Ik heb toch een aantal malen gezien dat er wel gebruik werd gemaakt van een rijdende afzetting.
Dat betekend dat er dus slimme wegwerkers zijn
en bedrijven die daar het geld wel goed besteed vinden
maar het hoeft niet
Menig stukje dat ze er dicht bij stonden? Ik zie wel artikelen over aangereden buffervoertuigen, maar staan daar altijd fotografen in de buurt? Kan je dat aantonen?
Hier op het forum staan er al twee op de A12 en A15(waar een forumlid is aangereden) beiden in nog geen half jaar van elkaar waar de pers al ter plaatse was.
En is de verslaggeving geen werk dan?
Dat hoor jij mij nergens zeggen, maar dat aan dat werk regels ten grondslage worden gelegd is niet meer dan normaal. Aan al het werk worden regels opgelegd vooraf waarom zou media anders zijn? En ik houd het nog licht, van mij mag alle media bij een incident worden geweerd tot het veilig is gegeven. Als jou iets overkomt in de afzetting onder mijn beheer kan mijn verzekering worden aangesproken. En dan kan ik nog zo hard schreeuwen dat ik jou heb proberen te weren en dat jij onder art. 1 van de grondwet mij negeerde. Maar dan nog ben ik verantwoordelijk, jammergenoeg.
Overigens geld dit niet alleen voor de media, dat geld ook voor HV diensten als ze ons negeren, wij blijven in eerste instantie verantwoordelijk.
Nee, de grondwet en de ERVM leggen de basis voor persvrijheid en vrije nieuwsgaring. De overheid kan en mag daar niet in sturen. Slechts achteraf kan men bezwaar maken.
De overheid kan daar wel degelijk in sturen, maar doet het niet. Art. 1 geeft idd recht op vrije meningsuiting waarop door wordt geborduurd door menig advocaat. Echter is er nu zoveel jurisprudentie dat er ook niet snel iets zal veranderen. Echter als er nu maar drie rechters zouden oordelen dat niet alles eronder zou vallen krijg je een heel ander beeld.
Je vergelijkt appelen met peren. Een snelweg is geen defensieterrein en valt niet onder staatsveiligheid. En 'een aantal jaartjes van zijn leven'? Wanneer is dat gebeurd?
Als ik jou dat moet vertellen...... dan heb jij geen geschiedenis geleerd? Ik kreeg het bij geschiedenis les over de grondwet.
Ik zeg toch ook niet dat ik het in dit geval niet met je eens ben?
Nee, maar denk je eens in wat jij zou zeggen als ik de reden niet had genoemd? Achteraf is het dom dat ik gelijk de hele situatie heb geschreven. Overigens was de locatie A205 Halfweg, zijn in twee weken tijd toen drie 500 ponders gevonden.
Kennelijk heb je een aantal aanvaringen gehad met de pers. Maar het is jammer dat je daar zo'n negatief beeld aan overhoud. Ik heb negatieve ervaringen met sommige politieagenten, maar dat is voor mij geen reden om een negatief beeld van de politie in z'n algemeen te hebben.
Met de profs heb ik nooit problemen gehad, die weten wat voor werk ik doe. Problemen heb je met de geldzoekers/cowboys die denken dat hun toekomst afhangt van die ene opname....
Een defensie terrein is geen openbare weg. Dat is ook duidelijk als zodanig aangegeven.
Defensie terrein..
Artikel 461 Wetboek van Strafrecht
Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Lang geleden dat ik dat artikel mocht handhaven.... maar ik zeg toch nergens dat ik het verschil niet ken?
Ik zeg dat het het eerste is dat we elke keer te horen kregen als we op Soesterberg of Woensdrecht een fotograaf/journalist mochten escorteren naar de dichtstbijzijnde cel. Reden dat ik het noemde is om aan te geven hoe makkelijk geroepen wordt "vrijheid van pers".