had de CDA vooraf wel kunnen vertellen wat de uitslag zou zijn, maar 't is leuk geprobeerd.

Christian


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 28 april 2005, 18:36:40
Lijkt me een beetje jammer als je als agent bij een reanimatie bent en je hebt niet de benodigde hulpmiddelen omdat dat te duur is.
Voortaan dan ook maar agenten naar een overvalmelding sturen met alleen een wapenstok  :-X
En dat verhaal van dat het niet tot de kerntaken behoort is bullshit, wat GN-5159 ook al aangeeft.
Ik weet niet hoe die remkes erover denk, maar als hij een keer in een levensbedrijgende situatie terecht komt zou hij het vast ook wel fijn vinden als er zoveel mogelijk gebeurt om zijn leven redden.

Ik ben voor een nationale politie, zodat de macht in handen van Biza komt, maar zolang remkes daar de touwtjes in handen heeft moeten ze daar nog maar even wachten.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


brw_sluis

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 28 april 2005, 19:04:56
echt vaag, soms meld de klpd juist meldingen voor ambulance, tijd zijn levens, als hun ze kunnen reden is het juist goed, maarja die minister vind weer van niet...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 28 april 2005, 19:16:28
en het gaat weer eens over geld in dit bekrompen land  >:( >:( >:(
maar,dan zal de brandweer de zaak wel weer opknappen.Dit doet de deur voor BLSteams open


AS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 109
Reactie #16 Gepost op: 28 april 2005, 19:33:05
Remkes zegt ook , dat naast de aanschaf van de AED de politiemensen moeten worden opgeleid. Omdat ze niet medisch geschoold zijn. Dus 45 extra mensen voor training moeten worden aangenomen.

Vergis ik me dan als ik dacht dat alle agenten minimaal reanimatie in hun opleiding krijgen.
Ik zie zo'n beetje in elke politieauto een beademmingskapje op het dashboard zitten. Dus gereanimeerd wordt er zowiezo ...
of niet ?? ???

Dan is wat extra opleiding AED, toch niet veel extra naast de normale reanimatie. :-\


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #17 Gepost op: 28 april 2005, 19:39:12
Sorry hoor, maar wat maken die paar rotcenten nou weer uit, tegenover een mensenleven!  >:(

Als er iemand mee gered kan worden is het toch een geweldige uitkomst?  ???

Het gaat hier altijd maar om geld, geld, geld......... ::)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #18 Gepost op: 28 april 2005, 19:56:27
>:( Het moet ook niet véél gekker gaan worden....

Dat medische hulpverlening niet tot het takenpakket van een agent zou moeten horen, dat kan allemaal, maar het zijn juist wel politiemensen die vaak als eerste ter plaatse zijn.

Een defibrillator kan en doet mensenlevens redden en de kosten voor de overheid zijn beperkt.
Zet een AED in bijvoorbeeld alleen de noodhulp wagens van de politie en je bent al een héél eind. En de training? Dat is toch ook een fluitje van een cent?

Ik snap die kortzichtigheid van Remkes en zijn ambtenaren gewoon niet  :'(
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #19 Gepost op: 29 april 2005, 01:01:04
Lijkt me een beetje jammer als je als agent bij een reanimatie bent en je hebt niet de benodigde hulpmiddelen omdat dat te duur is.
Voortaan dan ook maar agenten naar een overvalmelding sturen met alleen een wapenstok  :-X

Nee...dan moeten we Ambulances naar de overvalmeldingen sturen met alleen een wapenstok....ehm... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-