GRIP 1 Zeer grote brand (compagnie-inzet autobedrijf) Burgerdijkseweg - De Lier 01-04-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (compagnie-inzet autobedrijf) Burgerdijkseweg - De Lier 01-04-2013  (gelezen 17373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinodoerga

  • Student Integrale Veiligheidskunde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
  • Samen staan we sterk
Pijnacker nootdorp is met een container ter plaatse geweest, die door de regio gebouwd is met een kleine kantine, toiletten, wastafel etc..
Weet je wat de roepnaam is voor deze verzorgingscontainer?


Rewind

  • HV-geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Als ik naar de filmpjes en de ingezette voertuigen kijk, denk ik dat er goed is opgeschaald. Het autobedrijf is gelegen tussen enkele grote kwekerijen en het is zeer lovenswaardig dat deze behouden zijn. Deze inzet lijkt mij een goed argument om nog even na te denken voordat er in den lande uitrukposten worden gesloten en TSsen ingeleverd moeten worden.

Voertuigenlijst compagniebrand + GRIP 1 Burgerdijkseweg, De Lier
6331 TS Maasdijk (stand-by)
6431 TS Naaldwijk (stand-by)
De voertuignummers in de voertuigenlijst zijn de "oude" nummers. I.v.m. de samenvoeging van de meldkamers Haaglanden en Hollands-Midden zijn er reeds voertuigen omgenummerd. Dit is in de filmpjes te zien terwijl P2000 nog oude nummers gebruikt.
By the way, ik fiets dagelijk langs de Naaldwijkse kazerne maar ik heb eigenlijk nog nooit van een 6431 en 6331 gehoord. Anybody?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
De voertuignummers in de voertuigenlijst zijn de "oude" nummers. I.v.m. de samenvoeging van de meldkamers Haaglanden en Hollands-Midden zijn er reeds voertuigen omgenummerd. Dit is in de filmpjes te zien terwijl P2000 nog oude nummers gebruikt.
By the way, ik fiets dagelijk langs de Naaldwijkse kazerne maar ik heb eigenlijk nog nooit van een 6431 en 6331 gehoord. Anybody?
1) De meldkamers zijn nog niet samen, alleen de meldkamer HGL is verhuisd. Volgens mij zijn de voertuigen ál omgestickerd en worden de huidige roepnummers in de pageralarmeringen gebruikt. Niet de 'oude'.

De 6431 en een 6331 zouden tweede tankspuiten van de kazernes Naaldwijk en Maasdijk kunnen zijn.


stafpilot

  • geïnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Als je de laatste foto ziet van het verslag van de brand op de regio15.nl site, dan besef je pas wat daar voor een knap staaltje werk is geleverd door de brandweer. Klasse!
PR & Communicatie Coördinator en hulpverlener bij het Rode Kruis afdeling Ede. https://www.facebook.com/pg/rodekruisede.nl Al mijn bijdragen op het fo


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Alle voertuigen zijn inderdaad al omgenummerd, en worden wel nog op de oude nummers gealarmeerd en opgeroepen via Mobi(totdat de nieuwe mobilofooncode's zijn geprogrameerd en de fleetmaps zijn ingevoerd).

6431 en 6331 bestaan niet, foutje in de voertuiglijst denk ik.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Doorbraak in onderzoek grote brand De Lier

Citaat
Westland - De politie verwacht met de aanhouding van vier minderjarige verdachten een doorbraak te hebben gerealiseerd in het onderzoek naar de brand bij autobedrijf Van der Mark aan de Burgerdijkseweg in De Lier.

De verdachten zijn in de leeftijd 10, 12 (2x) en 14 en wonen allen in De Lier.

Maandag 1 april brandde het bedrijf nagenoeg tot aan de grond toe af. Brandweerpersoneel kon voorkomen dat de brand oversloeg naar omliggende panden.

Daags na de brand startte de recherche van bureau Westland een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Gaande het onderzoek kwamen de minderjarige verdachten in beeld. Zij werden donderdag 2 en vrijdag 3 mei aan het bureau ontboden en verklaarden hun aandeel in de brand. Uit hun verklaring blijkt dat het gaat om uit de hand gelopen baldadigheid. De verdachten zijn na het verhoor overgedragen aan hun ouders.

De politie overlegt met het Openbaar Ministerie over verdere vervolging van de verdachten. Burgemeester Sjaak van der Tak reageerde op het nieuws; "Het is goed dat er nu duidelijkheid is over de oorzaak van de brand die een enorme impact had op de getroffen ondernemer en de omgeving. Zo zie je maar dat kattenkwaad, hoe onschuldig bedoeld, tot enorme (financiële) gevolgen voor het bedrijf en de directe omgeving kan leiden".


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Doorbraak in onderzoek naar brand autobedrijf Van der Mark

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/3/06-westland-doorbraak-in-onderzoek-naar-brand-autobedrijf-van-der-mark.html
Laatste update: 03-05-2013 | 16:20

Westland - De politie verwacht met de aanhouding van vier minderjarige verdachten een doorbraak te hebben gerealiseerd in het onderzoek naar de brand bij autobedrijf Van der Mark aan de Burgerdijkseweg in De Lier. De verdachten zijn in de leeftijd 10, 12 (2x) en 14 wonen allen in De Lier.

Maandag 1 april brandde het bedrijf nagenoeg tot aan de grond toe af. Brandweerpersoneel kon voorkomen dat de brand niet oversloeg naar omliggende panden. Daags na de brand startte de recherche van bureau Westland een onderzoek naar de oorzaak van de brand. Gaande het onderzoek kwamen de minderjarige verdachten in beeld. Zij werden donderdag 2 en vrijdag 3 mei aan het bureau ontboden en verklaarden hun aandeel in de brand. Uit hun verklaring blijkt dat het gaat om uit de hand gelopen baldadigheid. De verdachten zijn na het verhoor overgedragen aan hun ouders. De politie overlegt met het Openbaar Ministerie over verdere vervolging van de verdachten.

Burgemeester van der Tak
Burgemeester Sjaak van der Tak reageerde op het nieuws; "Het is goed dat er nu duidelijkheid is over de oorzaak van de brand die een enorme impact had op de getroffen ondernemer en de omgeving. Zo zie je maar dat kattenkwaad, hoe onschuldig bedoeld, tot enorme (financiele) gevolgen voor het bedrijf en de directe omgeving kan leiden".
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Vijfde verdachte brand De Lier aangehouden

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/4/06-westland-vijfde-verdachte-brand-de-lier-aangehouden.html
Laatste update: 04-05-2013 | 17:49

Westland - De politie heeft zaterdag 4 mei een vijfde verdachte aangehouden voor de brand bij autobedrijf Van der Mark aan de Burgerdijkseweg in De Lier. Het gaat om een 13-jarige jongen uit De Lier. Eerder werden al vier jongens in de leeftijd van 12 (2x) en 14 jaar aangehouden. De politie verwacht niet meer aanhoudingen

Maandag 1 april brandde het autobedrijf nagenoeg tot aan de grond toe af. Brandweerpersoneel kon voorkomen dat de brand oversloeg naar omliggende panden. De recherche van bureau Westland stelde een onderzoek in naar de oorzaak van de brand. Gaande het onderzoek kwamen de vijf minderjarige verdachten in beeld. Zij werden aan het bureau ontboden en verklaarden over hun aandeel in de brand. Uit de verklaringen blijkt dat het gaat om uit de hand gelopen baldadigheid. De verdachten zijn na het verhoor overgedragen aan hun ouders. De politie overlegt met het Openbaar Ministerie over verdere vervolging van de verdachten.
Samen sterk in de hulpverlening!