In het commentaar van het filmpje lees je inderdaad dat de verdachte al meerdere aanwijzingen/bevelen heeft gekregen van de agenten. Tja, als je die niet opvolgt dan vind ik het niet meer als terecht dat je dan gewoon verwijderd wordt. Trouwens, de 'fotograaf' op het filmpje komt me een beetje over als 'IK heb hier een PPK, IK ben de grote pers, dus IK mag overal komen en IK ben hier de beste', blaaskaakje.
Ik ben van mening dat je op de snelweg mag komen bij gratie van de agenten/RWS, dus je dient ook naar hen te luisteren. Je wat minder groot opstellen kan soms grote positieve gevolgen hebben. Achter de vangrail hebben de agenten naar mijn mening dan weer niets te zeggen, immers daar geldt de vrijheid van pers. Zodra je op de snelweg komt zijn er gewoon regels waar je je aan moet houden. Het zelf in bezit hebben van een rijbewijs lijkt mij ook een minimum vereiste, daar je via die weg al wat inzicht zou hebben kunnen kweken over het reilen en zeilen op de snelweg, hoe andere autobestuurders anticiperen op bepaalde dingen etc.
Moraal: Denk na voordat je wat doet. Waar ben ik, wie is hier de leiding en hoe anticipeer ik daar op?
Tja, schiet je soms eens een beeldje minder, helaas. Liever een beeldje minder als een aanhouding met verstrekkende gevolgen. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de man in het filmpje na zijn aanhouding weer mocht vertrekken met de PPK nog in bezit.