Dat zeg ik toch niet? Ik reageer op hetgeen DeMassel zegt omdat hij kennlijk niet zag dat het ging om aanrijdingen van afzettingen waar fotografen bij stonden.
Komt alleen over als: Het is nog niet gebeurt dus het werkt, waarom zouden er dan regels moeten komen?
Laten we dan ook de mentaliteit van verkeersregelaars er bij betrekken zoals jij stelt in het Rode Kruizen topic (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57238.300):
Als de veiligheid voor jouw alles is zou je dit soort zaken niet zeggen. Misschien moet er een regel komen om verkeersregelaars de juiste mentaliteit aan te leren ;-)
Niet uit context trekken dan. Dit ging over een dubbel gezette Fend-off afzetting. Hierdoor leek het alsof je wel de rijbaan op mocht. En ik doe mijn uitspraken met een achtergrond dat ik heb geleerd hoe een afzetting hoort te zijn.
Overigens wordt nu bij IM lessen deze situatie ook gegeven als wat niet te doen.
Dan over VKR's de juiste mentaliteit leren, deze mensen letten op de weg en de situatie en zoals ik al aangaf gaf deze situatie aan dat de weg open was.
En laat ik nog even andere uitspraak van jou aanhalen:
Laat dat nu precies de afweging zijn die ik maak over het wel of niet fotograferen op de snelweg ;-)
Gaat op prijsschieten lijken, vat het een beetje als op de persoon spelen nu.
Hoor jij op de snelweg? Nee.
Mag jij stoppen op de snelweg? Nee.
Mag jij op de snelweg lopen? Nee.
Zo kan ik nog even doorgaan met redenen te geven waarom jij mag worden geweerd op de snelweg. Want ook met de cursus op zak moet je nog een werkopdracht hebben en/of ontheffing om te mogen werken op de snelweg.
Verder ga ik niet meer reageren op persoonlijke aanvallen, daar is het topic niet voor.
Wat ik in dit kader niet snap is dat niemand van jullie valt over dit item:
'Levensgevaarlijke wegsituaties door negeren rode kruis'
Op 02:20 zie je heel duidelijk dat men een interview doet langs de snelweg terwijl het verkeer gewoon langsrijdt. En op het eind wordt ook het tekstbord nog even omhoog gezet voor de camera.
Nu snap ik best dat Rijkswaterstaat aandacht wil besteden aan de gevaren langs de snelweg, maar om dat langs de snelweg duidelijk te gaan maken....
Ze staan nu op een pechplaats naast een afgekruiste spitsstrook. Eigenlijk staan ze hier nog veiliger dan in de berm waar geen vangrail is. Of het slim is, ik zou het niet doen. Of het mag... wie is degene die daar over beslist? RWS, en die zal hier toestemming voor hebben gegeven.