Middelbrand (woning) Harstenhoekweg - Den Haag 30-04-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Harstenhoekweg - Den Haag 30-04-2013  (gelezen 3513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #20 Gepost op: 5 mei 2013, 11:19:00
Mss geeft het middelste filmpje onderin wat duidelijkheid voordat men hier al gaat oordelen:
Dank; Ik oordeelde inderdaad naar hetgeen wat ik zelf aantrof op lokatie en bovenstaande video is mij zéker niet vreemd :)

Anderszijds lijkt het me vanuit de brandweer gezien vrij simpel.. De brandweer komt aan op het adres, en ziet geen brand, rook enz. Dus, dan hou je het op een valse melding of iets dergelijks.. Vervolgens komt er een ander huisnummer binnen, waar dus wel brand is..
Zou de bevelvoerder het niet opvallen dat er 4 mensen naast een pand staan aan de telefoon, terwijl er rook uit het pand komt - het pand aan de overkant van de originele melding? Melders stonden 'al een kwartier te wachten' (citaat van melders)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #21 Gepost op: 5 mei 2013, 11:32:40
Ja dat zou een bevelvoerder zeker opvallen, net als dat het de melders op zou vallen dat er grote rode auto's de straat in komen met toeters en bellen..

Daarom geloof ik die melders ook niet.. Zou betekenen dat beide partijen elkaar niet aangesproken en zelfs gezien hebben... Lijkt me heel sterk, zeker op de Harstenhoekweg...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #22 Gepost op: 5 mei 2013, 11:36:31
Ja dat zou een bevelvoerder zeker opvallen, net als dat het de melders op zou vallen dat er grote rode auto's de straat in komen met toeters en bellen..
Melders hadden wel politie gezien met toeterts.. die stonden toen ik bijna op het brandadres was in de Harstenhoekstraat.
Daarom geloof ik die melders ook niet.. Zou betekenen dat beide partijen elkaar niet aangesproken en zelfs gezien hebben... Lijkt me heel sterk, zeker op de Harstenhoekweg...
Het is inderdaad niet een weg waarvan je zegt 'als je aan de ene kant rijdt zie je de andere weghelft niet'. Ik zou ook niet weten hoe of wat, hoop binnenkort wat te horen van het onderzoek.


guest12562

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 5 mei 2013, 18:20:06
O kijk, dat geeft een nog beter beeld waarschijnlijk, want misschien is de brandweer wel eerst naar de Harsthoekweg gereden niks aangetroffen, ook geen melders en daarna voor de zekerheid naar de Harsthoekstraat om daar ook nog even te kijken om nog maar een optie te noemen, zou ook zo maar kunnen.

Ik weet het niet, maar ik kan me het wel indenken. Service van de zaak, of wat ook vaak voorkomt verkeerde adres doorgeven, maar goed dat is een beetje speculeren. Overigens is de factor tijdsbeleving van mensen vaak ook anders dan de realiteit.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #24 Gepost op: 5 mei 2013, 18:25:34
Zou best kunnen dat ze ook de straat in zijn gereden, dat hebben we daar ook met de gevers deynootweg- en straat..


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #25 Gepost op: 5 mei 2013, 18:44:10
Melders hadden wel politie gezien met toeterts.. die stonden toen ik bijna op het brandadres was in de Harstenhoekstraat.Het is inderdaad niet een weg waarvan je zegt 'als je aan de ene kant rijdt zie je de andere weghelft niet'. Ik zou ook niet weten hoe of wat, hoop binnenkort wat te horen van het onderzoek.

Het is zo dat de aanrijdende eenheden op basis van de informatie van de alarmcentrale moeten bepalen waar zij moeten zijn. In veruit de meeste gevallen is de melding duidelijk en zal de melder de brandweer (of andere hulpdiensten) opwachten, in een paar gevallen is het echt zoeken. Ik heb doodsimpele prio 2-meldingen meegemaakt waar we door een heel leger melders opgewacht werden, maar ook een paar behoorlijke 'spoedmeldingen' waar geen melder te bekennen was en je toch echt af moet gaan op informatie van de AC en plaatselijke kennis.

Daarom geloof ik het verhaal van de omstanders ook niet zo. Als de brandweer op het adres heeft genavigeerd komen ze sowieso in de straat uit. Er zal vrijwel altijd afgegaan worden op zwaaiende mensen of een groep personen die staat te kijken. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de brandweer (door de AC of door eigen inschatting) naar de andere straat is gereden. Ik heb ook wel eens een melding meegemaakt waarbij werd meegegeven dat het adres onbekend was, maar 'ter hoogte van een bepaalde winkel'. De brandweer is nu eenmaal primair afhankelijk van informatie van melders en secundair van de eigen plaatselijke kennis (onderschat die niet)......

Benieuwd naar het 'echte' verhaal...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 9 mei 2013, 00:47:13
Brandweer verspilt kwartier door foute melding in Harstenhoekweg op Scheveningen

Brandweer verspilt kwartier door foute melding in Harstenhoekweg op Scheveningen
 omroepwest·      
Gepubliceerd op 1 mei 2013
Citaat
De brandweer heeft dinsdagavond bij een woningbrand aan de Scheveningse Harstenhoekweg bijna een kwartier verspild omdat de brandweerauto naar het verkeerde huis is gestuurd. Diegene die de brand bij de alarmcentrale had gemeld, had niet het juiste huisnummer doorgegeven. Bij de brand raakte een man ernstig gewond.



Brandweer over foutieve 112-meldingen

Brandweer over foutieve 112-meldingen
 omroepwest·      
Gepubliceerd op 1 mei 2013
Samen sterk in de hulpverlening!