Ambulancezorg in Zeeland verbeterd

Auteur Topic: Ambulancezorg in Zeeland verbeterd  (gelezen 2405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Gepost op: 4 mei 2013, 08:06:20
Ik las net in onderstaande link dat men tevreden is maar dat er nog wel werk aan de winkel is qua medische protocollen. Wat zouden ze daarmee bedoelen? De LPA geldt toch ook in Zeeland?

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/ambulancevervoer-zeeland-verbeterd-1.3799105


CM


The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2013, 16:28:53
Ik las net in onderstaande link dat men tevreden is maar dat er nog wel werk aan de winkel is qua medische protocollen. Wat zouden ze daarmee bedoelen? De LPA geldt toch ook in Zeeland?

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/ambulancevervoer-zeeland-verbeterd-1.3799105


CM

ik hoop t ook.... Of zou het gaan over regelingen en protocollen mbt (IC)overplaatsing/triage ziekenhuis/levels SEH-IC  etc?
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


edwin1103

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2013, 15:50:32
Dat lijkt me wat off-topic hier, maar over Zeeland:

Ik las ook vol verbazing dat de protocollen nog werk behoeven.
Weet niet waar dat over gaat maar wij werken gewoon volgens het LPA en volgens mij is Zeeland een RAV met erg weinig uitzonderingsprotocollen. Ik heb wel eens uitbreidingen van LPA boekjes bij collega's gezien uit andere regio's en daar had je dan wat extra pagina's voor nodig zeg maar.

Ik zal eens kijken op ons intranet of ik meer details kan vinden.

Het overplaatsen van IC patiënten is inderdaad nog wel voor discussie vatbaar, maar de SEH en IC levels zijn hier duidelijk en ook het wel of niet presenteren lijkt me duidelijk.

Of het ziekenhuis inhoudelijk aan de level eisen voldoet staat "los" van CXX ambulancezorg. (puur zakelijk gezien dan)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2013, 15:52:28
Dat lijkt me wat off-topic hier, maar over Zeeland:

Ik las ook vol verbazing dat de protocollen nog werk behoeven.
Weet niet waar dat over gaat maar wij werken gewoon volgens het LPA en volgens mij is Zeeland een RAV met erg weinig uitzonderingsprotocollen. Ik heb wel eens uitbreidingen van LPA boekjes bij collega's gezien uit andere regio's en daar had je dan wat extra pagina's voor nodig zeg maar.

Ik zal eens kijken op ons intranet of ik meer details kan vinden.

Het overplaatsen van IC patiënten is inderdaad nog wel voor discussie vatbaar, al werken we ook daar gewoon met de LPA protocollen, de discussie is meer wat wel en niet een ter zake deskundig persoon is. En dat bepaald de (eindverantwoordelijke) insturend arts. En de SEH en IC levels zijn hier duidelijk en ook het wel of niet presenteren lijkt me duidelijk.

Of het ziekenhuis inhoudelijk aan de level eisen voldoet staat "los" van CXX ambulancezorg. (puur zakelijk gezien dan)  :-X

Oh, sorry. Wilde dus op de verander-knop klikken ipv de citaat...
Dit aangepaste citaat is dus mijn bedoelde reactie!
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.