Middelbrand (woning, loos, schittering ondergaande zon) Aetsveldseweg - Weesp 04-05-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning, loos, schittering ondergaande zon) Aetsveldseweg - Weesp 04-05-2013  (gelezen 1820 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Johan 818

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 191
p2kflex
21:04:01 04-05-13GROUP-1Pr 1 Woningbrand (X) AETSVELDSELAAN WEESP 1732
0703401BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Blusploeg 2)
0703402BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Blusploeg 3)
0703408BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Brugwachter)
0703404BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (BvD)
0703413BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Chauffeurs ploeg 2)
0703414BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Chauffeurs ploeg 3)
0703409BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Commandant)
0703912BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Lichtkrant)
p2kflex
21:05:50 04-05-13GROUP-1Pr 1 Woningbrand (X) (middelbrand) AETSVELDSEWEG 4 A WEESP 1091 1751 1731
MB0703400BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Blusploeg 1)
MB0703402BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Blusploeg 3)
MB0703408BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Brugwachter)
MB0703404BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (BvD)
MB0703412BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Chauffeurs ploeg 1)
MB0703413BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Chauffeurs ploeg 2)
MB0703414BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Chauffeurs ploeg 3)
MB0703409BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Commandant)
MB0703912BRW Gooi en Vechtstreek (Weesp) (Lichtkrant)
MB0703450BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (OvD Noord)




Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
p2kflex
21:11:16 04-05-13-ALPHA-Pr 1 Woningbrand (X) (middelbrand) AETSVELDSEWEG 4 A WEESP 1091
MB0704998Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (GMS Koppelcode)


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Bij de kazerne in de straat. Die zit op nummer 65.


Brandnetel

  • brandweermensch
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,487
Christian Pfeiffer ‏@cfapfeiffer
Loos alarm. Aetsveldseweg #Weesp

Christian Pfeiffer ‏@cfapfeiffer
Brandmelding Aetsveldseweg #Weesp kwam door schittering ondergaande zon in pannen. omstanders dachten vuur te zien.
4 mei 13 om 21:42 's avonds

Christian Pfeiffer ‏@cfapfeiffer
Brandweer neemt meteen zekere voor het onzekere, aangezien het om een boerderij ging en schaalde op. En terecht.
4 mei 13 om 21:44 's avonds

Hanneke van Harten ‏@HannekevHarten
Geen brand op onze boerderij. Vergissing van wijkbewoners, geeft niets, bedankt voor de oplettendheid.  #Weesp
4 mei 13 om 22:08 's avonds

Hanneke van Harten ‏@HannekevHarten
@cfapfeiffer Precies, goed gedaan. Het gaf een veilig gevoel.
4 mei 13 om 22:13 's avonds


NickIJkhout

  • Medewerker oefencentrum Crailo
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
  • Brandweerman ben je 24/7
    • Brandweer Nederhorst
Bij de kazerne in de straat. Die zit op nummer 65.

Nee dat is de aetsveldselaan, dit was de aetsveldseweg!
Vrijwilliger Nederhorst den Berg Senior manschap (bevelvoerder in opleiding), Duiker, First responder en schipper


guest12562

  • Gast
Christian Pfeiffer ‏@cfapfeiffer
Brandweer neemt meteen zekere voor het onzekere, aangezien het om een boerderij ging en schaalde op. En terecht.
4 mei 13 om 21:44 's avonds

Terecht op basis waarvan?
Omdat het een boerderij is? Dat zit niet in de opschalingsprocedures, dus ben heel benieuwd wie die persoon is, maar eigenlijk meer of hij iets van opschalingen weet bij de brandweer?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Terecht op basis waarvan?
Omdat het een boerderij is? Dat zit niet in de opschalingsprocedures, dus ben heel benieuwd wie die persoon is, maar eigenlijk meer of hij iets van opschalingen weet bij de brandweer?
Ooit wel eens bij een boerderijbrand geweest?


guest12562

  • Gast
Ooit wel eens bij een boerderijbrand geweest?

Ja hoor.

Aan de andere kant heb ik geleerd gewoon op te schalen als ik mensen en/of materieel te kort kom.

Ben wel benieuwd wat de toegevoegde info was bij het uitrukken, daar ligt nog enigszins een blinde vlek qua opschaling.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ja hoor.

Aan de andere kant heb ik geleerd gewoon op te schalen als ik mensen en/of materieel te kort kom.

Ben wel benieuwd wat de toegevoegde info was bij het uitrukken, daar ligt nog enigszins een blinde vlek qua opschaling.
Op het moment dat je meldingen gaat krijgen van vlammen uit een boerderij, kun je daar best met 1 TS naar uitrukken. Op het moment dat de meldingen toch wel serieus zijn kun je gewoon stug doorrijden met die ene TS, je kunt ook bij voorbaat opschalen naar middel brand zoals nu is gebeurt.
Toegevoegde waarde is dat je op dat moment voor even genoeg slagkracht hebt. Je hebt je mensen om een binnenaanval in te zetten (als dat nog nodig is), en je hebt je mensen om de waterwinning op te gaan bouwen. Heb je pech zul je enkele afstanden moeten gaan afleggen om waterwinning te kunnen opbouwen, veelal liggen waterwinpunten bij boerderijen niet echt in de buurt.

Kun je het risico nemen door pas op te gaan schalen op het moment dat de eerste TS terplaatse is, ervaringen leert ons dat voortijdig opschalen een hoop slagkracht extra levert. ;)


guest12562

  • Gast
Op het moment dat je meldingen gaat krijgen van vlammen uit een boerderij, kun je daar best met 1 TS naar uitrukken. Op het moment dat de meldingen toch wel serieus zijn kun je gewoon stug doorrijden met die ene TS, je kunt ook bij voorbaat opschalen naar middel brand zoals nu is gebeurt.
Toegevoegde waarde is dat je op dat moment voor even genoeg slagkracht hebt. Je hebt je mensen om een binnenaanval in te zetten (als dat nog nodig is), en je hebt je mensen om de waterwinning op te gaan bouwen. Heb je pech zul je enkele afstanden moeten gaan afleggen om waterwinning te kunnen opbouwen, veelal liggen waterwinpunten bij boerderijen niet echt in de buurt.

Kun je het risico nemen door pas op te gaan schalen op het moment dat de eerste TS terplaatse is, ervaringen leert ons dat voortijdig opschalen een hoop slagkracht extra levert. ;)

Dat zeg ik dus, ligt wel aan de extra info, kwestie van goed uitvragen door centralist en eventueel aanvulling van de betreffende B in de eerste TS. Voor de rest is het als dit en als dat, speculeren dus. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar vraag me echt af gezien de melding of dit daadwerkelijk nodig is geweest.
Ik heb al vele malen van dit soort meldingen gehad, niet boerderij gerelateerd, maar wel van die meldingen tegen de laagstaande zon welke in bepaalde jaargetijden vaker voorkomen, vandaar mijn reactie. ;)