Ook via Facebook zie je slachtoffers en hulpverleners elkaar steeds vaker opzoeken:
Svenja Koot > Amsterdam ArenAvia Facebook:
https://www.facebook.com/amsterdamarena/posts/477827378955010ongeveer een uur geleden in de buurt van Amsterdam ·
Beste medewerkers van de Amsterdam Arena, Beste supporters van Ajax,
Tijdens de kampioenswedstrijd van Ajax tegen Willem II afgelopen zondag kreeg mijn opa in de Amsterdam Arena een hartaanval. Stewards en andere supporters zijn ons meteen te hulp geschoten. Mijn opa maakt het op dit moment redelijk goed en het ziet er naar uit dat hij hier geen blijvend letsel aan over houdt.
Uiteindelijk heeft hij 5 keer een hartstilstand gehad in de Arena. Doordat hij meteen is gereanimeerd en er een defibrillator aanwezig was heeft hij het overleeft.
Wij zijn erg dankbaar voor alle mensen die ons hebben bijgestaan. Het personeel van de Amsterdam Arena heeft ons super goed geholpen. Ook zijn wij erg geroerd door het feit dat er supporters zijn geweest die de een groot deel van de tweede helft hebben gemist om mijn opa te helpen. Zonder hen had mijn opa niet meer geleefd!
Wij weten niet precies wie deze mensen precies waren maar door middel van dit bericht willen wij hen allen heel erg bedanken!
Ook willen we iedereen die om ons heen zat in vak 122 laten weten dat mijn opa het heeft overleefd en dat het goed met hem gaat!
Nogmaals bedankt voor alles,
Namens de familie Koot
Svenja Koot
Amsterdam ArenA Beste Svenja,
Laten we beginnen met het feit dat wij, hier bij de Amsterdam ArenA, heel erg opgelucht zijn te mogen horen dat alles weer in orde komt met je opa.
We waren natuurlijk op de hoogte van de situatie en hebben niet alleen verhalen gehoord over onze collega's maar ook over andere supporters in het stadion. In het speciaal over een meneer die jouw opa bijgestaan heeft tot onze mensen ter plekke waren. Wij zijn zo vrij geweest om de persoon in kwestie een tour met drie vrienden door het stadion aan te bieden. Dat leek ons wel op z'n plaats.
Als je wilt zullen we de man in kwestie vragen of we jou in contact met hem mogen brengen.
Nogmaals, we zijn ongelofelijk blij dat alles weer in orde komt. Doe je opa de groeten van ons!
Daphne Maringka Hoi Svenja, wat ontzettend goed om dit te lezen. Ik ben één van de hostessen die erbij was en zag hoeveel jullie opa voor jullie betekent. Dit was zo mooi om te zien! Ik ben erg blij dat dit goed is gekomen en hoop dat jullie er de volgende keer, met opa, weer kunnen zitten en kunnen genieten van een mooie wedstrijd. Veel sterkte nog voor je opa en de rest van je familie. Liefs, Daphne.