Wat ik me afvraag, is waarom het zoeken naar de kinderen zich nu concentreert rondom Doorn. We weten niet zeker of de kinderen nog in de auto zaten bij het passeren van de Rijnbrug bij Rhenen (om 1:40 uur). We weten wel zeker dat ze bij het tankstation in Neerbeek nog in de auto zaten (om 22:15 uur). Van het tankstation naar de Rijnbrug is het ongeveer 1,5 uur rijden. 22:15 uur + 1,5 uur is 23:45 uur. Dan mist er dus nog 2 uur op die route.... Daarnaast is het rijden via de Rijnbrug niet de meest logische route vanaf Neerbeek naar Doorn, dus waarom juist die route? (voor zover iemand in dat stadium nog logisch kan redeneren.)
Ik blijf me ook afvragen, waarom iemand helemaal van Vleuten naar Neerbeek rijdt, om vervolgens te eindigen in Doorn. Niet alleen om te tanken lijkt me. Ok, hij kende het gebied. Hij had er een ex-vriendin wonen en zijn kinderen hadden wel eens in het Bunderbos gespeeld.... Misschien had hij aan die tijd mooie herinneringen en was hij daar zover mogelijk weg van zijn ex-vrouw?