Geen defibrillator in politieauto

Auteur Topic: Geen defibrillator in politieauto  (gelezen 8892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #20 Gepost op: 29 april 2005, 02:30:56
ach zo langzamerhand zijn wij dit toch wel gewend, remkes stapeld de ene blunder op de andere, geen enkele minister heeft er zoveel op zaijn naam staan, wordt het geen tijd dat hij takties het veld ruimt,
als iedere seconde telt is het toch een logische zaak dat de politie de AED hanteert, ze raken aardig afgestomd om iedere keer maar weer hopeloos toe te kijken terwijl zijn collega's hun best doen om handmatig te reanimeren in afwachting van de ambu die gewoon niet op tijd kan komen (wegbezuinigd)

de raad van commisarissen hebben makelijk praten, zij zitten op hun stoel en willen gewoonweg geen verantwoording nemen, want er zou eens een fout gemaakt kunnen worden, en er dan uiteindelijk voor verantwoordelijk gesteld worden, met slachtoffers in deze situatie kan je het vaak alleen maar verbeteren lijkt mij.
Nemo me impune lacessit


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #21 Gepost op: 29 april 2005, 07:03:58
Het word pas duidelijk als hij zelf een iets met z'n hart heeft en als de politie dan eerder is ,staan die gewoon staan te kijken , zo van U wilde geen defibrillator in onze auto's !!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #22 Gepost op: 8 juni 2005, 00:42:17
http://www.nu.nl/news/537802/14/Geen_defibrillator_in_politieauto%27s.html


*zucht*  >:(

Wat een rotsmoesjes.

Hulpverlening is dus geen taak van de politie? Haal die categorie dan ook maar weg van het forum. Laat agenten dan ook niet meer naar onwelwordingen rijden. Verkeersongevallen met letsel kunnen ook wel als prior 2 door.  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 8 juni 2005, 13:34:12
Dat het niet bij de taken hoort, klopt niet. (maar dat zei Ger@rd als  ;D)
Dat de politie het druk heeft, daar zit wel wat in.

Ik denk dat als min. van volksgezondheid defi's op de politieauto's wil hebben, dat ze dan zelf ook moeten dokken. Dan heb je een deel van het kostenprobleem voor min. Biza al weggewerkt.

Ik zou eigenlijk weleens willen horen van agenten zelf, hoe ze denken over wel of geen defi's in de auto ook al levert dat extra drukte op  ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #24 Gepost op: 8 juni 2005, 13:43:42
De politie wordt bij mijn weten nu ook al naar een reanimatie gestuurd, wat maakt het dan voor verschil of ze nou beginnen de te reanimeren of dat ze kunnen defibrileren, qua drukte...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2005, 13:57:31
De politie wordt bij mijn weten nu ook al naar een reanimatie gestuurd, wat maakt het dan voor verschil of ze nou beginnen de te reanimeren of dat ze kunnen defibrileren, qua drukte...

In het artikel heeft Remkes het over de extra uren die gedraaid moeten worden voor bijvoorbeeld de scholing voor het gebruik van een defibrilator. Het gaat dus niet om het draaien van extra uren tijdens de dienst.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #26 Gepost op: 8 juni 2005, 15:01:15
Wat stelt zo'n cursus nu voor??  ::)

Ze krijgen toch ook gewone reanimatielessen tijdens de opleiding? Waarom niet een AED opleiding erbij?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 8 juni 2005, 15:03:35
Wat stelt zo'n cursus nu voor??  ::)

Ze krijgen toch ook gewone reanimatielessen tijdens de opleiding? Waarom niet een AED opleiding erbij?
Tja lijkt mij ook,maar Remkes zit liever wat hoger op zijn geld


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 8 juni 2005, 15:04:31
Tja lijkt mij ook,maar Remkes zit liever wat hoger op zijn geld
Waarom trekken we dat niet gewoon van zijn salaris af?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 8 juni 2005, 15:06:14
Waarom trekken we dat niet gewoon van zijn salaris af?
dan zou iedere agent zo,n AED in zijn broekzak kunnen hebben  ::) ;D