Mede-forummers,
Ik ben niet snel iemand die iets van jullie vraagt. Echter is het kabinet voornemens om de jeugd-ggz (geestelijke gezondheidszorg voor de jeugd) uit de basis- en aanvullende verzekering te halen en onder te brengen in de WMO bij gemeenten.
Ik maak mij ernstig zorgen over de kwaliteit van hulpverlening als de verantwoordelijkheid bij de gemeenten wordt gelegd en eigenlijk wordt gezegd door deze move dat de jeugd-ggz geen gezondheidszorg is. De reguliere kindergeneeskunde wordt ook niet ondergebracht bij de gemeenten. Samen met de bezuinigingen op het passend onderwijs, jeugdinstellingen en gevangenissen gaat dit merkbaar worden voor iedereen.
Mijn inschatting is dat:
*het onderwijs nog meer te maken gaat krijgen met problematiek die niet behandeld/begeleid wordt;
*de politie meer te maken gaat krijgen met psychische problematiek op straat;
*de ambulancehulpverlening hier uiteindelijk ook meer mee te maken gaat krijgen.
Tot slot: Over 10 jaar moeten wij met elkaar constateren dat het allemaal niet handig was
Kortom, teken de petitie en voorkom dat wij als hulpverleners hier de wrange vruchten van gaan plukken.
http://www.petitiejeugdggz.nl/RemRoof
P.S. Mods, als dit topic verkeerd staat, willen jullie hem dan verplaatsen