Aanslag op commandant Hoogeveen

Auteur Topic: Aanslag op commandant Hoogeveen  (gelezen 3507 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 29 april 2005, 17:15:56
Bron: Dagblad vh Noorden, 29-04-2005

Toezichthouder rijdt in op commandant.

HOOGEVEEN - Een 39-jarige toezichthouder uit Hoogeveen heeft woensdagmiddag een aanslag gepleegd op de Hoogeveense brandweercommandant Ike Kortleven. De medewerker, die in overspannen toestand verkeerde, reed met een wit bestelbusje op zijn leidinggevende in en heeft hem ook met een flink mes bedreigd. Kortleven (49) raakte licht gewond aan zijn been en is door een arts behandeld. De brandweercommandant heeft aangifte gedaan. De verdachte is aangehouden en zit nog vast op verdenking van poging tot doodslag. Hij wordt de komende dagen verder verhoord. Het voorval, dat even voor half vijf op het Raadhuisplein plaatsvond, leidde tot veel beroering. Gistermorgen zijn medewerkers van de nieuwe afdeling Veiligheid, waar Bureau Toezicht deel van uitmaakt, bij elkaar geweest en geďnformeerd over de gebeurtenis. Hun is verzocht verder niets over de affaire te zeggen. De gemeente wil ook niet veel kwijt over de kwestie. Een woordvoerder spreekt van een 'extreem incident'. "Dit hakt er wel in. Natuurlijk is het zeer vervelend voor het slachtoffer." Kortleven zou het naar omstandigheden goed maken. Gisteren heeft hij zijn werk al weer hervat. De gemeente heeft de toezichthouder (vroeger stadswacht geheten) per direct geschorst. Hem is verder de toegang ontzegd tot alle gemeentelijke gebouwen. Geluiden dat er meer spanningen zouden zijn tussen commandant Kortleven en het personeel, verwijst de gemeente naar het rijk der fabelen. "Echt indianenverhalen", stelt de woordvoerder. De gemeente ziet evenmin noodzaak in een breder intern onderzoek. "Dat is totaal niet aan de orde. Dit is een op zich staand geval."

Getuigen
De politie zoekt nog getuigen van het incident op het Raadhuisplein. Zij kunnen zich melden op telefoonnummer 0900-8844.




jwpots

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2005, 00:34:40
dus


jwpots

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2005, 00:35:02
Nou en??? Het is een lul van een kerel, zal het er wel naar gemaakt hebben!


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2005, 10:03:08
Al is het een lul van een kerel, dan is dit nog niet de juiste oplossing....

Binnen gemeenten kun je dit heel anders oplossen door middel van klachtenprocedures als het gaat om de bejegening, als het gaat om inhoud zijn daar de bezwaarprocedures voor geeigend. Anders had de betreffende toezichthouder contact op moeten nemen met de personeelsfunctionaris van zijn gemeente of zichzelf moeten ziekmelden....

Geweld kan nooit de oplossing zijn voor een conflict!

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2005, 11:49:51
Al is het een lul van een kerel, dan is dit nog niet de juiste oplossing....

Binnen gemeenten kun je dit heel anders oplossen door middel van klachtenprocedures als het gaat om de bejegening, als het gaat om inhoud zijn daar de bezwaarprocedures voor geeigend. Anders had de betreffende toezichthouder contact op moeten nemen met de personeelsfunctionaris van zijn gemeente of zichzelf moeten ziekmelden....

Geweld kan nooit de oplossing zijn voor een conflict!

Mzzl, d'n Druif

Inderdaad met geweld (in deze situatie, he Ger@rd  ;D :P)  bereik je niks en los je niks op
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jwpots

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2005, 12:12:26
Ik wil als plaatser van dit onderwerp even wat kwijt, daar ik niet kan vinden hoe ik het rechtstreeks bij de beheerder mijn "klacht" kwijt kan.

De antwoorden 1 + 2 op dit onderwerp zijn niet door mij geplaatst.  ??? ???Ik weet niet hoe of dit uit mijn naam is geplaatst, maar ik wil verschoont blijven van de uitspraak "lul"  :-X :-X in deze antwoorden.

Groet
Johan


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2005, 12:15:55
Inderdaad met geweld bereik je niks en los je niks op
Hmm doek defensie dan ook maar op. Laat politieambtenaren dan ook maar zonder geweldsmiddelen de straat op gaan.

Het is een mooie uitspraak, maar voor geen meter waar  ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2005, 12:19:40
Hmm doek defensie dan ook maar op. Laat politieambtenaren dan ook maar zonder geweldsmiddelen de straat op gaan.

Het is een mooie uitspraak, maar voor geen meter waar  ;)

Jah dat is wel nuttig, dat is voor de bescherming van de mensen, maar dit geval niet  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #8 Gepost op: 4 mei 2005, 12:20:47
Ik wil als plaatser van dit onderwerp even wat kwijt, daar ik niet kan vinden hoe ik het rechtstreeks bij de beheerder mijn "klacht" kwijt kan.

De antwoorden 1 + 2 op dit onderwerp zijn niet door mij geplaatst.  ??? ???Ik weet niet hoe of dit uit mijn naam is geplaatst, maar ik wil verschoont blijven van de uitspraak "lul"  :-X :-X in deze antwoorden.

Groet
Johan

Ook vaag dan  :-\ :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #9 Gepost op: 4 mei 2005, 12:32:43
Is het niet zo dat je op je eigen pc automatisch ingelogd bent en dat dan iemand anders vanaf jouw pc die berichten heeft geplaats.