Even een observatie...
Melding 'vrachtwagen in brand'; warmgelopen remmen. Hij brandde overigens uiteindelijk niet, maar dat weet je pas zeker als je er bent.
14:41:46 04-02-16 P1 Voertuigbrand (VK: 1) A4 R 45,3 DHG 9193 4230 9631 7468 7480
1500149 BRW Haaglanden (Den Haag Leidschenveen) (Kazernealarm)
1500621 BRW Haaglanden (Reserve TS 9631)
1500157 BRW Haaglanden (Zoetermeer Stadshart) (Kazernealarm)
1503284 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Kazerneploeg)
1503289 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Kazernealarm)
1503294 BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Operationeel Bevelvoerder)
1503013 BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
1505791 Politie Eenheid Den Haag (Verkeermanagementcentrale Rijkswaterstaat)
Er worden vanuit Leiden twee TS-sen gestuurd met prio1. Eén pakt de hoofdrijbaan; de andere de parallel rijbaan. De vrachtwagen staat op de hoofdrijbaan.
De TS die over de parallelbaan rijdt, stopt 200 meter voorbij het incident, in de weefvakken vlak voor het Prins Clausplein; de BV stapt uit en steekt te voet de rijbaan over. Hij overlegt even kort met zijn collega van de eerste TS; loopt weer terug en de 2de TS rijdt weer weg.
Je zou ook kunnen zeggen: had 100 meter voor het incident gestopt (er is daar op de parallelbaan veel meer ruimte om te stoppen en je TS een stukje van de rijbaan af te zetten) en overleg even via DMO of je nog nodig bent; in plaats van rijbanen met verkeer over te steken.
Ik zou dit in ieder geval nooit in mijn hoofd gehaald hebben.... zeker niet op een punt waar de mensen misschien nog naar links zitten te kijken naar alle blauwe lampjes die daar staan.
Peen