Ben het grotendeels met tuinkabouter eens, behalve je laatste twee alinea's. Is ook meer dan voldoende jurisprudentie over, beveiligers die (licht) geweld gebruiken bij een aanhouding. Wat hier gebeurt is in mijn ogen absoluut niet proportioneel, nee er word niet geslagen maar deze vorm van geweld horen beveiligers NIET te gebruiken. Als je op heterdaad iemand betrapt spreek je die aan, pak je hem desnoods vast en als hij zich echt gaat verzetten kun je een houtgreep gebruiken. Wat ik hier zie is een brok adrenaline die blij is dat hij zn verdachte heeft en er vervolgens als een krijger opspringt. Let op, wat ik hier zie. Ik weet niet wat er aan vooraf is gegaan, maar gezien de rust waarmee de verdachte wegloopt lijkt het niet veel.
Het geweldsmonopoly ligt bij de overheid, ik waardeer het enthousiastme van beveiligers en vind het goed dat ze op deze manier criminaliteit bestrijden. Maar ik vind dat de aanhoudingen wel proportioneel moeten zijn, geweld gebruiken als laatste optie en zo min mogelijk.
Red, volgensmij is het al vaker besproken. We weten de achtergrond niet en dat staat er ook duidelijk bij. Of het nou om dit filmpje gaat of geweld in het algemeen... discussie moet kunnen. Ik vind je reactie dan ook een beetje jammer, of wil je dat we voor elk topic een PV bevindingen typen alvorens we reageren? Maargoed, jij bent de beheerder.. dan zal ik niet meer reageren hier. Chapeau!