Auto tegen gevel veroorzaakt brand in café Sint WillebrordIn Sint Willebrord (Noord-Brabant) woedt dinsdag een grote brand in een café. De brand brak rond half vijf uit, nadat in de Dorpsstraat een auto tegen de gevel van café De toffe peer was gereden.
Dat meldde de politie.
Volgens een politiewoordvoerster zijn er geen gewonden gevallen. De brandweer zet vier tankautospuiten en twee hoogwerkers in om te voorkomen dat de brand overslaat naar omliggende panden. Het café is gevestigd in een vrijstaand pand.
Hoe de auto tegen de gevel is terechtgekomen, is nog onduidelijk. ''Dat moet nog blijken uit het onderzoek, maar er is wel een sterk vermoeden van brandstichting", laat een woordvoerster van de politie Zuid-West-Nederland weten.
"De bestuurder van de auto en eventuele andere inzittenden zijn nog spoorloos. De brand wordt bovendien nog geblust, dus we kunnen het pand niet in om met het onderzoek te beginnen."
AbsurdDe uitbater van het café spreekt tegenover NU.nl van een absurde situatie. "We zijn pas zeven maanden open en in die periode is geen ongetogen woord gevallen. We hebben geen enkel idee uit welke hoek dit komt, als het al brandstichting is", aldus Danny Verlaar.
"Ik kreeg om kwart over vier 's nachts een inbraakmelding en toen ik bij het café aankwam zag ik de brandende auto staan. De politie is nu druk bezig met het onderzoek en zal ons nog bijpraten. Ik snap er in ieder geval niks van."
RookBij de brand komt veel rook vrij. De gemeente Rucphen, waar Sint Willebrord onder valt, roept omwonenden op ramen en deuren gesloten te houden. Enkele omwonenden van het café zijn uit hun huizen gehaald en worden volgens de woordvoerster elders opgevangen.
BRON:NU.NL