Middelbrand (woning) Harstenhoekweg - Den Haag 30-04-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Harstenhoekweg - Den Haag 30-04-2013  (gelezen 3518 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2013, 11:40:34
Inderdaad rare zaak. Zie onderstaande afbeelding van Google Maps, het andere nummer is niet aan de andere kant van het land?


[Toen de pieper ging (19:51:10 30-04-13 PRIO 1 Binnenbrand Harstenhoekweg 30 GV) ben ik vanaf Kijkduin gaan rijden.


Neen: u moet er geen rode, witte of gele voertuigen bij denken. Gewoon een lege straat, met 4 mensen naast het pand, waarvan er 1 aan de telefoon hangt met de alarmcentrale. Ik heb inmiddels 16 minuten gereden 'op een melding' en bij aankomst staan er geen hulpdiensten. Wél rijdt er een surveillancevoertuig van de politie door de straat, waarvan ik op de manier van rijden (langs het incident, met een slakkengang) er van uit ga dat voertuig niet eens wist wat er gaande was. Deze keerde verderop en kwam alsnog ter plaatse. Uit eindelijk was 3 minuten later de brandweer ter plaatse (20.09 uur, 18 minuten na alarm). Dat wil zeggen: TS7130 en HW7150. TS7230 was.. nergens te bekennen.

De deur is opengeboemd, aangezien er toch rook langs de voordeur en de ruiten aan de voorzijde kwam. Slang naar binnen, en toen kwamen de kreten 'SLACHTOFFER!!' waarop er nog enkele brandweermannen naar binnen gingen met ademlucht en het slachtoffer naar buiten hebben gesleept. Toen het slachtoffer werd behandeld werd de ambulance aangevraagd en ging de pieper 'middelbrand'. Enkele minuten later de TS7230, en binnen 3 minuten stonden 2 ambulance's en de AMON op de stoep. Vanaf dat moment ging alles gesmeerd.

Ik vraag mij af: Ik heb de melders gesproken en die hebben alle tijd voor het pand gestaan, en al die tijd op de brandweer gewacht. Mijn TomTom was ingesteld op het adres, in 1e melding gegeven - waar je zou denken dat de brandweer ook op rijdt. Waarom kom ik dan wel op tijd aan - 'maar' als fotograaf' - en de brandweer en politie niet, en zijn in geen velden te bekennen?
Dit verhaal maakt het des te vreemder :-\


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2013, 11:47:13
Dit verhaal maakt het des te vreemder :-\
En als de hulpdiensten meelezen: Alles staat op video, écht alles! Ik kan niet snappen hoe er na 20 minuten... een surveillancevoertuig voorbij komt rijden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 1 mei 2013, 11:54:54
En als de hulpdiensten meelezen: Alles staat op video, écht alles! Ik kan niet snappen hoe er na 20 minuten... een surveillancevoertuig voorbij komt rijden.
Zouden de festiviteiten rond koninginnen/koningsdag er nog een rol in hebben kunnen spelen?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2013, 11:55:31
Niet qua wegafzettingen als je dat bedoelt?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 1 mei 2013, 11:57:43
Niet qua wegafzettingen als je dat bedoelt?
Daar zat ik inderdaad aan te denken. Of dat ze zich ergens hebben vastgereden op wegafzettingen. Al lijkt me dat dat soort zaken al wel in de persberichten waren opgenomen.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #15 Gepost op: 4 mei 2013, 01:04:00
Update: De brandweer is bezig met onderzoek naar het hele gebeuren. O.a. worden beelden teruggekeken, alarmeringen onderzocht en 112-meldingen en portofoonverkeer teruggeluisterd. Als het onderzoek (je weet het nooit) openbaar komt zal ik het hier plaatsen. Ik vind dat ik wel mag zeggen dat dat wel nieuwswaardig is.


guest12562

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2013, 09:34:54
Mss geeft het middelste filmpje onderin wat duidelijkheid voordat men hier al gaat oordelen:

http://www.omroepwest.nl/west-gemist/01-05-2013

Via: www.omroepwest.nl


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #17 Gepost op: 5 mei 2013, 10:55:16
Anderszijds lijkt het me vanuit de brandweer gezien vrij simpel.. De brandweer komt aan op het adres, en ziet geen brand, rook enz. Dus, dan hou je het op een valse melding of iets dergelijks.. Vervolgens komt er een ander huisnummer binnen, waar dus wel brand is..

Brand was van buitenaf dus niet echt te zien, en de melder is spoorloos.. Geen zaken die de brandweer vreemd zijn...


guest12562

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 5 mei 2013, 11:04:15
Nee zeker niet, komt regelmatig voor, meldingen die worden veroorzaakt door een laag staande zon al dan niet in combi met stoomvorming, stof door klussen, valse meldingen door treiterijen (burenruzie), opstarten aggregaten enze dus zeker niet vreemd.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #19 Gepost op: 5 mei 2013, 11:17:09
Ik doelde meer op branden die van buiten niet te zien zijn, en melders die 'm smeren... Maak het dagelijks mee..