Schoonzoon vindt lichaam van schoonvader in zijn huis WETTEREN - Na het treinongeval in Wetteren ligt het lichaam van een dode man nog altijd in zijn huis. Zijn ongeruste schoonzoon deed zelf de ontdekking.
Het dodelijk slachtoffer is een 64-jarige man uit de Scheldekaai. Naast het lichaam van de man ligt z'n dode hond. De twee lijken liggen volgens VTM nog steeds in het huis. Volgens de schoonzoon, die anoniem wil blijven, had de dood van z'n schoonvader misschien vermeden kunnen worden.
Ook zondagochtend ligt het lichaam van de man nog onaangeroerd in zijn woning en volgens de schoonzoon hebben de hulpdiensten de familie nog niet gebeld. 'Mijn schoonvader ligt nog in zijn huis want de plaats zou nog te veel concentraties giftige stoffen bevatten. Ik denk toch dat er maskers bestaan zodat ze mijn schoonvader uit zijn woning kunnen halen.'
Provinciegouverneur Jan Briers zei tegen VTM dat het contacteren van de bevolking via de burgemeester verloopt. 'Het is een erg pijnlijk geval. Het klopt dat het dodelijk slachtoffer nog in het huis ligt, want de toxische dampen zijn nog te sterk aanwezig. Eerst moet het huis geventileerd worden, pas dan kan de wetsdokter zijn werk doen', aldus Briers.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130505_007