En hoe kom je aan een PPK? Want is het niet een idee om daar een 1 dag IM in te verwerken? Of iets wat er op lijkt.
De regeling PPK gaat veel breder dan alleen ongevallen e.d. Hij is in eerste instantie ontworpen voor rellen en later voor meer algemene zaken gebruikt. En er lopen veel meer PPK-houders rond dan de kleine groep die zich met incidenten bezig houd. Iedereen die in loondienst is bij een redactie kan hem aanvragen. Idem voor leden van de NVJ e.d. Freelancers zoals wij moeten aan bepaalde eisen voldoen: inkomsten eis (hoofdberoep) en een lijst van opdrachtgevers.
Bij de uitgifte van de PPK wordt niet meer informatie verstrekt als dat je geen hinder mag veroorzaken. Grofweg kan je zeggen dat de freelancers veel vaker op de snelweg staan dan de loondiensters (schrijvende pers). En als ze komen dan weten ze van toeters noch blazen. Daar heb ik een goede remedie voor gevonden: Schrijvende pers dient achter de beeldmakende pers te blijven. Het argument dat ze anders op de foto staan komt meestal wel aan, maar belangrijker is eigenlijk dat de fotografen dagelijks bij incidenten staan en beter weten tot hoever ze kunnen gaan.
Ik wil ook niet dat de pers op bijzonder hoge kosten wordt gejaagd, maar stel dat de cursus van een dag 150 euro zou kosten of minder. Dan lijkt het me toch goed te doen?
Is op zich goed te doen, maar dan niet alleen voor IM, maar graag wat breder (branden e.d.).
Zoals ik het hier hoor, hebben jullie de zaken wel op orde.
Daarom begrijpen wij ook niet waarom je zo van leer trekt ;-)
Ik denk dat de groep waar je nu tegen praat juist wel in zekere mate IM-besef heeft. Dat is bijna inherent aan het volgen van dit forum ;-)